Blij met een Zip iget

Heinz

Well-Known Member
Op dit forum zijn honderden topics te vinden van kapotte Zips, bijna kapotte Zips, Zips die niet goed rijden, Zips die volgens de eigenaar te langzaam rijden, noem maar op.

Maar ik heb een Zip die het gewoon altijd goed doet. En daar ben ik blij mee. Wat is het geheim? Er niet aan rotzooien! Het iget-motortje is prima geschikt om ongeveer 50 te rijden, en als je dat accepteert blijft hij dat ook heel lang doen. Maar is dat niet veel te sloom? Nee, een brommer die 50 rijdt is niet te sloom. En als je dat wel vindt, koop je een motor. Simpel (al kostte het mij ook 16 jaar om tot dit besef te komen :p).

Dus bij deze een kleine herwaardering voor de Zip zoals hij bedoeld is: als saai brommertje om naar de super te rijden en niet als stuntmotor om de buurt te terroriseren. Hij is goed zoals hij is. :)
 
Advertisement - register to remove this

Ben het wel eens, toen ik 16 was dacht ik anders. Voor betrouwbaar en degelijk vervoer laat je een scooter standaard. Goed een dunnere varioring om in het verkeer mee te komen raad ik wel aan. Hoe dan ook, fijn dat je gelukkig bent met jouw Zip. Ik ga er vanuit dat je geen 1,90m bent.
 
Eigenlijk is hij van mijn vrouw en zij is zeker geen 1.90. :)

Zelf heb ik een SH300 en een Bandit, maar ik rij regelmatig op de Zip omdat het gewoon een fijne stadsbrommer is.
 
Maar wat belangrijker is: Kan uw vrouw een wheelie??

(als je normaal met een scooter om gaat en er geen beunhok van maakt dan zit het meestal wel goed haha, t gaat mis bij velen omdat ze maar wat doen)
 
Maar wat belangrijker is: Kan uw vrouw een wheelie??

(als je normaal met een scooter om gaat en er geen beunhok van maakt dan zit het meestal wel goed haha, t gaat mis bij velen omdat ze maar wat doen)
Mijn ex wel hoor, hoefde enkel beetje naar achter te schuiven.....

Dikke zeug


Je waardeert een standaard scooter pas als je eerst alles met de auto kon doen, vervolgens geen auto meer hebt en alles met de fiets moet doen. Dan is een standaard scootertje al snel goed. En na 16 jaar is al snel ik was er 18jaar mee bezig :(
 
Vind zo'n 4t zip wel irritant brommen en resoneren. Je vrouw is eraan gewend geraakt.

Toen ik na 15jaar terug in de scooters ging gunde ik mij zelf een gloed nieuwe Zip 4t Iget. Toffe kappen, donkere verlichting. In 1.5jaar tijd had ik er 200km mee gereden. Vond het simpelweg niet comfortabel en de 4t techniek zorgde voor vibratie en resonantie door de hele scooter.

Uiteindelijk verkocht en de 2t hobby weer opgepakt.

Heb nu o.a. een nieuw model Neos snor 2t. Zit de originele uitlaat op, ding is muis stil en trilt nergens. Je hoort 'm niet eens aankomen. Terwijl zo'n 4t een rijdende buitenboord motor is.
 
Ik heb een iGet 4t Zip en een Piaggio NRG 2t ontgrenst. Ik rijd 95% van de tijd op die oude NRG van 20 jaar oud. Hij rijdt heel makkelijk met het verkeer mee. Ik hoef niet zo vaak achterom te kijken of er een auto zit te drukken.

Ik rijd vrijwel alleen rechte stukken naar het werk, zo'n 13 km heen en 13 terug. Op de Zip gaat dit met 50 best langzaam. Maar hij start wel altijd. Het geluid vind ik ook niet mooi vergeleken met 2takt.

Ik begrijp jouw lofzang als je alleen af en toe kleine stukken rijdt of in de stad rijdt. Lange afstanden zijn echt stukken fijner met een wat grotere scooter die iets harder loopt.

Dan hebben we de winter nog straks, de originele bandjes van de Zip zijn echt waardeloos. Zeker naast Michelin Pro Grip II banden. Wel weer een pluspunt voor de Zip zijn de voorlampen. Die van een NRG zijn weer helemaal niets.
 
Vind zo'n 4t zip wel irritant brommen en resoneren. Je vrouw is eraan gewend geraakt.

Toen ik na 15jaar terug in de scooters ging gunde ik mij zelf een gloed nieuwe Zip 4t Iget. Toffe kappen, donkere verlichting. In 1.5jaar tijd had ik er 200km mee gereden. Vond het simpelweg niet comfortabel en de 4t techniek zorgde voor vibratie en resonantie door de hele scooter.

Uiteindelijk verkocht en de 2t hobby weer opgepakt.

Heb nu o.a. een nieuw model Neos snor 2t. Zit de originele uitlaat op, ding is muis stil en trilt nergens. Je hoort 'm niet eens aankomen. Terwijl zo'n 4t een rijdende buitenboord motor is.
Ja klopt, het is echt een koffiemolen dat motortje. Persoonlijk vind ik een goed afgestelde GY6 wat mooier lopen en er is ook makkelijker aan te werken. Maar de injectie van de iget is ook wel weer prettig. Tweetakt blijft leuk en ik zou te zijner tijd wel weer een projectje willen. Maar niet voor praktisch gemak.

Ik heb een iGet 4t Zip en een Piaggio NRG 2t ontgrenst. Ik rijd 95% van de tijd op die oude NRG van 20 jaar oud. Hij rijdt heel makkelijk met het verkeer mee. Ik hoef niet zo vaak achterom te kijken of er een auto zit te drukken.

Ik rijd vrijwel alleen rechte stukken naar het werk, zo'n 13 km heen en 13 terug. Op de Zip gaat dit met 50 best langzaam. Maar hij start wel altijd. Het geluid vind ik ook niet mooi vergeleken met 2takt.

Ik begrijp jouw lofzang als je alleen af en toe kleine stukken rijdt of in de stad rijdt. Lange afstanden zijn echt stukken fijner met een wat grotere scooter die iets harder loopt.

Dan hebben we de winter nog straks, de originele bandjes van de Zip zijn echt waardeloos. Zeker naast Michelin Pro Grip II banden. Wel weer een pluspunt voor de Zip zijn de voorlampen. Die van een NRG zijn weer helemaal niets.
Gek genoeg heb ik in de stad nooit last van drukkende auto's. Eerder van te trage auto's. Misschien heb je daar meer last van in het buitengebied, maar daar rij ik niet met dat ding. Dan zou ik wel de SH300 pakken of gewoon de auto. De bandjes zijn inderdaad slecht, bij ieder steentje en blaadje loop je kans om op je smoel te gaan. Een setje Michelins zou vast wel helpen, die investering wil ik binnenkort wel een keer doen. Verder kost dat ding me bijna niks.
 
Mijn ex wel hoor, hoefde enkel beetje naar achter te schuiven.....

Dikke zeug


Je waardeert een standaard scooter pas als je eerst alles met de auto kon doen, vervolgens geen auto meer hebt en alles met de fiets moet doen. Dan is een standaard scootertje al snel goed. En na 16 jaar is al snel ik was er 18jaar mee bezig :(
Was je al klaar met de buurt terroriseren dan? Ik ben ook zo'n 16 jaar bezig met scooters maar vind dat als je standaard gaat rijden je eigenlijk net zo goed een zwaardere grotere meer comfortabele scooter kan halen.

Zoiets kleins en lichts als een zip hoort gewoon te knallen hoor haha.

Maar ja ik doe dan wel redelijk normaal mensen zijn gewoon niks gewend hier in de buurt hahaha.


@Heinz dat van die blaadjes boel ik op een persoonlijk level, power 1 achterband op een sym mio is een enorme gok in de regen, ik ben geen pro drifter maar heb de fast and Furious Tokyo drift muziek al meerdere keren in mn gedachte laten voorbij komen op een rotonde soms leuk als je het verwacht maar het is soms ook wel fijn normaal een bocht te kunnen nemen haha
 
Een ZIP die knalt vind ik levens gevaarlijk ,heb vaak zat met een ZIP gereden ,maar bij 80 draai ik het gas dicht .
Ik heb diverse Scooters staan , moet ik ff naar de winkel, pak ik een brave bijna standaard Runner..
Gaan we met een groepje ergens Blazen ( Indu ) pak ik wat anders .
 
Was je al klaar met de buurt terroriseren dan? Ik ben ook zo'n 16 jaar bezig met scooters maar vind dat als je standaard gaat rijden je eigenlijk net zo goed een zwaardere grotere meer comfortabele scooter kan halen.

Zoiets kleins en lichts als een zip hoort gewoon te knallen hoor haha.

Maar ja ik doe dan wel redelijk normaal mensen zijn gewoon niks gewend hier in de buurt hahaha.


@Heinz dat van die blaadjes boel ik op een persoonlijk level, power 1 achterband op een sym mio is een enorme gok in de regen, ik ben geen pro drifter maar heb de fast and Furious Tokyo drift muziek al meerdere keren in mn gedachte laten voorbij komen op een rotonde soms leuk als je het verwacht maar het is soms ook wel fijn normaal een bocht te kunnen nemen haha
Dan moet je eens met mijn NIU rijden met een beetje regen. Die glipt bij alles weg op de standaard banden. Daar komen binnenkort andere onder.
 
Mijn ervaring : mijn eerste Scooter , Speedfight 3 / 4-takt ... De Scooter was Zilver , stond mij niet aan , dat ding uit elkaar getrokken , diverse dingen vervangen , Kappen geschuurd , in de Primer / geschuurd / gespoten met ValSpar Autolak ( 100 Euro / liter , ding was echt als nieuw.
Wat denk je ... ff naar de winkel , beetje remmen ... Flats .. voorwiel weg .
Was te danken een de STD Banden : Hutchinson .. met mooi Profiel ..
Mijn advies... wat er ook onder zit , koop Michelin banden .
 
Mijn ervaring : mijn eerste Scooter , Speedfight 3 / 4-takt ... De Scooter was Zilver , stond mij niet aan , dat ding uit elkaar getrokken , diverse dingen vervangen , Kappen geschuurd , in de Primer / geschuurd / gespoten met ValSpar Autolak ( 100 Euro / liter , ding was echt als nieuw.
Wat denk je ... ff naar de winkel , beetje remmen ... Flats .. voorwiel weg .
Was te danken een de STD Banden : Hutchinson .. met mooi Profiel ..
Mijn advies... wat er ook onder zit , koop Michelin banden .
helemaal mee eens!
 
Back
Top