Bijna elke dag nieuwe Bougie nodig...

psycho

Well-Known Member
Hoi mensen...

Sinds ik de DR70 erop heb, koop ik meer bougie's dan ik in me scooterverleden heb gezien...

Hij gaat elke keer kapot....
Eerst stotteren en langzaam rijden 20/30...
En dan is t over...

Setup:
DR70
12.5mm
Bida S2
80 Sproeier

Ik heb nu een NGK R erin zitten(zwaarste van NGK volgens die dealer).
Wat zou het kunnen zijn???????

Ik word er echt gek van....

Ps. ik rij met 2takt olie, en mengsmering.... (als dat belangrijk is)
 
Advertisement - register to remove this

franky said:
wat mij altijd opvalt bij versleten cilinders enzo is dat je je sproeier steers groter moet nemen

dus zal nu wel stukkie lager moeten

Mmmm cill.. is nog geen 300km oud ;)
Dus versleten, nee denk t niet...

Of bedoel je dat die 1 zuigerveer in vergelijking versleten zou zijn als je t bekijkt met 2....

Snap ie m nog ;) ikke namelijk niet :)
 
Mmmmm vandaag ff rondgebeld, 2x gehoord dat ik me bougie moet vervangen(al 1000x gedaan).

Alleen moet ik dus geen NGK hebben maar een Champion(volgens die dealer), omdat die minder vatbaar is voor het vetslaan....

Klopt dit of wat...
Geen zin om wéér geld uit te geven aan niets....
 
ik heb zelf ook een dr 70 en had dat ook, ik heb ook aardig wat bougie's moete aanschaffe, maar ik ben erachter gekome dat komt doordatje jmaar 1 x te rijk rijd, gaatie al stottere en inhoude, alsjem dan met een borstel schoonmaak dan doetiet weer. ;)
 
degrees said:
ik heb zelf ook een dr 70 en had dat ook, ik heb ook aardig wat bougie's moete aanschaffe, maar ik ben erachter gekome dat komt doordatje jmaar 1 x te rijk rijd, gaatie al stottere en inhoude, alsjem dan met een borstel schoonmaak dan doetiet weer. ;)

Wat moet ik dan ff schoonmaken???
Want heb nu die CHAMPION en nieuwe kabel+dop, maar heb nog steeds het probleem.....
 
blueneonlight said:
Probeer gewoon een ontstoorde b9 bougie, word ook aangeraden door dealers voor scooters met chipkey.

Het probleem is dus dat die vetslaat....

Een NGK R heeft er al ingezeten vanaf de dealer(nieuw).....
Dus wel vreemd dat die t opeens niet meer doet dan...

K ga t maarweer proberen met een 80 sproeier en een gehele filter(nu zonder dat filtertraject)...
 
Ik heb het dus ook gehad met een speedfight 1, (vrijwel zelfde blok als speedfight 2)
De oorzaak was dus het vliegwiel bij mij, aan de binnenkant was ie helemaal gaan afbrokkelen..

99% zeker is dit bij jou ook het geval.. ik had exact hetzelfde namelijk
 
RickH said:
Ik heb het dus ook gehad met een speedfight 1, (vrijwel zelfde blok als speedfight 2)
De oorzaak was dus het vliegwiel bij mij, aan de binnenkant was ie helemaal gaan afbrokkelen..

99% zeker is dit bij jou ook het geval.. ik had exact hetzelfde namelijk

Mmmm zou wel heel toevallig zijn, andere cillinder gaat goed...
1 zuigerveer, en 80 sproeier met de gehele filter, reed perfect...
2e zuigerveer geplaatst, iets grotere sproeier en luchtfilter gehalveerd(dus voor traject eraf) en hij heeft dit....

Ik denk dus niet dat het me vliegwiel is....


En nee ik meng niet zelf... gewoon euro en TTS olie van Castrol...
 
het is gewoon zo dat als je een sf met chipkey hebt en je monteerd een cilinder die wat teveel toeren draait , dat hij dan bougies gaat vreten . Ik heb toendertijd alles geprobeerd , maar tevergeefs.Toen monteerde ik de std cilinder er weer terug op en was ik direct van het bougievretende gezeik af . Doordat je chipkey hebt kan de cdi de toeren niet aan of iets dergelijks.
 
Ja nu je het zegt ik had dat ook. Mijn MHR Rep. kon toen niet meer dan 10000 toeren draaien de bougies die ik erin gehad heb gingen allemaal kapot ook bougies van 15 tot 20 euro. als hij de 10000 toeren naderde sloeg hij terug naar 9600 toeren en ging toen weer langzaam naar de 10000 en sloeg dan weer terug en dat ging maar door. en de kleur van de bougie was altijd zwart en soms was dat hele staafje op de bougie weggebrand.
 
BT&D said:
het is gewoon zo dat als je een sf met chipkey hebt en je monteerd een cilinder die wat teveel toeren draait , dat hij dan bougies gaat vreten . Ik heb toendertijd alles geprobeerd , maar tevergeefs.Toen monteerde ik de std cilinder er weer terug op en was ik direct van het bougievretende gezeik af . Doordat je chipkey hebt kan de cdi de toeren niet aan of iets dergelijks.

Mmmm wel vreemd, ken iemand met MHR setup(aangepaste onderdelen erbij) met chipkey die dus nergens last van heeft....
Het nadeel is dat hij in Rotterdam woont, en ik in Harlingen dus ff hulp vragen zal niet gaan....

Maar het moet te doen zijn.....
 
psycho said:
Mmmm wel vreemd, ken iemand met MHR setup(aangepaste onderdelen erbij) met chipkey die dus nergens last van heeft....
Het nadeel is dat hij in Rotterdam woont, en ik in Harlingen dus ff hulp vragen zal niet gaan....

Maar het moet te doen zijn.....

misschien heeft hij een kabelboom + vliegwiel van een sf zonder chipkey gemonteerd en dan ben je direct van de zeik af
 
blueneonlight said:
Je kan dan denk ik alleen nog zwaardere rollen proberen, zodat hij wat minder toeren draaid en dan een ontstoorde b8 of b9 bougie erin.

Met een andere ontsteking ben je er ook vanaf.

met minder toeren draaien gaat het dus niet lukken , dan ben ws wel van je gezeik met de bougies af , maar dan heb je weer het gezeik dat het ding voor geen meter loopt , bovendien zal hij de 70cc niet voor niks monteren ;)
 
BT&D said:
misschien heeft hij een kabelboom + vliegwiel van een sf zonder chipkey gemonteerd en dan ben je direct van de zeik af

En wat moet ik dan hebben???

Kabelboom ?
Onsteking ?
Contact ?(werd gezegt door dealer)
Cdi ?

Maarja wel vaag dat die t met 1 zuigerveer wel gewoon deed dan he?

Of is het alleen de onsteking???
 
Back
Top