Borgen, hoe en wat?

gewoon een 1mm gaatje boren in waar je dat moertje op zet draad erdoor en klaar
of je boort door moer en "bout/asje" samen heen..

lees even de post van wieger

Dat Heveltje zit op een asje dat uit de trommeldoos komt, die moet geborgd worden zodat het heveltje niet van het asje afkan.

en extra moertjes volstaan dus niet als borging volgens het regelement

mvg,
 
Ik snap dat ik het moertje moet borgen dmv een gaatje en draad of iets dergelijks.

Gaat mij er meer om dat het maar een m6 as/moertje is en het er dus niet steviger opword als je er een gaatje van 1mm doorheen boord. En aangezien ik remmen toch belangrijk vind lijkt het mij iig niet veilig.

Heb al een oplossing, ik las het van de week gewoon even vast :)
 
@Bakri, dat is hoe een echte borging hoort uit te zien, het werkt nu ook ;) als dus een bout los trilt trekt deze de rest vaster :)

Zo was mijne ook geborgt :)

[IR]http://i41.tinypic.com/2z87z1i.jpg[/IR]
 
Ik snap dat ik het moertje moet borgen dmv een gaatje en draad of iets dergelijks.

Gaat mij er meer om dat het maar een m6 as/moertje is en het er dus niet steviger opword als je er een gaatje van 1mm doorheen boord. En aangezien ik remmen toch belangrijk vind lijkt het mij iig niet veilig.

Heb al een oplossing, ik las het van de week gewoon even vast :)
Je hoeft ook niet door de as zelf te borgen,je mag ook een gaatje in het hoekje van de moer boren en dan draad er doorheen en dat ergens aan vastbevestigen
 
Pm je adres even :)

Dan stuur ik je een m6 moertje op, dan mag jij daar een mooi gaatje in boren :p

Ik las hem van de week even vast aangezien het toch nooit los hoeft.
 
Pm je adres even :)

Dan stuur ik je een m6 moertje op, dan mag jij daar een mooi gaatje in boren :p

Ik las hem van de week even vast aangezien het toch nooit los hoeft.
Het moet tog kunnen hoor,je moertje is m6,en je draad mag minimaal 0,7 zijn dus pak je een 0,7 boortje en dan lukt het echt wel hoor,ik moet het deze week ook zo gaan doen:) als je het vastlast krijg je het nooit meer los
 
Pm je adres even :)

Dan stuur ik je een m6 moertje op, dan mag jij daar een mooi gaatje in boren :p

Ik las hem van de week even vast aangezien het toch nooit los hoeft.

Ik maak wel even wat m6 moertjes met de mogelijkheid om hem te borgen :)
Doe wel iets van een ringtje oid derop puntlassen :p
 
Inderdaad een oogje aan de moer lassen is geen slecht plan! wel even strak afborgen zodat het niet los kan lopen. een draad door de as hoeft inprincipe niet strak aangezien die voor een opsluiting zorgt. maargoed dat is wel logisch.
 
bij een sp 2000 moet nou alleen de as van het subframe door je frame heen geborgt worden.
of ook de as van je blok aan het subframe :D
 
Zou iemand mischien een foto kunnen posten van zijn geborgde trommel achterrem van een minarelli blok, ik snap nog steeds niet helemaal wat daar de bedoeling is, alvast bedankt. Hugo
 
Zou iemand mischien een foto kunnen posten van zijn geborgde trommel achterrem van een minarelli blok, ik snap nog steeds niet helemaal wat daar de bedoeling is, alvast bedankt. Hugo
je hebt tog dat hendeltje die aan het blok vastzit.waar je kabel doorheen zit,die zit bovenaan vast met een inbus of bout,die moet je borgen,dus dan boor je een gat door de inbus en dan wikkel je draad om de hendel heen,zo kan je bout/inbus niet meer losdraaien
 
Sjonge jonge, jij mocht je hersens ook wel aan je schedel borgen, helaas ben je ze nu kwijt :p

Ontopic: lees natuurlijk allereerst het reglement voordat je hier vragen stelt.
 
Is er ook al iemand dit dit daadwerkelijk geborgd heeft??
Want om met 1mm boortje door zon klein moertje heen te gaan dan boor je een gat dat bijna net zo groot is als dat moertje :+
 
Back
Top