beste uitlaat @ DR70

jeroenaerox

aerox sjeezer
ik heb de volgende setup:

DR70
17.5 dellortho
malossi multivar + mhr ventilvar
malossi mhr delta clutch
carbon membraanplaten

ik rijd nou met een laser x-pro, de cilinder is voor straat gebruik. ik wist dat het geen supersnelle cilinder was, maar ik heb het gevoel dat er met een andere uitlaat toch meer uit moet kunnen komen.

welke uitlaat zou hier beter op gaan lopen ?? en ga ik hier veel van merken ?

en de beste manier om je luchtschroef zo precies mogenlijk af te stellen is dat zoals de howto hier op het forum stationnair laten draaien en hoogste toertal ofzoeken met de luchtschroef??
 
Advertisement - register to remove this

G.O.A.T said:
Niet mee eens, bij mij maakte het tunen (2 stages @ twins) een groot verschil...

Rijdt nu ongeveer 100 digi, zal nog iets meer uit te halen zijn maar niet veel meer. (setup trouwens: Dr70 2 stages, hebo asje, DO19 etc)

Mij viel het optrekken gewoon het meeste op na de tunebeurt, of je nou 90 of 100 op top rijd merk je eigenlijk nauwelijks, maar dat je er een stuk harder heen trekt valt je wel degelijk op.

Over je vraag van je uitlaten...
Kheb nog nooit met een xpro op een dr70 gereden. Wel ben ik van een hebo gara @ dr70 op een shot @ dr70 overgestapt en dat was wel ff een wereldje van verschil. Maar of dat ook voor een xpro geld zou ik niet durven zeggen.

Dat tjoenen koste vast 50 euro??? Voor dat geld + het geld van de cilinder zelf kan je al een veel betere kopen. Of wat ander leuk pretspul.

Je cilinder laten afwerken kan natuurlijk nooit kwaat:)
 
Ik zou als ik jou was gewoon die laser x-pro houden.
Ik zelf merkte niet al teveel verschil met de shot.
Heb zelfs met de laser nog ff op mijn MHR Team gereden omdat ik gewoon niks anders had.:X

Is gewoon zonde van het geld als je nu een shot gaat kopen.
 
F15 DD said:
Dat tjoenen koste vast 50 euro??? Voor dat geld + het geld van de cilinder zelf kan je al een veel betere kopen. Of wat ander leuk pretspul.

Je cilinder laten afwerken kan natuurlijk nooit kwaat:)

60 euro :)

En ja, voor dat geld + cilinder kun je inderdaad een leukere cilinder kopen... Het is alleen de vraag of die cilinder wel sneller is dan een DR70 tuned....

Ik zelf heb het niet getest en kan hier niet over oordelen, maar als ik de verhalen van Aidix mag geloven kan de Dr70 tuned zich goed met die 'leukere cilinder' meten.

En hij heeft die Dr70 immers als, dus om nu een nieuwe cilinder te kopen is duurder dan de tunekosten.
Ook hoor je vaak het verhaal dat een Dr70 veel 'tuningpotentie' heeft, dat zal niet voor niets gezegd worden neem ik aan.
 
Paultjedb said:
Ik zou als ik jou was gewoon die laser x-pro houden.
Ik zelf merkte niet al teveel verschil met de shot.
Heb zelfs met de laser nog ff op mijn MHR Team gereden omdat ik gewoon niks anders had.:X

Is gewoon zonde van het geld als je nu een shot gaat kopen.
i agree with paul!!!
 
dus een klein tune beurtje (door ervaren tuner) en gewoon door knallen met de laser heeft veel meer zin als dat ik alleen de shot zou kopen..

maar als ik de cilinder laat tune gaat hij dan veel meer toeren draaien ??
 
evo70@nitro said:
tuurlijk gaat ie meer toeren draaien als je hem laat tunen,ben eig ook van mening dat die shot niet veel meer gaat uithalen als die xpro,...

:|

Niks natuurlijk!
Dat ligt er helemaal aan wat de tuner doet!
Hoe vaak moet dit nou nog gezegd worden!!!
 
evo70@nitro said:
hap,als ie zegt dat ie gaat tunen en meer snelheid gaat krijgen door die tuningbeurt,mja,dan moet je toch meer toeren draaien of niet???

Als je dus harder gaat maak je meer toeren? Verglijk dan een dr50 en dr70 dan. Dr70 maak wss minder toeren en gaat toch harder. Wat je zegt is bullshit.

Verder zou ik geen andere pijp kopen maar investeren in ander pretspul.
 
$aint said:
ligt er natuurlijk aan wat en hoe de tuner tuned zoals je zelf zegt,maar als je een goede tuningbeurt hebt,ga je toch meer toeren draaien hé,verklaar dan eens,bv:hij tuned zn cil,gaat zn xpro miss iets te laagtoerig worden,dan kom je bij de R etc uit,die hoogtoeriger zijn,....hoe komt dit dan?
 
evo70@nitro said:
ligt er natuurlijk aan wat en hoe de tuner tuned zoals je zelf zegt,maar als je een goede tuningbeurt hebt,ga je toch meer toeren draaien hé,verklaar dan eens,bv:hij tuned zn cil,gaat zn xpro miss iets te laagtoerig worden,dan kom je bij de R etc uit,die hoogtoeriger zijn,....hoe komt dit dan?

Tuning betekent niet per se meer toeren laten draaien, er zijn ook andere manieren om vermogens winst te maken...

En sinds wanneer is een R dan zo hoogtoerig?
 
jeroenaerox said:
en op welke andere manieren kan ik dan nog een vermogenswinst maken ??

Vraag me niet precies het fijne ervan, ik ben immers geen tuner. Wat ik wel weet is dat een cilinder zo getuned kan worden dat hij meer koppel afgeeft bij geen al te hoge toeren. Dit is een optie als je bijvoorbeeld getuned op je originele uitlaat (of andere laagtoerige uitlaat) wilt gaan rondrijden.

Wel neem ik aan dat dit niet de maximale winst is die je uit een cilinder kunt halen. Maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk een vooruitgang is.
 
Back
Top