minder toeren na lange tijd vol gas + veel benzine en olie in luchtfilter

Jona

Well-Known Member
als ik een tijdje vol gas geef draait hij ineens minder toeren en als ik dan gas blijf geven zakt hij steeds verder in, als ik dan gas loslaat en na 2 sec weer volg gas geef rijd hij weer normaal

ook komt er benzine + olie uit de carburateur waar het luchtfilter aan vast zit, ik heb de luchtfilter nu schoongemaakt want hij was er helemaal mee doordrenkt, is dit normaal of niet?
 
Advertisement - register to remove this

Aerox-Evo70 said:
sproeier probleem, net te groot (of misschien net te klein)
denk eerder te groot,als ze benzine en olie in ze luchtfilter zit,
@ TS,ga eens een paar maatjes kleiner in sproeier,..namelijk als je motor warm is heeft ie minder benzine nodig!!!


oi
 
hmz

ik heb een 88 sproeier maar deze kan niet te groot zijn omdat hij het eerst ook zo deed, voor de rest hebbik een malossi powerfilter, multivar, polini 2g koppeling en een nrx :/
 
door slijtage en dingen kan de afstelling weer minder worden hierdoor krijg je vaak problemen met rolletjes en sproeiers..... dus luister nou maar gewoon naar die sproeier probleem en probeer is een kleiner sproeiertje ?? en als je niet wil luisteren en het zelf zo goed weet waarom vraag je het dan aan ons :D probeer gewoon en dan komt het goed...

en nog iets ik zou een stnd luchtfilter op zo een setup doen ...?

is veel beter voor je spullen en die powerfilter heeft bij jow toch geen effect ?

en kwa toeren zal het geluid ook niet denderend zijn lijkt mij :D

SUCCES
 
klopt

ik had ook eerst std filter maar die is na een ongeluk weggegaan en toen heeft de reparateur er deze opegezet, zijn er ergens goedkope standaard luchtfilters te krijgen dan?
keb idd iets van 4000 km met deze setup gereden ik geloof jullie heus wel :) maar ik vond het gewoon vreemd omdat het eerst wel werkte
voor de rest heb ik idd std cilinder en std carburateur wat voor sproeier zouden jullie dan advideren?
hij reed toen hij net opgevoerd was over de 100 nu nog net 90 ofzo
 
ten eerste heb ie koppeling niet zo heel veel nut op jouw setup :D en over de 100.... lijkt me wat overdreven voor deze setup...zullen wel geen echte zijn ;)
probeer gewoon kleinere sproeier... precieze maat is niet echt tezeggen, ga gewoon naar je dealer en haal een zooitje sproeiers en ga testen. vraag wel ff of je ze mag terugbrengen welke je niet nodig heb ;)
 
nog steeds

hij reed 106 op de aerox teller ja, maar ik heb nu de carb en het luchtfilter helemaal schoongemaakt en er zat een 102 sproeier in die er samen met die powerfilter op was gezet door de reparateur en heb er nu een 98 ingezet maar hij doet nog steeds hetzelfde, het duurt wel langer voordat het nu gebeurt, nog kleiner gaan?
 
Back
Top