oliepomp, afstellen, revisie blok

Speed beast

Well-Known Member
Hallo

Krijg volgende week 70cc onder mn peugeot speedake(stage6 pro luchtgekoeld), mn blok wordt gereviceerd(nieuwe naaldlagers, en blok gereinigd, nieuwe racekrukas).
Ga rijden met de volgende setup:

Stage6 pro 70cc ac
Dellorto 17.5mm
Polini for race
malossi vario
stage6 verstelbare koppeling
stage6 membraamkleppen


Nou had ik een paar vragen, kan ik gaan rijden met de oliepomp? door hem bijvoorbeeld afte stellen, en hoe kan ik dat doen? Vind het namelijk vrij lastig om telkens een maatbeker en olie mee naar tankstation te nemen en daar te gaan mixen.
Watvoor bougie heb ik nodig(welke hittegraad enz), welke drukveer, heb nu malossi geel erin.
En bij vervanging van naaldlagers en krukas is dan het gehele blok gereviceerd? zodat ik nooit meer gedoe zal hebben met motorische problemen? En hoe zal dit setupje ongeveer gaan lopen(ben nogal benieuwdO-) ) en nog een laatste vraag zal ik met snellere cdi extra snelheid krijgen?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

tja , je wilt sneller of niet natuurlijk ;)

de oliepomp kun je niet stellen , dus meer olie gaat niet , dus je zult hoe dan ook moeten mixen.

het beste is om helemaal zelf te mengen , mijn ervaring is dat mensen niet goed mengen als ze en een pomp hebben en wat extra olie erbij met alle gevolgen van dien.

je zou een dopje van een fles in je scooter kunnen leggen voor de hoeveelheid olie , als je dan ongeveer een x aantal liter tankt. de dop moet je dan even afmeten hoeveel cc's erin gaan.

verder is het afwachten wat je varioafstelling doet ,ik zou het gewoon zo laten en testen ,daarna kun je wel zien of de rollen te licht of te zwaar zijn oid.

een NGK B9HS of ES (ligt aan lange of korte schacht bougie) zal het prima doen op deze setup.

wat betreft betrouwbaarheid , als je 70cc gaat rijden is de betrouwbaarheid natuurlijk stukken minder , maar ook hoe je m gebruikt , wat voor olie , hoe vaak onderhoudt etc. etc. spelen erg mee..

ook ligt het eraan hoe goed het blok word gereviseerd , wat voor krukas etc.

wat betreft prestaties moet je nu niet meteen teveel verwachten , aangezien Peugeot nou niet meteen een beest word in verhouding tot sommige andere scooters.

een andere cdi unit is gewoon weggegooit geld , gewoon onzin om te kopen dus..
 
Last edited:
oke bedankt melf!

dus als mn tank bijna leeg is tanken en dan x aantal ccs olie erin? zakt de olie van de vorige keer dan niet naar beneden? Zal ik zeker moeten schudden? En watvoor verhouding zal k ongeveer moeten gebruiken? 1:40 ofzo, en met welke verhouding mengt de oliepomp? (zodat ik weet hoeveel ik erbij moet gooien) Wil toch gaan proberen met oliepomp ga het dan wel nauwkeurig aanpakken. En stellen kan toch door de het gedeelte van de gaskabel die naar de oliepomp gaat te verlengen, zodat ie in lagere toeren al gelijk veel mengt?

En over de betrouwbaarheid, hoe kan ik die vergroten? wat bedoel je met onderhoud?

En welke snelheid kan ik ongeveer verwachten met deze setup? kdacht wel aan km of 100 echte?

alvast bedankt
 
je moet rekenen dat je std pomp al een mengsmering geeft van 1:50 , dus je moet dan de helft nog bijvoegen van je 1:40..

je kunt gewoon eerst de olie erin gooien , dan tanken , door het tanken alleen al mengt het al wel goed ,even schudden kan nooit geen kwaad natuurlijk.

de kabel op de pomp moet gewoon goed staan ,zodat ie goed open en dicht gaat , verder valt er niks af te stellen. de kabel staat goed wanneer stationair de schijf waar de kabel in zit tegen de afslag aan zit en de kabel m net niet aantrekt , dan staat ie goed. dus niet aan klooien!!

betrouwbaar heid kun je niet echt vergroten ,je kiest nu eenmaal voor 70cc..

onderhoud betekent op tijd dingen preventief vervangen , schoonmaken etc. , dus bijv rollen , bougie , luchtfilterelement , carburateur enfilter schoonmaken etc.

wat ook belanrijk is is niet steeds volgas rijden , doe je dat wel zal de levensduur aardig minder worden maar ook je betrouwbaarheid.

100 km op de teller zou je toch wel moeten halen , als je een std overbrenging gebruikt schat ik dat je minimaal zo'n 105 a 110 op de teller zult gaan , mja , daar valt vaak weinig van te zeggen , kan harder , kan zelfs ook wel zachter zijn.
 
wat bedoel je met de helft van 1:40(de helft van het mengsel zelf) ? ik dacht dat ik gewoon dopjes olie erbij in de tank kon gooien? en er komt een dr krukas in. En bedoel je met op de teller de autoteller? mvg jeroen
 
ik praat altijd over de scooterteller die erin zit , omdat een autoteller op verschillende manieren kan worden bekeken ;)

alle std tellers zijn redelijk gelijk aan elkaar (per type dus) , en de meesta sc ooters hebben een std teller . zodoende..

je kunt idd er een dopje olie in gooien, maar dan moet je dus wel even uitrekenen hoeveel per liter erin moet.

waarom een DR krukas ?
 
Back
Top