Beveiligen van schuur/tuinhek.

www.kijkshop.nl en daar staat ergens bij beveiliging van die bewegingsdetectoren die gaan loeien als er iets beweegt. Weet niet of het goed werkt, maar ze zijn niet duur en als het werkt lijkt het me een simpel maar goede oplossing..

Mijn werkgever (PRAXIS ) heeft deze week een alarmcentrale van Elro in de aanbieding:

Een veilig idee: Elro inbraakalarmsysteem

De Elro HA 28 S is een handig en zeer betrouwbaar inbraakalarmsysteem. Het bestaat uit een centrale controle unit (met in-/uit schakelbare vertragingstijd) en 2 magneetcontacten. Daarnaast beschikt de Elro HA 28 S over zowel een glasbreukmelder als een beweginsmelder en SIRENE van 110 db (NRX niveau :p ) Het systeem kan eevoudig worden uitgebreid met extra sensoren en alarmgevers. Kan eventueel op een meldkamer aangesloten worden. Garantie 3 jaar.

van 135 voor 99,- pleuro

zie folder pagina 15 (linksbovenin)

Originally posted by Titera
damn, toevallig, zat dr net aan te denken om wat aan me schuur te doen, bij een maat van me, z'n speed runner gejat uit schuur... vandaar

die schuur zat op slot, en de scooter zat ook op slot met een dik ketting slot, en nog kregen ze het voor elkaar om dr mee weg te RIJDEN....

die van een lamp / alarm in je kamer is wel goed, anders word ik nooit wakker, verder heb ik een leuke overbuurman als beveiliging.........

Zie je jouw leuke buurman al om 5 uur snachts zn leuke nest uit komen omdat er een scooter wegrijd uit je straat? Juist.

Denk dat mijn buren juist blij zijn als me scooter weg is :D
ontopic :)
Voorkomen doe je nooit, je kan het ze alleen zo moeilijk mogelijk maken. Zet in idergeval je hek opslot, je schuur op slot en je scooter op slot ( in de schuur ook jah ) en zorg dat der geen slijptol in de schuur ligt. ik heb voor de ramen in me schuur nog zo'n ijzeren hekwerk hangen ( aan de binnenkant ) Misschien dat nog een tip?

balk voor je schuurdeur net zoals ze bij die ouwe kastelen vroeger hadden (tis misschien een beetje primitief maar het is goedkoop en het werkt wel)
En tralies voor de ramen.
bij ons in de schuur staat mijn rs, mn vaders zx9r en mn moeders xb12s en dr is nog nooit iemand aangeweest.
de beveiliging is dus wel goed.........

maar volgens mij ligt het er ook aan in welke plaats je woont.
als je bijvoorbeeld in A'dam woont loop je meer risico als in één of ander gat.

Originally posted by scooteraars
Hmmm video camera ophangen denk ik wel handig `
zo ben hardstikke blij dat hij nog bij jullie ligt.
maargoed extra sloten zitten er al op,nu nog 2 lampen en idd een soort beveiliging/alarm.
en inderdaad mijn hond is wel de oorzaak dat me zip sp er nog is...

Originally posted by rs50 SBK RACER
balk voor je schuurdeur net zoals ze bij die ouwe kastelen vroeger hadden (tis misschien een beetje primitief maar het is goedkoop en het werkt wel)

Hoe maak jij die dicht dan? Die in de kastelen werden toch altijd van binnenuit dichtgemaakt? Beetje lastig bij een schuur waar ik ook nog uit wil ey;)

maatje van mij heb zo'n schuur met 2 deuren.. dus poortdeur is gelijk schuurdeur.. hij heb een stalenbalk op de klink gemaakt die je op de klink kan schuiven.. knappe man die daar in komt..:)

Maar ik zit me te bedenken.. zijn nogal brutaal.. dus misschien over die schuur klimme de andere kant opebreke en die stale balk weg hale:S

Teering wat je nog allemaal moet doen om je scoot te beveiligen:( Je bent zo nog duurder uit aan beveiligingssystemen dan dan scooter zelf.

Mij lijkt het handigste gewoon een alarminstallatie plaatsen. Voor rond de 100 pleuro heb je er wel eentje. Ja een hond, lijkt me een beetje te veel van het goede... Zie je het al voor je dat je een hond aanschaft en dan snachts in de garage of schuur laat slapen?

Soms wil een sticker ofzo van een beveilingsbedrijf ook wel eens helpen, maar een lamp, ik weet niet of het zin heeft, maar dan heeft de dief alleen maar meer licht snachts denk ik zo.

Back