Beste Merk Gereedschap, Waar sleutel jij mee?

Ik haal altijd de spanning eraf, ben een keer bijna blijven plakken toen ik in het donker een stekker beetpakte die geen mantel had. Ik haat stroom sindsdien :P

Mwah, 230 v is ook niet boeiend, je krijgt een optatertje en dat is het.
Tenzij je ook nog een andere geleidings voorwerk vast hebt, zoals een niet geisoleerd tang ofzo, of een trapje waar je op staat.
Pak eens een 380 vast, dan weet je pas wat stroom met je doet!

Ben zelf al 2 keer de sjaak geweest, 1 keer met 230.
Had één of andere beunhaas in een kabelgoot een afgestripte kabel los laten liggen.

Dan heeft men een alu trap met 1 hand vast, en die kabelgoot.
Dan kan je echt niet meer los laten, werd dan ook van me trap af gedonderd. (dat deed nog het meeste pijn)

En een keer in een stroomkast een 380 'aangeraakt'.
Godskolere, hele hand was rood en opgezwollen, en het ergste is nog, in het ziekenhuis die defibrillator.

-

En alleen een bevoegd monteur mag onder spanning werken.
Dan heb ik het dus niet over huis/tuin/keuken beunhazen die er schijt aan hebben en lekker de spanning erop laten.

Zoek maar eens op google vlamboog!

En een keer in een stroomkast een 380 'aangeraakt'.
Godskolere, hele hand was rood en opgezwollen, en het ergste is nog, in het ziekenhuis die defibrillator.

En alleen een bevoegd monteur mag onder spanning werken.
Dan heb ik het dus niet over huis/tuin/keuken beunhazen die er schijt aan hebben en lekker de spanning erop laten.

;(

Van de week 115 delig mannesmann greenline doppendoos gescoord op avao.nl 64.50 toch nette prijs voor een setje van normaal rond de 100.

mannesmann-greenline-115-delige-doppenset.jpg

Het is goed geschreven, maar zoiets gebruiken ze als je hart stil staat, je kent wel, die 2 platen die ze opelkaar wrijven en dan op je borstkas plaatsen.

Ding geeft een schok, en als jij onder stroom hebt gestaan krijgt je hart ritme een stoornis.
Dit doen ze dan weer met een 'positieve schok' (om het zo even te noemen), weer op normaal ritme brengen.

Doet ook vaker meer pijn dan de schok die je ervoor hebt gehad.

Maar ik dacht, misschien is dat wel een heel andere apparaat.

Heb laatste een nieuwe accuboor gekocht van metabo met oog op de toekomst (had cadeaubonnen en er was een aanbieding). Als je een accuboor niet al te vaak gebruikt hoe kun je de accu dan het best bewaren? In de machine, vol of leeg...

Morgen even me nieuwe setje dopsleutels ophalen, heb toch voor proxxon gekozen. Hoor hier veel goede verhalen over. Eerst moest en zou ik gedore halen, maar voor een verglijkbare set 1/2" + 1/4" betaal ik dan 250 euro i.p.v 110. Uiteraard zal het wel betere kwaliteit zijn maar ik klus eigenlijk niet zo veel meer tegenwoordig, binnenkort alleen een huis kopen dus dan zullen ze wel gebruikt gaan worden.
Tengtools hoor ik ook veel goed over alleen die dopsleutels vind ik er niet chill uitzien, lijken me niet echt lekker in de hand te liggen.

heb nu deze gekocht, ben benieuwd of het wat is:
23294-1.jpg

't zal vast wel z'n werk doen... maar aangezien je nu een huis hebt, zou ik toch voor wat beter spul gaan... je zal het toch vaak gebruiken... vooral een goede accuschroefmachine is erg handig..

Voor 200 euro heb je ook een prima tol met 2 accu's van een merk waarvan je zeker weet dat t goed is....

Wat Johnny zegt idd, ik was echt goed blij dat ik een Makita had gekocht (14,4, 1,3ah, snellader) , voldoet prima voor n verbouwing, voor t zware spul een boorhamer halen en een normale boormachine)

Voor 200 euro heb je ook een prima tol met 2 accu's van een merk waarvan je zeker weet dat t goed is....

Wat Johnny zegt idd, ik was echt goed blij dat ik een Makita had gekocht (14,4, 1,3ah, snellader) , voldoet prima voor n verbouwing, voor t zware spul een boorhamer halen en een normale boormachine)
Zoiets wil ik ook, want heb alleen die oude Makita nog. Wat was je daarvoor kwijt? enne, 14,4 nemen of toch 18? Sowieso Li-Ion.

Goeie boormachine heb ik al, boorhamer moet nog vervangen worden, maar daar haal ik denk ik een Skil voor ;)

Ik vroeg me gewoon af of Ferm ook bekend is bij 'professionals' aangezien die profi lijn er vrij serieus uitziet.

Last edited:
Onze werkbus ligt inderdaad vooral DeWalt (Zaagtafel\Stofzuiger\Accuboor\Slagmoer\Klopboor\Recipro) en Festool (Handcirkelzaag, Schuurmachines, Frees, Decoupeerzaag) in.

Doppensetje van Tengtools, compressor van 1 of ander vaag merk, Dutack tacker, en nog een blauwe Bosch klopboor op stroom voor als de DeWalt op accu leeg is :+

Back