Benzinetoevoer werkt niet.

SandorSzavost

New Member
Mijn sym orbit 2 krijgt geen benzine. Als ik de benzineslang van de carb afhaal en hem dan start of kick komt er geen benzine uit. Als ik dan de vacuumslang bij de inlaat eraf haal en daar aan zuig komt er wel benzine uit.
Verder gaat er bij de vacuumslang van het T splittertje een slang naar een egr-unit en daar zitten nog 2 dikkere slangen aan, 1 gaat naar de uitlaat en 1 zit los. Volgens mij hoort die ook los maar waarom zit er dan een klem op?
Als ik bij de inlaat via het nippeltje van de vacuumslang een beetje remreiniger er in spuit start de scooter wel heel even.

Heeft iemand een idee waarom die mogelijk geen benzine krijgt?
 
Advertisement - register to remove this

Lek ergens in het vacuüm-systeem zoals het spruitstuk, de vacuumslang, de vacuumsplitter of een vacuumlek in de egr-unit of één van de nippels van de bovengenoemde onderdelen sluit niet goed aan op de vacuumslang. (slang hard of uit gelubberd)
Of eens proberen de egr-unit af te koppelen en het slangetje met iets afdoppen.
 
Bedankt voor je reactie,

Probleem is opgelost!
Ik heb hem vandaag eerst even geholpen dmv remreiniger via het luchtfilter in te spuiten. Toen sloeg die aan en begon die als een gek toeren te maken en daarna bleef die gewoon werken. (Dit wilde ik gister ook doen maar het werd donker.) Uitgezet, 1 kick of 1 klik op de electrische start en hij starte weer. Alleen hij bleef hoog in de toeren. bleek dat de gaskabel te strak te zat. Ik denk dus dat ik hem gister bij het starten gelijk verzoop.

Wat ik niet snap is waarom die dat vandaag dan niet deed terwijl de gaskabel nog steeds veel te strak zat. Ik ben namelijk nadat hij liep eerst ff wat gaan eten en heeft hij weer ruim een uur stil gestaan en daarna starte hij alsnog gewoon gelijk.

Toen de gaskabel wat gelost en nu loopt hij weer prima.

(Ik denk dat ik het vacuum / benzine toevoer probleem al had opgelost door de slangetjes schoon te maken, want eerst gaf die echt niks en nu zonder probleem.)

Ach ja maakt ook niet echt uit, hij loopt weer! Bedankt voor het meedenken.

@Jonas2000 wat heb je allemaal al geprobeerd?
 
Bedankt voor je reactie,

Probleem is opgelost!
Ik heb hem vandaag eerst even geholpen dmv remreiniger via het luchtfilter in te spuiten. Toen sloeg die aan en begon die als een gek toeren te maken en daarna bleef die gewoon werken. (Dit wilde ik gister ook doen maar het werd donker.) Uitgezet, 1 kick of 1 klik op de electrische start en hij starte weer. Alleen hij bleef hoog in de toeren. bleek dat de gaskabel te strak te zat. Ik denk dus dat ik hem gister bij het starten gelijk verzoop.

Wat ik niet snap is waarom die dat vandaag dan niet deed terwijl de gaskabel nog steeds veel te strak zat. Ik ben namelijk nadat hij liep eerst ff wat gaan eten en heeft hij weer ruim een uur stil gestaan en daarna starte hij alsnog gewoon gelijk.

Toen de gaskabel wat gelost en nu loopt hij weer prima.

(Ik denk dat ik het vacuum / benzine toevoer probleem al had opgelost door de slangetjes schoon te maken, want eerst gaf die echt niks en nu zonder probleem.)

Ach ja maakt ook niet echt uit, hij loopt weer! Bedankt voor het meedenken.

@Jonas2000 wat heb je allemaal al geprobeerd?
Ik heb een andere aerox zijn benzine toevoer en slangen aangeslote maar nu blijft de benzine maar eruit lopen met geen 1 prob
 
Back
Top