benzine/olie in luchtfilter

Janssuh

Janssuh.nl
Heyz,
Ik heb dus problemen met het starten van mn scooter (TGB 303R met morini blok en loopt op mengsmering aangezien oliepomp kapot is en nu eruit is).

Ik heb hele scooter al gestript gehad en alles nagekeken en nu blijkt dat mn luchtfilter een beetje nat word met olie/benzine vanuit de slang die van de luchtfilter naar de carburateur gaat..
Wat is het probleem hiervan?
Misschien de electrische shoke ofsow aangezien hij niet start en zo ja hoe kan je controleren of je elektrische shoke het doet of niet?
Of is het een ander probleem denken jullie..
 
Advertisement - register to remove this

membraam gaat toch de andere kant op of niet?
het komt vanuit de slang die van de luchtfilter naar de carburateur loopt wat zeg maar midden er doorheen loopt..
of zit het membraam daar ook in de buurt dat daar kan lekken of iets dergelijks ?
 
als het membraan niet helemaal goed afsluit, kan het mengsel terug naar de caburateur geblaast worden, door de zuiger die op dat moment naar beneden gaat.

houd hem ff tegen het licht en kijk of er licht tussen de plaatjes en het membraan zelf komt.
 
neej chris hij staat niet helemaal onderwater..
gewoon het onderste stukje van de luchtfilter zeg maar is een beetje nat..
maar ik dacht omdat de scooter pas naar 20x kicken aangaat dat het daaraan kon liggen ?
 
te klein?
Ik dacht ook juist aan te groot..
heb bougie nog niet helamaal na gekeken maar ik vind dat hij op dit moment voor een standaard scooter zonder varioring toch best veel zuipt..
maar kan dat probleem van een klein beetje olie/benzine onderin mn luchtfilter ermee te maken hebben dat hij niet start?
( Of waar de benzine vandaan komt uiteraard..)
 
veel zuipen heeft niks te maken met de sproeier opzich...

als de sproeier te groot is moet ie zo starten en laat ie geen benzine achter in het filter omdat het motortje het wel verbrand , echter als de sproeier te klein is zal ie omdat ie niet aanslaat elke keer een beetje mengsel aanzuigen en dat terugblazen het filter in , en na 20 keer trappen zal er wel wat in zitten..

bij een te grote sproeier zal ie overigens ook erg beroerd lopen..

wat bij jou ook een probleem kan zijn is de mengsmering , teveel bijv. , dan verbrandt ie slechter en zal beginnen te "smeren" overal..

meng je zelf of bij de pomp?
 
bij de pomp.. nooit problemen mee gehad namelijk met mn tomos enzo..
is het anders lastig om zelf te mengen?
Want ik weet de verhoudingen niet precies enzo anders probeer ik wel eens een keertje gweoon euro95 te tanken en dan zelf met olie (welke precies?) te mengen als dat het probleem kan oplossen..
 
mengsmering aan de pomp is grote bagger ,dus dat ia al verkeerd..

voor een Tomos is het ook niet gezond alleen is een Tomos er wat meer voor gemaakt..

het beste koop je meteen 10 liter , als je 1:50 gaat rijden (meer is ook niet nodig) moet je gewoon het volgende doen :

1000 (1L dus) : 50 = 20 (20ML dus) , dus voor elke 1000cc (1L) moet je 20cc (20ML) olie erbij doen , dit maal 10 is dus 200 , 200ML dus op 10 liter..

zo simpel is het , maar dan is het wel goed , pompbenzine is altijd bagger ,en zelf mengen in de tank komt ook niet goed , gewoon een vat ophalen als je het goed wilt doen..
 
tja ,ik weet niet wat er std in zit , wel vaker los gehad maar niet op gelet..

zou gewoon goeie olie gebruiken zoals Eurol, castrol ,Silkolene oid..

maar een beetje olie/benzine in je luchtfilter is ook niet zo'n proleem hoor..

het slechte starten kan aan de olie liggen , maar ook wel aan de afstrelling of combinatie daarvan..
 
Back
Top