blok beschadigd zonder demper rijden?

kamilaprillia

Well-Known Member
een maand geleden is mijn demper afgeschoten toen heb ik een blikje met demperwol aan mij uitlaat vastgemaakt, zo was het geluid zachter en hij reed beter dan zonder demper.
maar hij haalde 95-100 met demper en zonder demper haalde die eerst 90 en binnen 1 dag ging dat omlaag naar 80 en daarna naar 70??
met blikje erop haald hij 75 (kon maar halfgaas anders kwam die niet vooruit en ging die stotteren)
maar nu wil ik er een nieuwe yasuni-r onder laten zetten omdat mijn Leo vince tt isgescheurd bij mijn cilinder.
alleen ben ik bang dan mijn blok beschadigd kan zijn omdat ik heel de tijd reed met blikje met demperwol erin. Hij doet met dat blikje heel erg vreemd ( veel stotteren etc) en ik weet niet of dat alleen maar is omdat het geen complete uitlaat is.
Want ik wil niet een nieuwe yasuni-r onder zetten als mijn bok toch al te erg beschadigd zou zijn.

heeft iemand hier meer verstand van en weet of ik met een nieuwe uitlaat wel gewoon rijd? of er gevolgen zijn bij het rijden zonder "echte" demper
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ok maar weet iemand dan hoe het komt dat mijn scooter zo slecht rijdt? ipv 100 bijv maar 70? kan het gwn zijn dat er iets kapot is gegaan? hij stottert ook enorm veel
 
ok maar weet iemand dan hoe het komt dat mijn scooter zo slecht rijdt? ipv 100 bijv maar 70? kan het gwn zijn dat er iets kapot is gegaan? hij stottert ook enorm veel
Omdat dat blikje beun was en steeds meer de uitlaatgassen begon te blokeren?
 
ja zou waarschijnlijk de afstelling zijn geweest, want de blikje blokeerde de uitlaatgassen niet want daar had ik meerdere keren naar gekeken.

ik heb hem naar scooterpalace gebracht gistren voor nieuwe uitlaat als die af is zie ik of die hopelijk normaal gaat doen, maar toch bedankt
 
Met nieuwe yasuni r rijdt hij nu gwn perfect zelfs beter dan ooit eerder, en helemaal geen gestotter meer, dus kwam eerder doordat de afstelling niet meer goed was toen ik demper had vervangen door kleiner blikje met demperwol..
 
Back
Top