Vraagje over olie en benzine

Soufiane

New Member
Ik heb een klein vraagje ik heb net een nieuwe scooter ik ben 16 geworden en heb er niet veel ervaring mee ik heb een 2 takt scooter met een aparte olie tank en benzine tank. In de benzine tank gaat 6,7 liter hoeveel moet ik in de olie tank doen.
Post automatically merged:

Ik heb een klein vraagje ik heb net een nieuwe scooter ik ben 16 geworden en heb er niet veel ervaring mee ik heb een 2 takt scooter met een aparte olie tank en benzine tank. In de benzine tank gaat 6,7 liter hoeveel moet ik in de olie tank doen.
En ow ja ik had hem 2dehands gekocht dus die scooter is opgevoerd moet ik dan toch apart de benzine en olie doen of samen in de benzine tank
 
Advertisement - register to remove this

Regelmatig controleren is natuurlijk iets anders dan bij elk tankbeurtje controleren. Wachten op waarschuwingslampje is zeker niet betrouwbaar.
Ik ben van mening dat een waarschuwingslampje prima werkt en zorgt dat je het goed bij houd. Ook zorgt het dat je het nooit kan vergeten wat wel kan gebeuren als je jezelf aan het aanleren bent om die olietank gevuld te houden..
 
Ik vraag naar de snelheid omdat dat een goede indicatie is om het vermogen te bepalen. Meer vermogen betekent meer topsnelheid namelijk en dus grotere krachten in de motor. Daarvoor is wellicht een bredere smeerfilm nodig.

@Soufiane

Zit er geen waarschuwingslampje op je dashboard die aangeeft wanneer je olietank bijna leeg is? Vaak is dit een olielampje..

Mijn motorblok kan ik ook wel 12.000 RPM laten draaien.. Hoeft die nog niet 70km per uur te lopen.. Misschien gaat die dan wel 40km/u als je rollen afstelling kut is.
 
Back
Top