Bluetooth begrenzer D.M.V telefoon

Twanenman

New Member
Beste,

Zou het legaal zijn om door middel van een relais een begrenzer te maken? Het relais krijgt een stuurstroompje vanaf je telefoon met bluetooth. Door dit stuurstroompje word de begrenzer in/uit geschakeld. Door de begrenzer zou je hem op een bepaald toerental kunnen laten lopen en dus een legale 45km/h behalen. en uitgeschakeld de ontgrensde snelheid. Aangezien het illegaal is om een elektronisch apparaat (telefoon) te besturen tijdens het deelnemen aan het verkeer zou je hem niet kunnen schakelen en in mijn ogen dus een legale begrenzer.

Hoe ik het voor ogen had om te maken is, een bluetooth relais op de plek van een fysieke schakelaar te plaatsen en hem netjes in een ge3d print 'huisje' te bouwen en de stuurstroom komt van het contactslot zodat het relais geen sluipstroom heeft om zo mogelijk een lege accu te voorkomen.

ik hoop dat ik het zo duidelijk heb omschreven en jullie mij kunnen helpen!


Vriendelijke groet,
Twan

Ps,
dit het relais wat ik bedoelde:
 
Advertisement - register to remove this

Goed bedacht maar een begrenzer mag dus niet schakelbaar zijn.

Maw, wifi of bluetooth of 433Mhz schakelaar (AB) of magnetische schakelaar of morsecode schakelaar of verborgen fysieke schakelaar of bedenk het maar, mag allemaal niet.
 
Last edited:
Hardstikke leuk idee!
Ik zou m gewoon maken als ik jou was.
Gewoon voor de leuk, en dan mooie foto's maken voor het forum.
Wat voor scooter rij je?
Voor nu een piaggio liberty 50 maar hopelijk binnekort een schakelbrommer! Bedankt voor julie reacties, helaas gaat ie dan niet in de scooter.
Post automatically merged:

Een schakelbare begrenzer is hoe dan ook niet toegestaan.
Ik dacht het niet toegestaan was om een begrenzer te kunnen schakelen tijdens het rijden om zo meneer agent te misleiden
 
Aangezien het illegaal is om een elektronisch apparaat (telefoon) te besturen tijdens het deelnemen aan het verkeer zou je hem niet kunnen schakelen en in mijn ogen dus een legale begrenzer.
Dit is natuurlijk ook een ontzettend onzinnig argument.

En je kan toch bij de rollenbank gewoon je telefoon pakken en hem begrenzen? Dat is nog makkelijker om "onzichtbaar" te doen dan op een knopje drukken.

En daar gaat dit topic natuurlijk uiteindelijk gewoon om. Waarom zou je dit willen, of zelfs nodig hebben, als je je netjes aan de regels wil houden? Dan heb je toch helemaal geen (schakelbare) begrenzer nodig?



Je brommer mag niet harder als 45, als hij harder kan ben je per definitie gewoon niet legaal bezig.


En begrijp me niet verkeerd, mijn daily scooter loopt ook richting de 100. Als je voor de rest gewoon veilig rijd, zie ik het probleem niet zo. (helemaal nu we de weg op moeten, en rijbewijzen hebben)
Maar, als ik gepakt word ga ik gewoon op de blaren zitten. Dat hoort er dan ook bij. Dan ga ik niet de politie in de maling proberen te nemen, dat vind ik zo kinderachtig. En meestal werkt het ook gewoon helemaal niet, ze zijn niet gek.
 
Last edited:
Back
Top