Aangezien ik nu even lekker de tijd heb, ga ik mn levensverhaal van de 2 brom-mobielen ook eens neerkalken.....
De typhoon is 4 weken geleden verkocht aan een collega van me (70 team, mhr uitlaat, 21mm, en nog wat zooi), die er nu vrolijk mee door de wijk loopt te crossen. (zit 4mm speling op de krukaslagers :| )
Omdat ik in mei 2002al wist, dat de typhoon de deur uitging, heb ik in Mei de zip van jorick gekocht (metallic blauw), die op dat moment met een c16, 19mm en een manston rondreed.
Na 2 x te hebben gereden, draaide ik de krukaslagers falikant in elkaar, en was de manston niet meer te redden. Ik heb de zip toen 3 maandjes weg gezet, omdat ik zat te twijfelen, of ik met de scooters door wou gaan, of er definitief mee wilde stoppen.
3 weken geleden heb ik besloten, er TOCH mee door te gaan. Ik heb nu een Evo70 gekocht (ligt al bij koopmans) mn carter word op het moment weer in elkaar gegooid (krukaslagers vervangen). Ondertussen heb ik ook de nodige onderdelen aangeschaft. o.a: 26mm, c20 en een Hr2, mn binnenrotor uit de stoffige bureau-la gehaald, een overrange, vertanding en cartbox gekocht, en ben ondertussen met het uiterlijk wezen spelen.
De zip is nu totaal bestickert (hebo-style), en gespoten, en ik wacht nu nog op de nummering en eigen stickers. Als het carter er weer onder ligt, en hij loopt weer, dan ga ik verder met de koeling aan de gang. Ik zat tijdelijk te denken aan 2 standaard radiateurs, maar op den duur, zoek ik een motor-radiateur, of bestel ik een malossi-radiateurtje.
Ik hoop binnenkort foto's te kunnen posten van mn voorkant (die is bijna af (gaasjes moet ik nog even terugplaatsen)
als alles weer in elkaar zit, en naar behoren werkt, wil ik toch wel binnen 6 maanden de 18+ grens halen (met "traditionele" carburateur). Op den duur, wil ik ooit nog eens een cartcarburateur monteren + frans stuurtje..
maar nu eerst maar eens zorgen, dat alles in elkaar komt te zitten, en het naar behoren rijd