blok reviseren

D.A.Cowiec

Well-Known Member
Kan iemaand mij vertellen waar ik om moet denken als ik mijn blok wil reviseren en wat je dan ook gelijk kan doen behalve keerringen te vervangen.
 
Advertisement - register to remove this

Mjah onder reviseren verstaan we meestal, alles eruit, alles nieuw en/of schoon er weer in :)

- Krukaslagers
- Krukas
- Keerringen (altijd nieuwe)
- Pakkingen (altijd nieuwe)

Dan heb je t hele blok gehad... Maar vaak is het helemaal niet nodig hoor, als je geen ongewone speling heb op je as lekker alles laten zitten. Zeker als je er geen ervaring mee hebt :)
 
Als je je blok laat reviseren doe, het dan gelijk goed, zeker als er al sinds '96 niets meer aan gebeurd is.

Onder reviseren verstaan we:

Alle (versleten/kapotte) lagers/keerringen vervangen,
-Krukas
-Vertanding (ook gelijk nieuwe vertandings olie erin)
-Bloklagers (subframe)
-Waterpompdeksel

Alle (vloeibare) pakkingen vervangen:
-Cilinder (kop- en voetpakking)
-Carburateur (tussen spruitstuk en blok, tussen spruitstuk en carburateur)
-Ontsteking
-Carterkap
-Carterhelften (vloeibare pakking)

Onderdelen beoordelen en vervangen/honen/stralen:
-Krukas
-Cilinder (nieuwe zuiger, laten honen of vervangen)
-Vario (rollen)
-Koppeling (trekveren)
-Achterpoulies (drukveer)
-V-snaar
-Eventueel carter schoonstralen (checken op scheurtjes)
-Etc.

Dus in feite gewoon alles goed nalopen, schoonmaken en/of vervangen. En reviseren houd niet alleen het krukas/cilinder gedeelte in, maar gewoon ervoor zorgen dat alles weer goed is.
 
Back
Top