boete --> agent zonder papieren? uitgeschreven op kladblaadje?

Monk

Well-Known Member
zoals de titel al zegt: ik heb net een boete gekregen van een motoragent. hier is op zich nix vreemds aan ik verdiende em ook, maaarrrrrr

de agent had geen identificatie bij zich (uitdrukkelijk om gevraagd)
de agent schreef de boete uit op zijn kladblok (ik kreeg dus nix mee)
de agent kon me nie vertellen hoeveel de boete zou zijn

mij vraag is: is dit geldig? heeft het zin op in beroep te gaan?
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je hem dan nog wel krijgt, maar omdat hij de hoogte van de boete niet wist kon hij hem ook nog niet uitschrijven :p

had een kameraad zijn vader namelijk ook :D
 
Oph0eren, zodra hij zich niet kan legitimeren als zijnde agent ben je niets verplicht.

(Maar daar ben je blijkbaar al te laat voor.)
 
Dat van dat kladblaadje maakt niks uit, had ik ook met 30 euro bekeuring en gewoon gekregen.
Dat van die legitimatie klopt geen reet van. Meteen officiele klacht in dienen op bureau en nog een brief naar de officier van justitcie schrijfen. Op de bon die je nog krijgt staat z'n naam denk ik wel. Die jood is gewoon verplicht om z'n naam te geven als je er om vraagt.
 
mad max said:
Die jood is gewoon verplicht om z'n naam te geven als je er om vraagt.

:|:L


als een agent niet kan aantonen dat hij in dienst van justitie is heeft hij niet het recht om een bekeuring uit te schrijven, laat staan op een kladblokje.
 
Xs-racer said:
:|:L


als een agent niet kan aantonen dat hij in dienst van justitie is heeft hij niet het recht om een bekeuring uit te schrijven, laat staan op een kladblokje.

Heb ik ook gehad, beroep aangetekend maar mooi alle boetes gekregen maar je kan het proberen.
 
ja als je dan toch je naam en gegevens opgeeft krijg je die boetes idd... volgende keer gewoon door rijden als hij niet kan bewijzen dat hij een agent is.. ookal rijd hij op politie motor, die kan hij ook gejat hebben oid 8P
 
Back
Top