Je kunt een aantal dingen doen. Ieder heeft zijn/haar eigen manieren. Ik zou eens het volgende proberen.Bedankt voor de hulp, heb inmiddels alles aangesloten alles werkt weer, maar hij start nog steeds niet, heeft een tijdje stil gestaan startte eerst wel met een paar keer kicken. Enig idee wat het misschien zou kunnen zijn? Ik ga vanavond kijken naar de sproeier maat en misschien een nieuwe bobine erop.
Ik heb hem aan de praat gekregen! Zeer bedankt voor jullie hulpJe kunt een aantal dingen doen. Ieder heeft zijn/haar eigen manieren. Ik zou eens het volgende proberen.
- Bougie eruit halen en vonk nakijken iedere keer dat hij de compressie slag maakt en je bop uit het bougie gat hoort komen moet die vonken, controleer dit eerst.
Nieuwe benzine erin 98 premium of 95 kan ook maar geen E10 rotzooi. Oude benzine heeft een lager octaan gehalte dit kan met starten en vermogen dus zeker wat schelen ligt eraan hoe oud de brandstof is.- Paar keer kicken of startmotor even 15 seconden laten draaien, kijken of de bougie zat is en of de vlotter bak onder de carburateur vol is.
- Als je de vlotter bak eraf hebt bekijk de hoofd sproeier eens draai hem eruit en kijk erdoor of die niet verstopt is doe dit ook met de stationair sproeier.
- Als je geen benzine in de vlotter bak krijgt is of de petcock(vacuum benzinekraan) dusdanig oud dat het membraan vast zit. Je kunt dit vaak nog wel even "tijdelijk" oplossen door met een fietsenpomp er wat lucht in te forceren een paar keer. Aan te raden is om die te vervangen als die slecht is want het membraan is van NBR of ander rubber dat gewoon door de ethanol uiteindelijk zo uitgedroogd en zo hard worden.. Dit doet E10 dus veel erger dan 95 of 98(!) en uiteindelijk werkt het dan niet meer.
Hoe dan...?Ik heb hem aan de praat gekregen!
Was iets kleins, heb heel de carb schoongemaakt en toen zag ik dat de stationairschroef er helemaal in zat gedraaid, zelfde verhaal met de luchtschroef, deze een stukje los gedraaid en hij loopt weer goedHoe dan...?
Dat kan natuurlijk ook. Controleer wel je bougie kleur af en toe. Zie toegevoegde foto voor de kleuren. Weet niet of je met of zonder oliepomp gaat rijden. Ik raad toch mengsmering aan, het is wel alleen zoeken naar een tankstation altijd voor de mengsmering pomp of zelf mengen, mengsmering pomp hebben ze niet altijd meer. Maar bespaart je wel al het gezeik met die stront oliepompjes (geloof me, echt is het niet waard). Vooral geen DMP pompje nemen, die is namelijk na 100km ongeveer al lek (keerring op de aangedreven as).Was iets kleins, heb heel de carb schoongemaakt en toen zag ik dat de stationairschroef er helemaal in zat gedraaid, zelfde verhaal met de luchtschroef, deze een stukje los gedraaid en hij loopt weer goed