Blijvende Problemen KVS Systeem!!

Barman56

Well-Known Member
Een tijdje terug had ik hierover al een topic gestart, maar ik blijf dus problemen houden. Het probleem was dus dat slangetjes voor cabr. verwarming steeds los gingen maar heb er nu dus goede slangen+klemmen strak erop gedaan en zo ver ik weet goed ontlucht.

Nadat ik de dop van kvstankje erop had gedaan ging ik dus klein stukje rijden, maar na enkele minuten al hoorde ik sissend geluid en was 1 slang ervan gescheurd! Ligt dus niet aan de klemmetjes, en slang was ook stevig genoeg ervoor. De druk is dus veelste hoog in me cill ofzo denk ik? en er kwam wel allemaal bruin achtige drap uit met kvs samen, de kvs had ik dus helemaal vers erin gedaan. Kan iemand mij misschien vertellen waar het aan ligt! Het is nu al 3e keer ofzo dat ik slang etc. vervangen heb:( en heb verder niet zoveel verstand van scooters dus:P
 
Advertisement - register to remove this

Werkt het overdrukventieltje in de dop van je reservoir wel? Als het goed is zou daar de druk weg moeten kunnen als de druk te hoog wordt. Haal je dop er eens af en kijk eens of dat er nog wel goed uitziet. Probeer, als het mogelijk is, eens een andere dop.
 
hmm als er drap uit komt zou ik als 1e :

Koelvloeistof systeem helemaal schoonmaken dus cilinder ect. loshalen en ff schoon maken zelfde geld voor je slangen ect. pomp.

Anders zit er binnen de korste keren weer drap in

en nieuwe KVS kopen :P

Want lijkt me niet echt geslaagt dat er drap uit komt...
 
Hmm nou ja aan die dop ligt het niet hoor, die is in orde. En de kvs die ik er in deed was nieuw!:P Maar meeste van ''drap'' is er volgens mij wel uit (beetje roest achtig is het), daar kan het toch niet aan liggen lijkt mij?
 
Maar waar zou het dan door komen dat die veelste warm word, hij is gewoon standaart op varioring na, en had hiervoor nooit problemen gehad dat hij te warm werd:S

(Zou het kunnen dat koppakking lek/op is?)
 
Oke ik heb dus eindelijk een nieuwe koppaking gekocht, maar wil hem dus zelf gaan vervangen alleen waar en hoe moet je opletten bij je cillinderkop eraf halen en je pakking etc. er in doen? Nog tips enz:)
 
oke ik weet nu iedergeval zeker dat het aan me koppakking ligt, ik ga hem morgen gelijk vervangen als ik tijd heb.

Ik hoorde verder alleen ook dat wanneer je cillkop eraf haalt en weer erop zet je boutjes eerst niet zo strak moet draaien en daarna stukje rijden en waneer cill warm is moertjes strakker draaien?
 
gewoon vastdraaien, en vast is vast hierbij, mag je best een BEETJE kracht gebruiken.
en doe ze om en om, en check ze ook alle 4, want hoe meer je de 1 aandraait, hoe meer je de anderen ook kan aandraaien
 
hey

ik heb geen idee wat voor scoot je hebt
maar als je toch bezig bent kijk dan ook even naar de thermostaat
dit is een klepje met een veer welke de kvs blokkeert als de scoot koud is.
als die verstopt zit met drab zal die niks doorlaten.

moertjes kruislinks aandraaien met een staak/ringsleutel of een KLEINE!! ratel

dan zo strak dat je kunt met je duim vlakbij de moer en je middelvinger tegen end van sleutel (2 vingers dus) dan gewoon strak. ik gebruik die methode omdat je met je hele hand VEEL meer kracht kunt uitoefenen wat veel teveel is, als ze te strak zitten kan dit erg vervelend worden.

let op dat je de micky mause pakking en de buitenring allebei vervangt.

evt een hulpmiddel als boter of vaseline gebruiken om de pakking in de kop te plakken zodat het makkelijker monteerd.

suc6
 
En dat klepje zit dus ook in ciill, achter cillinderkop dus? En wat bedoel je precies met micky mause pakking :P Ik heb gewoon zo koppakking gekocht met 2 pakkingen een grote zwarte en een bruine rode met 4 kleine rondjes aan iedere hoek zeg maar, is dat soms de micky:P
Gaat trouwens om een standaart firefox SD, iig bedankt voor tips met je duim enzo :)
 
Back
Top