Neo's Met Beta Ark Blok&Kabelboom (Contactslot)

BluRay

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb al een tijdje een neos in de box staan die ik van een vriend heb gehad,

Het blok was niet meer zo vers en mijn buurjongen heeft er toen een Beta Ark LC DD Blok onder gelegd.
Ik ben nu bezig met de kabelboom aanpassen i.v.m. Dashboard en contact slot en al die ellende....

Nu is het dashboard al gelukt, ik heb alle kabels gesoldeerd en die werkt.
Alleen ik kom er niet uit bij het contact slot...
Kan iemand mij vertellen welke kabel bij welke hoort?
ik heb al naar de schema's gekeken van allebij de scooters maar ik wil niet zomaar dingen gaan solderen...

Misschien zitten er hier mensen die meer verstand hebben van elektra?

Groet,

Neos komt trouwens uit 1997
 
Advertisement - register to remove this

Ik snap niet wat je allemaal aan het solderen bent? Wat heeft je dashboard in godsnaam met je blok te maken? :p
 
Je moet de kabelboom van de scooter waar je aan werkt gebruiken. Niet die van de scooter waar je het blok onder weggepakt hebt. Dan hoef je met geluk niets aan te passen, en zowel dan zijn het alleen de ontstekingskabels; dat zijn er een keer 3, zo gepiept

En solderen hoort er ook niet echt bij als je het mij vraagt..
 
Oke dus ik moest eigenlijk de kabelboom van de neos gebruiken?
D'r is nu al in geknipt dat is niet slim van me.
Ik dacht dat die niet gebruikt kon worden omdat het ouwe blok AC was en dus geen thermostaat enzo heeft.
Dus nu moet ik wel de kabelboom van de beta gebruiken, of ik moet een niewe kabelboom voor de neo's zoeken.

EDIT: Ga meteen een nieuwe kabelboom zoeken voor de neo's
 
Last edited:
Oke heb nu een nieuw kabelboom voor de neos,
Die moet ik dus aansluiten...
Maar wat komt er dan in dat gat naast de bougi?
Moet ik een aparte temp. meter kopen ?
Want dit blok is een watergekoelde
Zijn er verder nog aansluitingen waar ik op moet letten?
 
Last edited:
Electrische Choke, wat doe ik daarmee?
gewoon zo laten hangen die kabels, want daar heb ik geen kabels voor op me kabelboom aangezien scooter Hand choke heeft
 
Even netjes afsluiten en dan zorgen dat ze vastzitten (niet dat ze maar los rondslingeren). Durf alleen niet te zeggen of hij dan altijd aan of altijd uit staat
 
Even netjes afsluiten en dan zorgen dat ze vastzitten (niet dat ze maar los rondslingeren). Durf alleen niet te zeggen of hij dan altijd aan of altijd uit staat

Denk uit, want hij krijgt geen stroom..(een electrische choke beweegt toch?)

Maar het ging er meer om of het aangesloten moest worden (dus of het echt noodzakelijk was..)

Ik ga zo snel mogelijk verder met de scooter en laat dan hier weten of het is gelukt..
Ben op dit moment bezig met praktijk voor scooter.
 
Inmiddels loopt de brommer..
Alleen loop tegen paar problemen aan
voorrem loopt aan
Hij rookt heel erg (komt waarschijnlijk door olie tank en olie wat bij de benzine is gegooit door buurjongen..)
Hij loopt te hard, mijn vriend heeft 69 gemeten op de GPS maar hij gaat waarschijnlijk nog wat harder
 
Back
Top