Booster Spirit Vs. Piaggio LC ZIP SP

Hoe vinden jullie de orginaliteit van dit project t.o.v. mina blok onder booster

  • Zeer orgineel

    Votes: 5 13.5%
  • Orgineel

    Votes: 10 27.0%
  • redelijk orgineel

    Votes: 12 32.4%
  • niet orgineel

    Votes: 10 27.0%

  • Total voters
    37
  • Poll closed .
Status
Not open for further replies.

PIABOOST

Piaboost
Ik ben dus bezug met een nieuw projectje.
Ik ga nameljk piaggio zip blok onder mijn booster spirit steken.
Het begon allemaal toen ik mijn stunt kocht, aangezien ik deze nieuw gekregen had van m'n stiefvader mocht ik hem niet opdrijven.
Ik had me hier dan bij neergelegd maar door naar een par meetings te gaan begon de tuning microbe ook bij mij te kriebelen.
Ik heb dan zelf nog een Booster spirit bijgekocht die ik dan wel mocht opdrijven. Ik ben dan eerst begonnen met hem helemaal op te lappen want toen ik hem kocht zag hij er echt niet uit.
Om tijdelijk rond te rijden had ik dan maar snel er een hebo Gara uitlaat ondergestoken samen met Malossi multivar en 17.5 mm carbu van dell orto.
Toen ik de kappen van mijn booster eindelijk helemaal had afgeschuurd had ik gekozen voor de kleuren combo rood met wit. Ook had ik direkt mijn fourche en carterkap fijn afgeslist en dan gepolierd. Ook ben ik nog van plan om BCD spotjes ervoor te kopen maar omdat er toen ik hem kocht TNT spotjes in zaten vind ik het niet echt een noodzaak omdat nu al te doen. Ik heb dan de TNT spotjes maar met polyester bewerkt (badlook in gemaakt) omdat ik ze orgineel maar niets vond. Toen mijn booster er optisch al een stuk op verbeterd ws heb ik dan aan mijn setup begonnen.

-Hebo alu 70cc
-Yasuni R
-Hebo verstelbare koppeling
-6-kleps membraam/spruitstuk (exclusief stuk)
-19mm carbu dell orto racing uitvoering
-Malossi multi-var
-Malossi kevlar belt
-champion race bougiedop 5 ohm
-Hebo racing luchtfilter (zwart)
-...

Ik vond dit wel een deftige setup voor AC maar wilde toch iets meer.
Toen was ik van plan om nog MHR uitlaat te steken, binnenrotor, vertandingsdeksel, ciliner laten tunen,...
Maar ik vond toch dat AC me niet meer kon bekoren...
Plots kreeg ik een goed voorstel voor een Piaggio zip blok te kopen.
Deze ga ik dus volgende week halen en er gaat de volgende setup onder komen:

-MHR team SPEED70cc
-MHR 2004 uitlaat
-MHR overrange set
-MHR primaire en secundaire vertanding
-Malossi binnenrotor + eprom
-Malossi VL13 membraam
-Hebo verstelbare koppeling
-24mm dell orto
-MHR powerfilter
-...

Dit projectje moet tegen de zomer zo goed als sprint klaar zijn.
Mijn kader wordt aangepast, blok wordt 10cm verder naar achter geplaatst enzo...

Zo was mijn booster toen ik hem aanschafte:


Zo was mijn booster in progresse:


Foto's van schuur/plamuur/polier werk:





Foto's van toen hij gespoten was:




Foto's van gepolierde onderdelen:



Foto's met AC setupje:



Nog enkele spulletjes aangeschaft zoals : TNT stuur, Lexus achterlicht, wit zadelhoes, Rocket voorspatbord,...




Exclusief spruitstuk:



Foto's...




tuned by KLOK-RACING:


Ikke op meeting LINT:


Foto's van zip blok komen nog!!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

als je ff


doet, zien we je plaatjes meteen, en die poll is eenbeetje overbodig, wand we kunnen stemmen doormiddel van sterretjes :!
 
Ik ben vandaag men AC blokje nog eens gaan laten afstellen. Gaat echt wel super voor mina vert. als zip blok maar snel af is :D
 
you have nice booster. i have one too with a full race set up. i am having trouble getting the bike to rev. i have malossi mhr cylinder, polini evo pipe and a dellorto 25mm carb kit. i would like to know what does your race set up rev too and also whats the top speed of your bike and is your cylinder custom ported.
 
Ik heb dit weekend mijn blokje! Carters zijn getuned bij SH.
Er komen foto's van het blok aan!
 
Last edited:
ziet er al goed uit optisch, ik ben echt benieuwd naar het blokje en of je het min hor blok er makkelijk onder gefixed krijgt.

btw: waar woont ge ergens?
 
Waarom een Piaggio blok? minarelli is makkelijker denk ik.

No offence hoor, pia is toch beter dan mina (;)), maar mina is wel een stuk makkelijker geweest ;)
 
RickH said:
Waarom een Piaggio blok? minarelli is makkelijker denk ik.

No offence hoor, pia is toch beter dan mina (;)), maar mina is wel een stuk makkelijker geweest ;)

NEJE, waarom zou het makkelijker zijn?
Plaatsen zal niet echt problemen geven, enkel iets uitzoeken voor achtervering want die ophanging is wel anders. Maar het komt wel inorde.
Piaggio kunde sneller laten gaan dan mina he :D
 
RickH said:
Waarom een Piaggio blok? minarelli is makkelijker denk ik.

No offence hoor, pia is toch beter dan mina (;)), maar mina is wel een stuk makkelijker geweest ;)

Piaggio is makkelijker hoor ;) Tenminste bij een SR Viper ook en dies ook vertikaal. Ophanging onder bij beide blokken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top