Malossi Vario en nog steeds dipsaus!

FastForward

FastForward or Rewind?
Okay,

Had weer wat vrije tijd over dus ben weer 'ns met de Neos van m'n vriendin gaan knutselen. Er zit nu onder:

Malossi Multivar + Ventilvar
Malossi Flyclutch + witte trekveertjes Malossi
Drukveer Malossi Wit
Malossi Rollen 4.8gr
Malossi V-snaar Kevlar
Sproeier 82, zonder buisje in luchtfilter
Gianelli Metal

Voor de rest is ie standaard. Ik had ook een torque driver besteld, maar die paste niet en ik wacht nog op een nieuwe.

Het probleem is dat hij schokkerig optrekt, net alsof de v-snaar slipt, alhoewel alles nu al 2 x uitelkaar is geweest en goed ontvet. Verders is de top maar een 80km/h op de scoot teller. Pickup en acceleratie is wel okay, maar optrekken is niet echt super, trekt wat sloom weg.

Oh ja, met en zonder choke duurt 't zeker 10 seconden voor die start en heb ik 't idee dat ie gewoon geen benzine krijgt. Kicken lukt helemaal niet.

Kortom, waar komt dat vreemde optrekken vandaan en waarom is m'n top zo laag?

Greetz,

FastForward
 
Advertisement - register to remove this

Aan de afstelling klote ja, en tjek ook ff luchtschroefje, of effe met buisje in filter etc. je hebt genoeg vrije tijd toch? En wie betaal die Torquedriver?
 
aangezien ik een hoop te leren heb hier wil ik graag 1 ding weten...waar zit precies het buisje bij je luchtfilter?.oftwel hoe kom ik er het makkelijkste bij om hem te verwijderen en ten tweede heeft het nut om hem eraf te halen voor snelheidswinst?
 
Uhm, krom koppelingshuis? Dit is een nieuwe scoot staat net 350km op de teller! Dus dat lijkt me sterk. Dus 't zal de afstelling dan wel zijn. Ergens een 'how-to-guide' te vinden over carburateur afstellen, hoogte van de gasnaald, lucht/olie- schroef etc. En evt. een aantal plaatjes waar deze stelschroeven zich bevinden op een 12mm DO?

Oh ja, en welke cil. + carb. is een leuke upgrade voor m'n setup, met Gianelli Metal, iets met een W-poort, zodat ik flink wat koppel heb. Dan kan ik m'n vriendin alvast overtuigen dat we ze dat nodig heeft als er ook een vriendin achterop moet.

Thanks,

FastForward
 
Last edited:
Originally posted by FastForward
En evt. een aantal plaatjes waar deze stelschroeven zich bevinden op een 12mm DO?

Supersimpel, kan gewoon niet missen...

Oh ja, en welke cil. + carb. is een leuke upgrade voor m'n setup, met Gianelli Metal, iets met een W-poort

Schrijf die W-poort maar af, bestaat niet voor Minarelli...

, zodat ik flink wat koppel heb. Dan kan ik m'n vriendin alvast overtuigen dat we ze dat nodig heeft als er ook een vriendin achterop moet.

Thanks,

FastForward
 
Als je met een metal rijd zal je geen tekort aan koppel hebben als ik goed opgelet heb op het forum...
En als je een carb even uit mekaar haalt en in mekaar zet weet je gelijk waar alles zit..
 
Is het niet zo dat je koppeling te laat staat waardoor je v-snaar te ver inzakt voordat je koppeling heeft aangegrepen, waardoor je niet veel koppel overhoudt om mee weg te rijden. Ik had namelijk hetzelfde probleem op mijn racescooter, die trok toen ook schokkerig op, door de koppeling iets vroeger te zetten was het probleem weg.

Je startprobleem ligt waarschijnlijk aan de afstelling van je luchtschroef, die moet meestal een slag of drie open staan.
 
mijn luchtschroef als ik er aan draai, hoor ik geen verschil (alleen als ik hem volledig indraai, valt hem uit natuurlijk) , kheb het nu maar op 2draai open staan
 
Ik heb ook een mina horizontaal ac,

mijn setup; blok is geheel std + een metal, alleen mijn luchtfilter heb ik verbouwd [is nu een castrolfles] maar ik heb spr 78 en 4,5 gr rollers. Ik ga zittend ongeveer 72 digi.

De koppeling kan ik pas afstellen als ik een nieuwe heb, want degene die ik nu heb is helemaal brak, dus daar kan ik je nix over vertellen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

grtz.
 
Originally posted by FastForward
Okay,

Had weer wat vrije tijd over dus ben weer 'ns met de Neos van m'n vriendin gaan knutselen. Er zit nu onder:

Malossi Multivar + Ventilvar
Malossi Flyclutch + witte trekveertjes Malossi
Drukveer Malossi Wit
Malossi Rollen 4.8gr
Malossi V-snaar Kevlar
Sproeier 82, zonder buisje in luchtfilter
Gianelli Metal

Voor de rest is ie standaard. Ik had ook een torque driver besteld, maar die paste niet en ik wacht nog op een nieuwe.

Het probleem is dat hij schokkerig optrekt, net alsof de v-snaar slipt, alhoewel alles nu al 2 x uitelkaar is geweest en goed ontvet. Verders is de top maar een 80km/h op de scoot teller. Pickup en acceleratie is wel okay, maar optrekken is niet echt super, trekt wat sloom weg.

Oh ja, met en zonder choke duurt 't zeker 10 seconden voor die start en heb ik 't idee dat ie gewoon geen benzine krijgt. Kicken lukt helemaal niet.

Kortom, waar komt dat vreemde optrekken vandaan en waarom is m'n top zo laag?

Greetz,

Heb ook een neo's, de eerste 1000km starte die gelijk zot, nu doet ie het ook niet meer deftig. één goede raad : blijf van die kickstarter af. daarvan wordt je alleen maar moe want die neo's gaat daardoor toch niet starten. Als je echt wilt kicken gebruik ze de electrische en de kick dan samen, dat helpt.

greetz fukuda


FastForward
 
whoehaha, wat een onzin, elektrisch en kicken tegelijk! Je moet gewoon een beetje met gevoel kicken. Bij ons op school zie je ze ook altijd als een gek op die kickstart stampen, maar dat helpt niet.
 
Okay, fixed! Was idd ff afstellen, carb + sproeier en luchtschroef.

Vroeg ik mij af of de afstelling van de luchtschroef ook invloed heeft op de reactie op 't gas, ik heb nml. het idee dat ie bij 't vedraaien van de luchtschroef feller en minder fel op 't gas reageert.

Greetz,

FastForward
 
ik heb ook een neo's, en die van mij loopt alleen met een 88 sproeier fatsoenlijk als het buisje uit de luchtfilter trek. Je moet uns proberen of ie harder rijd met choke in dan zonder. Is dit zo dan moet je zoweizo een grotere sproeier.
 
Back
Top