Bougi steeds kapot

ApriliaFreak

Rijd nu Auto!:)
het probleem is dus, als ik een nieuwe bougi erin draai, loopt de scooter goed (echt perfect, geen stottertje niks)
maar na nog geen 50 km begint hij weer te stotteren, wat als maar erger word, draai ik er dan een nieuwe bougi weer in, dan is het weer goed:?
hoe kan dit komen... als ik tijdje volgas gereden heb, en direct uit zet, is de bougie mooi bruin, laat ik hem even stationair lopen, i.n.p.v. direct uit zetten. is hij zwart/nat

bougies die ik nieuw gekocht had
NGK B10EGV
NGK B9EGV
 
Advertisement - register to remove this

Dat je bougie zwart wordt na stationair lopen is normaal.

Zet je electrode afstand eens op 0,4 à 0,5 mm

w31eszu_doosje.JPG


en kijk hier es; http://scooter.zeonhost.com/vbportals/forums/showthread.php?s=&threadid=29779
 
dat ga ik zo nog ff proberen:)

Mijn scooter draait dus nu meer als 14K, op mijn standaart onsteking, zou dat ook problemen kunnen geven?
volgens mij kan een standaart onsteking geen 14K aan...
 
Originally posted by Spons
op minarelli weet ik dat het geen problemen mag geven. zou het ergens anders zoeken.

Ik denk dat je te koud zit met je bougies. Ik heb dit probleem heel lang gehad, altijd w31/34's erin knallen en steeds maar stotteren na zoveel km's. Toen voor de gein 's een w27 erin geknald en nergens meer last van gehad.
 
probeer anders eens met een 8

Ik had ook altijd dat mijn bougies kapot gingen.
Had al een 9 en 10 geprobeerd. En dan heb ik een 8 gestoken en hij liep perfect.
 
ik heb er nu dus een 9 in, en heb de elektrode afstand nu op 0,4 staan
een stuk beter moet ik zeggen :)
ik wist niet dat dat nog zo veel uit maakte...

maar nu ben ik er dus ook achter dat het mengsel nog iets te arm is :rolleyes:
maar thnks voor de replys:)
 
een ngk b8 lijkt me echt te warm voor een evo50.

Wat is je mengverhouding trouwens? daar hebben we hier wel eens gekut mee gehad ('t ding at ook bougie's).

Laat maar ff weten of de problemen nog terugkomen.
 
Originally posted by minaracers
een ngk b8 lijkt me echt te warm voor een evo50.

Wat is je mengverhouding trouwens? daar hebben we hier wel eens gekut mee gehad ('t ding at ook bougie's).

Laat maar ff weten of de problemen nog terugkomen.
mengverhouding 1:35
 
is een duur geinje als elke een egv kapot rijdt. Blijf wel je 9 behouden maar een 9eg is net zo goed en een stuk goedkoper. Laat je scooter ook niet stationair draaien, is niet erg bevordelijk voor je bougie ! Tank 98 en meng dat met full syntetische olie en 1op40 is dan perfect (wel zonder oliepomp rijden he ;) )
 
ja, maar door een te krappe afstand kan je dus hebben dat ie te warm word...

en 0.4 is gewoon krap.
 
Dat je zo'n korte electrode afstand nodig hebt duid er toch vooral op dat je een lage vonkspanning hebt? Wat prima kan omdat je standaard ontsteking hebt.

Verband tussen korte afstand en warm worden zie ik ook niet.
 
Probeer hem onderin eens wat armer te zetten en dan gewoon een W34/ B10 erin, dan blijft hij ws mooier lopen onderin en pakt hij beter op.
En je bougie blijven dan heel.
 
Originally posted by Ufo
te warm door te krap? Leg eens uit...

Mja, mij was vroeger altijd verteld dat door te krappe electrode afstand je electrode kan smelten. Maar het zal wel fout zijn.

Excuses dan.
 
neem aan dat je mengsmering rijdt? kan zijn dat je niet genoeg geschud heb, of dat het al weer gedaald was.
heb ik ook wel eens last van gehad, en verneukte er ook een keer bougies mee :$
 
Back
Top