Bezigheden Snelle Jongens

Status
Not open for further replies.
Inderdaad das ons terrein.. hehe maar ach wijsheid en kwaliteit overtuigen zelf joel er al van dat Mina Heerst:W :W
 
Mja zip doet het, verdere info niet bekend. Moet een keertje een uitdraai scoren zodat ik weer verder kan kloten qua vermogen...

Moet deze week nog me verstevigingsbuizen ophalen, zijn gecoat en verder denk ik aan tjoening ofzo..
 
aan mijn aerox moet nog veel gebeuren... alleen het frame ligt op dit moment in de schuur, de rest ligt allemaal op zolder.....

ben op dit moment veel geld aan het sparen omdat er nog voor een aantal zaken aardig wat geld besteed moet worden(cil,krukas,overrange, tunebeurt, spuitbeurt, toeren/temp)... Ik heb op dit moment al aardig wat onderdelen... deze winter dus eerst goed sparen.... en van het voorjaar moet ie lopen, spuiten komt daarna wel :)

tijd is natuurlijk de grootste vijand, zit met een drukke studie en voetbal daar ook nog bij...

ik wil mijn scooter gebruiken voor trekkracht, topsnelheid maakt me niet zoveel uit.. zal toch wel hoog liggen :p, daarom ook een RF van 10,4..
 
runnertje zit inelkaar. pas geleden c20'je getest, toch maar mn Team2000 pijp behouden. Toeren verloop is zeer constant. eigenlijk is de renner met de huidige setup ''klaar''. Dus ook ik zit misschien aan een tune-beurtje te denken (cilinder)

verder meld ik dat mijn scooter hobby dalende is en dat de runner er ws. geen jaar meer staat. :'(
 
Ik weet niet of ik ook bij de grote mannen hoor, maar met mijn nieuwe dingetje denk ik wel;

Zoals bekend ben ik dus bezig met een SR Max Biaggi. Hij moet optisch en vooral motorisch gewoon heel bruut worden.
Het frame ligt nu hier, heb het behoorlijk aangepast, alle onzin en praktisch zooi eraf, toen geschuurd, en silver gespoten. Contact slot erui, komt dus alleen knoppie, etc. etc. Kappen wordne aangepast, zoals buddyslot, dat gat ga ik wegwerken, achtelricht helemaal in de kap plamuren. Koplamp eruit gaas, voor radiateurkoeling etc. etc. Binnenkappen krijgen ook de kleur v/d scoot. Ik ga ook nog met neon werken, maar dan niet zo std. en veel, puur voor verlichting voor als ik snachts rij. Moet ik alleen nog wel een licht acuutje vinden ofzo. Waarsch. Maak ikdan gaten in de achterkap ergens waar dus me licht doorheen meot komen.
Naja das een beetje krote optische beschrijving.

Motorisch moet hij ook heel bruut worden. Koppel wordt belangrijk, ding moet gewoon goed kunnen sprinten. Ik ben er nog niet uit welke cilinder ik ga gebruiken en hoe ik de spullen ga en laat tunen.
 
hmm, op het moment doe ik niet echt veel... NRG ligt uit elkaar, komt straatsetup op, ws ga ik ander blok kopen en daar een leuk setupje opbouwen zodat ik die onder mn scooter kan gooien met meetings ED....

deadline, lelygat 2003
 
iig een strakke scoot om te doen.
greetzzz



Originally posted by Sjoerdyo
Ik weet niet of ik ook bij de grote mannen hoor, maar met mijn nieuwe dingetje denk ik wel;

Zoals bekend ben ik dus bezig met een SR Max Biaggi. Hij moet optisch en vooral motorisch gewoon heel bruut worden.
Het frame ligt nu hier, heb het behoorlijk aangepast, alle onzin en praktisch zooi eraf, toen geschuurd, en silver gespoten. Contact slot erui, komt dus alleen knoppie, etc. etc. Kappen wordne aangepast, zoals buddyslot, dat gat ga ik wegwerken, achtelricht helemaal in de kap plamuren. Koplamp eruit gaas, voor radiateurkoeling etc. etc. Binnenkappen krijgen ook de kleur v/d scoot. Ik ga ook nog met neon werken, maar dan niet zo std. en veel, puur voor verlichting voor als ik snachts rij. Moet ik alleen nog wel een licht acuutje vinden ofzo. Waarsch. Maak ikdan gaten in de achterkap ergens waar dus me licht doorheen meot komen.
Naja das een beetje krote optische beschrijving.

Motorisch moet hij ook heel bruut worden. Koppel wordt belangrijk, ding moet gewoon goed kunnen sprinten. Ik ben er nog niet uit welke cilinder ik ga gebruiken en hoe ik de spullen ga en laat tunen.
 
Aangezien ik nu even lekker de tijd heb, ga ik mn levensverhaal van de 2 brom-mobielen ook eens neerkalken.....


De typhoon is 4 weken geleden verkocht aan een collega van me (70 team, mhr uitlaat, 21mm, en nog wat zooi), die er nu vrolijk mee door de wijk loopt te crossen. (zit 4mm speling op de krukaslagers :| )

Omdat ik in mei 2002al wist, dat de typhoon de deur uitging, heb ik in Mei de zip van jorick gekocht (metallic blauw), die op dat moment met een c16, 19mm en een manston rondreed.

Na 2 x te hebben gereden, draaide ik de krukaslagers falikant in elkaar, en was de manston niet meer te redden. Ik heb de zip toen 3 maandjes weg gezet, omdat ik zat te twijfelen, of ik met de scooters door wou gaan, of er definitief mee wilde stoppen.

3 weken geleden heb ik besloten, er TOCH mee door te gaan. Ik heb nu een Evo70 gekocht (ligt al bij koopmans) mn carter word op het moment weer in elkaar gegooid (krukaslagers vervangen). Ondertussen heb ik ook de nodige onderdelen aangeschaft. o.a: 26mm, c20 en een Hr2, mn binnenrotor uit de stoffige bureau-la gehaald, een overrange, vertanding en cartbox gekocht, en ben ondertussen met het uiterlijk wezen spelen.

De zip is nu totaal bestickert (hebo-style), en gespoten, en ik wacht nu nog op de nummering en eigen stickers. Als het carter er weer onder ligt, en hij loopt weer, dan ga ik verder met de koeling aan de gang. Ik zat tijdelijk te denken aan 2 standaard radiateurs, maar op den duur, zoek ik een motor-radiateur, of bestel ik een malossi-radiateurtje.

Ik hoop binnenkort foto's te kunnen posten van mn voorkant (die is bijna af (gaasjes moet ik nog even terugplaatsen)

als alles weer in elkaar zit, en naar behoren werkt, wil ik toch wel binnen 6 maanden de 18+ grens halen (met "traditionele" carburateur). Op den duur, wil ik ooit nog eens een cartcarburateur monteren + frans stuurtje..

maar nu eerst maar eens zorgen, dat alles in elkaar komt te zitten, en het naar behoren rijd :)
 
ik heb vandaag 2 alu buizen ge monteers tussen mijn benen lijkt wel een beetje op het systeem van bartus gewoon simpelweg omdat ik danders de lucht niet uit mijn leidingen krijg, althans niet genoeg lucht.
 
Ehm, vanaf dit weekend beginnen aan de zip..
Ligt nog helemaal uit elkaar, moet ook nog wat spulletjes bijkopen [sparen :)] om em echt goed te laten lopen...
Is weer es wat anders dan de Runner..
 
Ik zal ook nog maar ff vertellen hoe het erbij staat in het varkenshok:

Ik ben bezig een nieuw blokje op te bouwen voor de sfera(50cc athena,14mm do, rito enz.) verder staat er ergens een nrg extreme frame met een paar kappen en een hoop purschuim ertussen :). Typhoonding van haas staat ook nog ergens, is laatste tijd weinig aan gedaan.
Verder ben ik nog bezig met me rd250LC ik moet nog alle electrische zooi erop bouwen, dan kan die de weg op. er staat nu nog een mobysletje in opbouw van haas en een nsr van me broertje.
kortom, nog een hoop werk :)
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Op een Zip is dat vet, op een bakbeest als een NRG niet...
Idd, moet ik ook nog aanschaffen, wat kosten die dinge? Niet al te duur neem ik aan, want volgens mij kan je ook gewoon een Mountain-bike stuurtje bevestigen [+ aanpassingen voor gashendel]
 
Mijn cilinder is lek, nu provisorisch gelijmd met kit. Sparen voor een nieuwe cilinder en een leuk uitlaatje.

Verder wordt ik gek van het gekut met cart-carb. Ga nog een keer kijken of een nieuw membraan helpt. Zo niet... 24mm Mikuni om te beginnen.

Verder ben ik niet bezig met verdere ontwikkelingen.

Ook in Waddinxveen is alles dus dood.. Mol idem.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top