bezwaarschrift antwoord..

nielsborst

Well-Known Member
ik een bzwaarschrft geschreven naar het cjib omdat ze op een boete die ik binnen kreeg mijn naam verkeerd hadden gespeld..

afgelopen dinsdag kreeg ik bericht terug en de officier van justitie zei dat het cjib mijn boete niet kon herzien maar dat ik dan naar de rechter moest..

mijn vraag is of het verstandig is om naar de rechter te stappen en wat mijn kansen zijn als ze een vormfout hebben gemaakt (mijn naam verwkeerd gespeld dus..??)
 
Advertisement - register to remove this

wat is dat nou weer voor onzin:S

OvJ is baasje van de politieagentjes en zullen dus meestal partij trekken voor politie.
Rechter is onafhankelijk en kan de OvJ terugfluiten.
 
Weinig kans denks...
Ga je tegen de kantonrechter zitten vertellen "de opgelegde straf is onjuist omdat er een spelfout is gemaakt". Kan me niet voorstellen dat je er zo onderuit komt...
 
Sinds enige tijd kom je niet meer onder boetes uit bij sipele vormfoutjes als spelfouten. Helaas voor jou :)

Kom je echt niet onderuit, lekker lappen.
 
Op spelfouten kan je het absoluut wel op je buik schrijven, maar de redenatie dat je geen kansen meer hebt omdat de OvJ het afwijst, is echt onjuist.
 
Het klopt dat als er dusdanige fouten zijn gemaakt zo dat jij niet kan weten dat jij het bent je niet vervolgd wordt. Maar dat is niet het geval als er alleen sprake is van een spelfout. Die spelfout moet dan wel zo zijn dat je echt denkt dat jij het niet bent. Alleen al uit het feit dat je een bezwaarschrift hebt geschreven blijkt dat je weet dat jij het bent. Marc met een k of c is dus niet voldoende. Pieterse ipv de Vries en een verkeert adres wel.
Tevens krijg je voor het proces een dagvaarding met de nieuwe regels kan en mag de ovj de fouten nog aanpassen.
Helaas kan ik je geen ander advies geven dan betalen.
 
Back
Top