Beveiligen van schuur/tuinhek.

Robert

Superrrjoden!
Hebben jullie nog een paar goede tip's voor het beveiligen van je tuinhek en schuur tegen die mensen die je het liefst dood ziet? ;)

Vannacht is bij een vriend van me geprobeerd in te breken , ze waren via de buren in zn tuin gekomen , hadden de lampen afgedekt met doeken , ze hadden het slot open geschroeft en eruit gehaald en toen pas zijn ze in de schuur gaan rommelen. :|

Gelukkig was zn blok net weg [speed fkt] maar zn frame lag al in de tuin met bitubo veringsetje , gelukkig ging zn hond blaffen en gingen ze er "slechts" met een nieuwe fiets vandoor. :( :(

Nou heb ik niet echt zin dat me Runner vannacht uit de schuur gejat word , dat zou een beetje zonde van me 3000 euro zijn die er nu in totaal inzit. :(

Dus hebben jullie een paar goede tip's om het ze zo moeilijk mogelijk te maken?

Ik had dit al bedacht :

- Alles vast zetten met torx boutjes
- Prikkeldraad
- Vloeranker met slot

Als je een goed idee heb post ut dan , gelieve geen kansloze berichten met 230 volt enz.

Alvast bedankt ,

Robert :)

Advertisement - register to remove this

na gisteravond,schijnwerpers met bewegings detector,en dikkere sloten,en ''spike's'' op het hek van de buren zetten.
die lampen schrikken hopelijk wat af...

tuin,betonnen hek,met stevige deur,met goed slot.
ze zijn ws bij de buren naar binnengekomen omdat je bij hun door struiken kan,en via een laag tuinhekje(anderhalve meter hoog ofzo) naar mijn tuin kan komen
en de lampen hadden ze zelf afgedekt,enigste beveiliging waar op ik aan kan is me hond zowat....

Zorgen dat de lampen hoger komen te hangen en idd het liefst lampen met bewegingsdetectoren en die een flinke straal licht geven..

Verder misschien nog een extra slot op de schuurdeur..

komt ook,en mijn zip sp wordt 20km verderop gestald bij een vriend van me.... waarom?? omdat ik gewoon bang dat ie gejat wordt

misschien heb je der wat aan, maar bij de bouwmarkten hebben ze een cheap alarm met magneet en bewegingsensor. je zou die op je schuurdeur kunnen zetten

Bij ons hebben ze ook geprobeerd in te breken een tijdje geleden. wat wij eraan gedaan hebben:

-Muuranker waar scooter slot doorheengaat. Merk ABUS = dus goedgekeurd etc.
-'bouwlamp' aan het huis gehangen, hoog genoeg zodat afdekking niet mogelijk is.
-Extra sloten op de achterdeur geplaatst
-Hoes over de scooter zodat ie minder opvalt.

Misschien dat je hier wat aan hebt.

Dat zijn wel leuke tips , ik ga vannacht in me stoel zitten voor het raam met een leuk voorwerp , als ik ze betrap ga ik via de voordeur naar de achtertuin en staat er morgen iets in de krant :rolleyes:

wij hebben gewoon glas scherven met beton op omheining gezet probeer daar je hand of voet maar op te doen dan zul je weten dat je nooit meer bij iemand in de tuin wil komen

Je hebt ook van die sloten waarin een 120 db alarm verwerkt zit, zodra er een beetje hard aan het slot getrokken word of het word doorgeknipt gaat het brullen.
En ik heb het in de zaak een keer gehoord en geloof me dan ben je zo wakker en hun zo weg.

Ik heb 2 sensoren tegen over elkaar geplaatst net voor de schuur, als er wat doorheen komt gaat er een bouwlamp aan in me kamer.
En alarm met magneet en sensor gemonteerd aan binnekant van schuur, gaat behoorlijk hard trouwens.

En de hond natuurlijk....;)

Blij dat onze schuur alarm heeft :P maar dit is echt fucked..
Tjah die alarmpjes zijn handig maar plak dan ook stickers waarop staat dat het beveiligd is!! Lijkt misschien sullig maarja kijken of ze die gok willen wagen en als ze het dan toch proberen merken ze het vanzelf.
Licht is ook erg handig (zoals al eerder vermeld is), maar de kans dat ze terugkomen lijtk me nihil... zou jij ook niet doen :P

damn, toevallig, zat dr net aan te denken om wat aan me schuur te doen, bij een maat van me, z'n speed runner gejat uit schuur... vandaar

die schuur zat op slot, en de scooter zat ook op slot met een dik ketting slot, en nog kregen ze het voor elkaar om dr mee weg te RIJDEN....

die van een lamp / alarm in je kamer is wel goed, anders word ik nooit wakker, verder heb ik een leuke overbuurman als beveiliging.........

Denkt iedereen tegelijk ofzow..? :D

ik zat namelijk ook al te denken aan beter beveiliging, want die deur die ik nu in de schuur hebt steld volgens mij ook nix voor, en controle heb je ook niet want je hoort het niet zo snel daar...

k zat gewoon te denken aan ;
-extra slot
-hoe heet zoiets? Anti-inbraak strip, wat vaak bij voordeuren word gebruikt zodat er geen koevoet tussen kan worden gezet..
- en binnen iets van een anker, of gewoon een ijzeren(onderstelsel) van een werkbank waaraan je em kan vast maken...
tja alarm en licht heb k nog niet zo aan gedacht.. ( we hebben we 2 lampen, eentje staat normaal aan en eentje is bewegingslamp maarja die gaat al aan als er een kat langskomt of een takje beetje beweegt.. :rolleyes: )

Als ze je scooter echt willen hebben, krijgen ze m toch wel.
Hier in de buurt zijn echt professionals bezig, VW Touraeg gestolen van 2 weken oud, en een Jaguar XKR sportwagen.
En geloof me die sleutels zaten niet in de voordeur

hier hebben de ''profs'' een hydraulische betonschaar.. zo hadden ze mn zip ook terug gevonden. Al zet je hem dan aan de eifeltoren vast met 40 sloten ze knippen ze gewoon 1 voor 1 los als een pakje boter.

En als ze hem echt perse willen en je schuur is zo ernstig beveiligd dat het bijna onmogelijk is dan wachten ze wel tot je een rustig steegje door komt rijden..

Back