Blok revisie?

rottieark

Active Member
Oke de titel is natuurlijk een "klein grapje".

Maar dit is de eerste keer dat ik dit geluid hoor bij 1 van mijn scooters, Persoonlijk denk ik dat mijn krukaslagers op zijn. het blok heeft rond de 18/19 duizend KM gelopen en zit nog een originele krukas in.

Als die stationair loopt komt er een hard tikkend geluid bij het vliegwiel vandaan, tegen de 50/60 komt er een zoemend/fluitend geluid.
Zoals ik hier lees op het forum is dat de krukaslager, iemand hier die mij kan bevestigen dat dit de krukaslager is? (zie video)

(heb nog nooit een kapotte krukas gehad dus heb moeite met het inschatten ervan.)
 
Advertisement - register to remove this

18 a 19 duizend kilometers is niet veel voor lagers.. Weet niet of dat je de scooter ooit ergens 2ehands hebt gekocht.. Maar waarschijnlijk wel meer kilometers gedraait dan dit.
Mijn excuses de kilometerstand klopt niet. Dit is een ander blok van MarktPlaats, dus dan klopt de km stand natuurlijk ook niet meer was ik ff vergeten.

Dus kan zo maar zijn dat deze al 30k+ heeft gelopen, mrja wordt tijd voor een nieuwe setup. Deze DR70 begint saai te worden, ga zoals mijn 2t zip een stage 6 mk2 racing monteren+ hele blok revisie. Alleen jammer dat het een AC is :(
 
Back
Top