Benzine/Olie uit carburateur

[C]hristian

Well-Known Member
bij mijn scooter (Yamaha aerox '02) komt tijdens het rijden een mix van benzine en olie uit de poort waar de lucht filter zit aangesloten
dus met gevolg dat na een paar dagen rijden de luchtfilter vol zit e dat die raar loopt
niet te spreken over de ontzettende benzine dampen die rondom mijn scooter hangen.
Maar hij deed dit dus zomaar van het ene op het andere moment.
Wie weet hoe dit kan?
Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

mwa ik denk niet dat een carb echt slijt, hoogstends de gasschuif die wat bekrast raakt maar dat maakt ook niet zoveel uit... membraan moet je daarentegen wel vervangen. (klepjes iig)

nee alleen de gas/choke schuif, vlotter/naald die gaan in verloop van tijd inslijten maar gewoon kleine vuilophopingkjes in al die kleine kanaaltjes zorgen er ook voor dat de carb 'slijt' of maw : onbruikbaar word...
 
heb je misschien een andere standaart gemonteerd?

ik weet niet of het bij een aerox ook zo is maar dit is wat er met mij gebeurde:

Mijn zij-standaard was aardig versleten, dus de scooter stond nogal scheef.

hierdoor kwam er benzine in mijn luchtfilter en hing er ook een benzine damp om de scooter..

een "bok" standaard erop gemonteerd, en het probleem was verholpen

als je scooter aardig schuin staat op zijn standaard, kun je eens proberen of er een benzine damp hangt als je hem met het stuur recht zet tegen een muur oid.

Maar zoals ik al zei weet ik niet of dit ook zo bij een aerox is..

bij mij heeft het iig geholpen :)
 
Ik denk gewoon membraan klepjes bij mij sluiten ze niet meer en heb ik ook
dit probleem.
Gewoon van die carbon membraan klepjes kopen bij bijv. www.easyparts.nl .
En haal gelijk een nieuwe vlotter naald.

Die carbon dingen vind ik veel beter sluiten dan die standaard alu dingen.
Zet die ook altijd bij me tomos werkt prima.
 
heb je misschien een andere standaart gemonteerd?

ik weet niet of het bij een aerox ook zo is maar dit is wat er met mij gebeurde:

Mijn zij-standaard was aardig versleten, dus de scooter stond nogal scheef.

hierdoor kwam er benzine in mijn luchtfilter en hing er ook een benzine damp om de scooter..

een "bok" standaard erop gemonteerd, en het probleem was verholpen

als je scooter aardig schuin staat op zijn standaard, kun je eens proberen of er een benzine damp hangt als je hem met het stuur recht zet tegen een muur oid.

Maar zoals ik al zei weet ik niet of dit ook zo bij een aerox is..

bij mij heeft het iig geholpen :)

Nope zit gewoon standaard er onder
Mja dan worden het toch nieuwe membraan klepjes denk ik
Maar was is er met de vlotternaald?
 
Of je vlotterbak pakking lek.

Het kan zijn dat de vlotternaald versleten is hierdoor sluit je vlotterbakje niet goed af.
Dit kan ook voor lekkage zorgen.
Maar meestal krijg je dan lekkage wanneer je hem parkeerd niet zo erg wanneer je rijd.

Uhm volgens mij alleen wanneer je rijd hoor, want als je stil staat is je vacuum kraan dicht :W
 
Of je vlotterbak pakking lek.



Uhm volgens mij alleen wanneer je rijd hoor, want als je stil staat is je vacuum kraan dicht :W

Nog steeds zit er benzine in je leiding zal niet veel zijn.
Iniedergeval vervang je membraan klepjes effe en dan zien we wel weer verder.

(Ik zelf heb me vacuum ingeruild tegen een kraantje hierdoor is die wat lek gevoeliger.)
 
Back
Top