BWsnext
FireRox Rotterdam!
Ik heb een bezwaarschrift geschreven naar aanleiding van een bekeuring voor mijn Bidalot S2 (mét CE-keuring!!) uitlaat.
Nou heb ik gister een brief terug gehad waarin staat dat mijn bezwaar ongegrond is verklaard.
Bij de scooterzaak hier in de buurt zeggen ze dat ik t beste nog een brief kan schrijven (naar kantonrechter) omdat het 1e bezwaarschrift bijna altijd geautomatiseerd ongegrond wordt verklaard.
Nou heb ik een tweede brief opgesteld, hij lijkt op de eerste maar op sommige punten heb ik wat veranderd.
Nou zijn mijn vragen:
1. Wat moet ik boven de brief zetten, Officier van Justitie of Kantonrechter?
2. Moet ik nog iets vermelden over het ongegrond verklaard worden van mijn eerste bezwaarschrift?
3. Ik twijfel of ik het deel onderaan over 'andere scooters met niet horizontale uitstroomrichting standaarduitlaten' erbij moet zetten.
In principe is mijn uitlaat toch gewoon goed omdat die CE-gekeurd is en er een plaatje op zit!!?
4. Wat moet ik onderaan zetten over een eventueele 2e ongegrond verklaring?! nu staat het stuk van mijn 1e bezwaarschrift er nog.
Andere tips etc. zijn altijd welkom Sorry voor het lange verhaal, hoop dat iemand me kan helpen Hier volgt mijn brief:
Officier van Justitie
Postbus 50956
3007 BT Rotterdam
bladiebladiebla
Vrijdag 5 augustus 2005,
Edelachtbare Heer, Mevrouw,
Hierbij maak ik nogmaals bezwaar tegen uw beschikking d.d. 25 april 2005 met beschikkingsnummer 49082151791 waarvan een kopie is bijgevoegd.
Ik heb inmiddels een ongegrond klaring voor mijn bezwaarschrift ontvangen, hiermee ga ik niet akkoord omdat naar mijn mening mijn bezwaarschrift toch echt terecht is aangezien ik de Europese wetgeving niet heb overtreden.
Op 25 april j.l. werd ik aangehouden door een motoragent op de Hoofdweg te Rotterdam. Ik heb toen een bekeuring ontvangen omdat, zoals letterlijk op de beschikking staat, ‘de uitstroomrichting van de uitlaatleiding niet horizontaal en evenwijdig is aan het mediaansvlak’.
Ik reed destijds met een begrensde uitlaat mét CE-keuring die derhalve goed gekeurd is voor de Europese wetgevingen en door de Nederlandse staat; ik was dus niet in overtreding. Ik heb deze uitlaat aangeschaft omdat er een gaatje in mijn originele uitlaat zat en een nieuwe originele uitlaat nogal duur is. Ik wilde geen geluidsoverlast veroorzaken met mijn originele uitlaat door deze beschadiging en besloot een begrensde Bidalot S2 uitlaat te kopen mét CE-keuring. Ik hoop dat u inziet dat mijn uitlaat binnen de Europese wetgeving is toegestaan en dat ik deze uitlaat juist gekocht heb om niet in overtreding te zijn.
Tevens heb ik foto’s bijgevoegd waarop duidelijk het CE-keuring plaatje met Europees goedkeuringsnummer te zien is.
Op de uitlaat staat een plaatje met het volgende: ℮9 REF: 307 97/24-4308
Na de bekeuring in ontvangst te hebben genomen ben ik lopend naar huis gegaan en heb mijn originele uitlaat er toch maar onder geplaatst. Hier kwam ik erachter dat ook uit mijn originele uitlaat de uitstroomrichting niet horizontaal is. Dit zou dus betekenen dat ik dezelfde bekeuring zou krijgen als ik met deze uitlaat zou gaan rijden. Ter vergelijking heb ik een foto bijgevoegd (zie bijlage) van mijn originele uitlaat en van de uitlaat die ten tijde van de aanhouding onder mijn scooter zat. Hierop is duidelijk te zien dat beide uitlaten geen horizontale uitstootrichting hebben.
Dit zou dus betekenen dat elke persoon die dezelfde scooter zou kopen voor dit feit bekeurd zou kunnen worden, ook al word deze scooter precies zo uit de fabriek geleverd. Dit is onmogelijk. Gezien de bovengenoemde argumenten kan de beschikking niet in stand blijven, daarom verzoek ik u mijn beschikking te vernietigen
Ik verzoek u om binnen 16 weken een beslissing te nemen en indien deze termijn niet wordt gehaald de beschikking te vernietigen.
Tenslotte deel ik u op voorhand mede, dat bij een eventuele ongegrond verklaring van dit bezwaarschrift ik op grond van artikel 9 van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (WAHV) beroep in zal stellen bij de kantonrechter van de rechtbank.
Hoogachtend,
Nou heb ik gister een brief terug gehad waarin staat dat mijn bezwaar ongegrond is verklaard.
Bij de scooterzaak hier in de buurt zeggen ze dat ik t beste nog een brief kan schrijven (naar kantonrechter) omdat het 1e bezwaarschrift bijna altijd geautomatiseerd ongegrond wordt verklaard.
Nou heb ik een tweede brief opgesteld, hij lijkt op de eerste maar op sommige punten heb ik wat veranderd.
Nou zijn mijn vragen:
1. Wat moet ik boven de brief zetten, Officier van Justitie of Kantonrechter?
2. Moet ik nog iets vermelden over het ongegrond verklaard worden van mijn eerste bezwaarschrift?
3. Ik twijfel of ik het deel onderaan over 'andere scooters met niet horizontale uitstroomrichting standaarduitlaten' erbij moet zetten.
In principe is mijn uitlaat toch gewoon goed omdat die CE-gekeurd is en er een plaatje op zit!!?
4. Wat moet ik onderaan zetten over een eventueele 2e ongegrond verklaring?! nu staat het stuk van mijn 1e bezwaarschrift er nog.
Andere tips etc. zijn altijd welkom Sorry voor het lange verhaal, hoop dat iemand me kan helpen Hier volgt mijn brief:
Officier van Justitie
Postbus 50956
3007 BT Rotterdam
bladiebladiebla
Vrijdag 5 augustus 2005,
Edelachtbare Heer, Mevrouw,
Hierbij maak ik nogmaals bezwaar tegen uw beschikking d.d. 25 april 2005 met beschikkingsnummer 49082151791 waarvan een kopie is bijgevoegd.
Ik heb inmiddels een ongegrond klaring voor mijn bezwaarschrift ontvangen, hiermee ga ik niet akkoord omdat naar mijn mening mijn bezwaarschrift toch echt terecht is aangezien ik de Europese wetgeving niet heb overtreden.
Op 25 april j.l. werd ik aangehouden door een motoragent op de Hoofdweg te Rotterdam. Ik heb toen een bekeuring ontvangen omdat, zoals letterlijk op de beschikking staat, ‘de uitstroomrichting van de uitlaatleiding niet horizontaal en evenwijdig is aan het mediaansvlak’.
Ik reed destijds met een begrensde uitlaat mét CE-keuring die derhalve goed gekeurd is voor de Europese wetgevingen en door de Nederlandse staat; ik was dus niet in overtreding. Ik heb deze uitlaat aangeschaft omdat er een gaatje in mijn originele uitlaat zat en een nieuwe originele uitlaat nogal duur is. Ik wilde geen geluidsoverlast veroorzaken met mijn originele uitlaat door deze beschadiging en besloot een begrensde Bidalot S2 uitlaat te kopen mét CE-keuring. Ik hoop dat u inziet dat mijn uitlaat binnen de Europese wetgeving is toegestaan en dat ik deze uitlaat juist gekocht heb om niet in overtreding te zijn.
Tevens heb ik foto’s bijgevoegd waarop duidelijk het CE-keuring plaatje met Europees goedkeuringsnummer te zien is.
Op de uitlaat staat een plaatje met het volgende: ℮9 REF: 307 97/24-4308
Na de bekeuring in ontvangst te hebben genomen ben ik lopend naar huis gegaan en heb mijn originele uitlaat er toch maar onder geplaatst. Hier kwam ik erachter dat ook uit mijn originele uitlaat de uitstroomrichting niet horizontaal is. Dit zou dus betekenen dat ik dezelfde bekeuring zou krijgen als ik met deze uitlaat zou gaan rijden. Ter vergelijking heb ik een foto bijgevoegd (zie bijlage) van mijn originele uitlaat en van de uitlaat die ten tijde van de aanhouding onder mijn scooter zat. Hierop is duidelijk te zien dat beide uitlaten geen horizontale uitstootrichting hebben.
Dit zou dus betekenen dat elke persoon die dezelfde scooter zou kopen voor dit feit bekeurd zou kunnen worden, ook al word deze scooter precies zo uit de fabriek geleverd. Dit is onmogelijk. Gezien de bovengenoemde argumenten kan de beschikking niet in stand blijven, daarom verzoek ik u mijn beschikking te vernietigen
Ik verzoek u om binnen 16 weken een beslissing te nemen en indien deze termijn niet wordt gehaald de beschikking te vernietigen.
Tenslotte deel ik u op voorhand mede, dat bij een eventuele ongegrond verklaring van dit bezwaarschrift ik op grond van artikel 9 van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (WAHV) beroep in zal stellen bij de kantonrechter van de rechtbank.
Hoogachtend,
Last edited by a moderator: