Beveiligen van schuur/tuinhek.

als er opeens licht aan floept en de inbreker is "verlicht" aan het werk zal hij weggaan..
je "fiets" zal ook eerder in een donker steegie gejat worden dan in een steegie met 6 bouwlampen..

criminelen.. of "outlanders" werken het liefst in het donker

ook al zien ze dan geen moer 8P
in het donker kunnen ze ongestoord hun gang gaan
en als mensen voorbij rijden kijken ze meestal wel naar licht..
dat trekt gewoon "kijkers" aan..

dus plaats vooral beweginssensors enz die licht doen aan floepen ..

Ben het idd met Sliderone eens.

Bij ons staat in de poort achterons huis zo'n mooie "straat" lamp.
De hele tuin is verlicht en als ze dat prettig vinden dan moeten ze nog door 2 deuren met 3 sloten en dan nog de sloten van de scooter('s). Dan moeten ze ook nog moeilijk draaien met scooter om naar buiten te komen. Dus de moeite niet waard lijkt me!

Verlichting en sirene is gwn t best.

Je kan een draadje door de koes van je kabelslot trekken welke door wordt geknipt wanneer ze je slot open knippen, waardoor een sirene in je buddy aangaat (bijv).
Licht is inderdaad erg afschrikkend, ze willen niet gezien worden. Een lamp met bewegingssensor is toppie.. wel zo ophangen dat ze onmogelijk bij de lamp kunnen komen zonder eerst door de sensor gezien te worden.

Als je scoot in een hok oid staat, vooral een magneetcontact op de deur! Met daaraan een sirene natuurlijk ;) Je hebt al een super simpele deurbeveiliging voor een handje euro's bij de conrad. Moet je wel iets hebben om mee aan te komen zetten in je boxer als snachts dat ding afgaat.. honkbalknuppeltje erbij kopen is dus ook wel slim ;) ("ga weg!" roepen helpt denk niet)

Maar let ook buiten vooral op. Hoe goed je je scoot ook stalt, als ze je scoot willen sleuren ze je er aan het eind van je straat gewoon vanaf. (believe me, I've been there :()

Originally posted by David
Zie je jouw leuke buurman al om 5 uur snachts zn leuke nest uit komen omdat er een scooter wegrijd uit je straat? Juist.

als ze mijn scooter in de straat starten? dan is heel de straat wakker, oke, dan ben je al wel te laat maarjah, die buurman waar ik et over heb kom echt z'n nest wel uit hoor :D

verder maar een alarmpje in elkaar knutselen, komt goed, en als tie af is zal ik wel een schema oid posten.....

en tja, berooft worden daar doe nix tegen.....en pistool tegen je helmpie aan 8P

ik woon nogal in een snobbuurt waar er regelmatig inbraken zijn ...

m'n brommer staan in een tuinhuis ... 1 poort en 1 kleine deur achteraan om binnen te geraken,

die kleine deur sluit gewoon met een sleutel maar ook nog eens met een grendel binnenin (dus je moet altijd via de poort komen of je kunt niet binnen

de poort is gesloten met een simpel slot maar voldoende sterk is. Maar ! Aan de poort heb ik bovenaan een alarmpje gehangen die ik ooit in klas heb gemaakt. Dus als het magneetje (aan de poort) verschuift van het alarm (aan de muur) gaat het alarm af :

als dat niet helpt en ze toch binnen zijn neem ik m'n vader z'n tweeloop ... :D

Mn ouders hebben een alarm in huis, en voor 5 euro p/m kon ik er een sensor bij nemen en n de schuur hangen... werkt perfect, deurkruk naar benden drukken van buiten en hij gaat al af :W

Eerst zette ik m altijd zenuwachtig op slot in de schuur, maar nu zet ik mn scoot erin en soms staat ie niet eens op stuurslot :X

Honden zijn gewoon fucking goed als beveiling. (de meeste) honden blaffen om elke scheet dat ze horen en elke mug dat ze zien vliegen. Nog een tip, wij hebben (toevallig) kiezelstenen als looppad, als ze erop lopen kraak dat als de tering :| daar worden dan de honden weer van wakker (en mn moeder:P) en dan maakt ze mij wakker, en dan loop ik met Hector (mn honkbal knuppel ;)) een rondje om het huis en als er niks te zien is, dan is et goed :) En daarbij zijn natuurlijk bewegingsdetectors met een flink lichtbundel ook erg goed ///
suc6 verder

een kameraad van me woonde in een of ander boerengat,
hij had ze derbi senda (50snel, bidalot pijp enz.) 'snachts gewoon buiten staan, zonder stuurslot erop, je kon er zo mee weglopen, heeft zo 3 jaar 'snachts buiten gestaan en toen hij m verkocht is ie na 2 mnd gejat uit de schuur van die jongen.

s nog s pech hebben

maar ik denk dat ik mezelf ook maar eens een vloer anker ga fixen zo'n alarmpie is ook wel flex

Back