Helemaal klaar met mijn Aerox

Hey hallo. Ik ben helemaal klaar met mijn Yamaha Aerox uit 2005. Dan weer dit, dan weer dat. Hij rijdt niet en het heeft iets met de v snaar, multivar of krukas te maken, maar ik ben er helemaal klaar mee.

Ik zie op lasourisscooters.nl een Piaggio Liberty uit 2014 met 15k kms. 2 taktje voor €499.

Is dit een goede betrouwbare scooter?
 

Attachments

  • 9EB28D1F-2D1B-4874-BEE8-8E4CF698F121.jpeg
    9EB28D1F-2D1B-4874-BEE8-8E4CF698F121.jpeg
    26.7 KB · Views: 16
  • 68696EFB-8B42-443D-A647-E92E261BA33D.jpeg
    68696EFB-8B42-443D-A647-E92E261BA33D.jpeg
    26.1 KB · Views: 14
  • ED2CD160-354D-4BF3-B031-4C4CA9AE37AF.png
    ED2CD160-354D-4BF3-B031-4C4CA9AE37AF.png
    506.8 KB · Views: 19
  • 0B90723A-149C-45E6-9779-5431BD081834.png
    0B90723A-149C-45E6-9779-5431BD081834.png
    129.8 KB · Views: 19
  • AD4A631B-1FFE-43AD-B488-F6AB82B71AFC.jpeg
    AD4A631B-1FFE-43AD-B488-F6AB82B71AFC.jpeg
    22.3 KB · Views: 19
  • F41A29E3-D46B-43E8-99F7-1CB961D8FDF3.png
    F41A29E3-D46B-43E8-99F7-1CB961D8FDF3.png
    162.9 KB · Views: 16
Advertisement - register to remove this

voor 500,- zou ik mn bedenkingen hebben...
als je m echt graag wilt, zou ik als ik in jouw schoenen stond eens langsgaan en proefrijden (als dat om een of andere reden niet kan/mag weglopen).
neem als je zelf niet veel kennis erover hebt iemand mee die dat wel heeft.

maar: meer nog dan de scooter, zou ik voorzichtig zijn en t bedrijf links laten liggen.
La Souris heeft een nogal wispelturige reputatie, en (zéker in geval van tweedehands) is het maar afwachten wat de daadwerkelijke staat van de scooter is.
je kan de scooter via hun website bestellen, maar als je pech hebt laat de levering op zich wachten, of (heb ik ervaring mee) de scooter word onkundig nagekeken en zie jij dat dan maar te bewijzen in geval van problemen...
 
voor 500,- zou ik mn bedenkingen hebben...
als je m echt graag wilt, zou ik als ik in jouw schoenen stond eens langsgaan en proefrijden (als dat om een of andere reden niet kan/mag weglopen).
neem als je zelf niet veel kennis erover hebt iemand mee die dat wel heeft.

maar: meer nog dan de scooter, zou ik voorzichtig zijn en t bedrijf links laten liggen.
La Souris heeft een nogal wispelturige reputatie, en (zéker in geval van tweedehands) is het maar afwachten wat de daadwerkelijke staat van de scooter is.
je kan de scooter via hun website bestellen, maar als je pech hebt laat de levering op zich wachten, of (heb ik ervaring mee) de scooter word onkundig nagekeken en zie jij dat dan maar te bewijzen in geval van problemen...
Bedankt voor jouw reactie. Enkel is het zo dat ik veel geld in die aerox heb geinvesteerd en nu niet veel meer over heb. Toch heb ik een scootertje nodig voor mijn werk.

Dus ik wil nog even weten of piaggio (en met name de Liberty) in het algemeen een goede scooter is?
 
Wordt zowie zo verkocht zonder garantie , staat er in de advertentie . Zou ik lekker laten staan , je haalt je een hoop ellende op je hals zo , en je bent al zo zat van je oude scooter.
 
ik wil nog even weten of piaggio (en met name de Liberty) in het algemeen een goede scooter is?
vroeger had een motorblok (en brommer) a.g.v. het ontwerp een goede of slechte reputatie.
anno nu hangt het vooral af van onderhouds history, én hoe de vorige eigenaar ermee omgesprongen is.
(chinees of vespa: allebei horror-dingen als de vorige eigenaar ermee geragd/gebeund heeft)

je vraag is dus geen goede pijler voor een goede betrouwbare volgende scooter.

ik weet niet of je nog alternatieven hebt qua vervoer, maar anders zou je ook eerst je probleem aerox kunnen verkopen, en dat geld bij je budget voor een andere scooter doen.
en anders door de zure appel heenbijten en ergens geld vandaan halen voor een nieuwe (of goed onderhouden tweedehandse) mét garantie.
is een investering, maar daar krijg je dan ook echt wat voor...
 
Of je oude blok reviseren , alles nieuw erin , en goed inrijden , is dat geen optie
Dat zou kunnen maar na al die tegenslagen met dat ding rij ik m liever de sloot in.

Tevens weet ik niet hoe ik dat blok eraf haal en de krukas vervang. De rest lukt me wel alleen blok eraf en krukas vervangen wordt m echt niet.
Post automatically merged:

Dat zou kunnen maar na al die tegenslagen met dat ding rij ik m liever de sloot in.

Tevens weet ik niet hoe ik dat blok eraf haal en de krukas vervang. De rest lukt me wel alleen blok eraf en krukas vervangen wordt m echt niet.
Wel zonde want heel veel was nieuw. Nieuwe cilinder. Nieuwe carburateur. Nieuwe uitlaat. Etc
 
Iemand die een Piaggio Liberty met maar 15000km, voor minder 500 Euro, inruilt voor een Chinese clone met een fancy naam, moet wel heel erg wanhopig zijn geweest.
Want op die 500 Euro moet Lasouris ook nog minimaal 100 Euro verdienen.

Wel zonde want heel veel was nieuw. Nieuwe cilinder. Nieuwe carburateur. Nieuwe uitlaat. Etc
Vooral als de vorige eigenaar dit allemaal heeft vervangen, ik denk dat deze persoon in dezelfde mindset zat dan jij op dit moment.
 
Iemand die een Piaggio Liberty met maar 15000km, voor minder 500 Euro, inruilt voor een Chinese clone met een fancy naam, moet wel heel erg wanhopig zijn geweest.
Want op die 500 Euro moet Lasouris ook nog minimaal 100 Euro verdienen.


Vooral als de vorige eigenaar dit allemaal heeft vervangen, ik denk dat deze persoon in dezelfde mindset zat dan jij op dit moment.
Weet je wat het is.. ik wil best youtube filmpies kijken en jullie hulp vragen om dat blok te reviseren, maar heb echt per direct vervoer nodig zodat ik dat blok van mn aerox op mn gemak kan doen.

Al gaat die liberty maar 1 of 2 maanden mee, dan ben ik al erg geholpen. Daarnet besteld. We gaan het meemaken
 
Al gaat die liberty maar 1 of 2 maanden mee, dan ben ik al erg geholpen.
500,- weggooien voor 1-3 maanden? zonde van het geld!
beter om na het werk aan je aerox de liberty te doen.
heb je tenminste altijd vervoer (of extra poen, mocht je m nadien weer verpatsen)

Daarnet besteld. We gaan het meemaken
ok, ben benieuwd...
komt LS m aan huis brengen?, en hou je ons op de hoogte? :)
 
500,- weggooien voor 1-3 maanden? zonde van het geld!
beter om na het werk aan je aerox de liberty te doen.
heb je tenminste altijd vervoer (of extra poen, mocht je m nadien weer verpatsen)


ok, ben benieuwd...
komt LS m aan huis brengen?, en hou je ons op de hoogte? :)
Ze komen hem aan huis brengen inderdaad. Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Helpen jullie me dan met de tijd met mijn aerox blokje ?
 
Vind 't een mooie prijs.
Lekker meteen naar een fatsoenlijke zaak rijden en 150 lappen voor een volledige onderhoudsbeurt.

Een oude Aerox kopen is dan ook wel het laatste wat iemand moet doen.


Die dingen zijn bedoeld om even over te lachen en de sloot in te rijden. :expressionless:
 
Back
Top