Benzine of diesel?

TDI is rauw en maakt veel herrie, daargelaten hebben ze wel een lekker explosief koppel wat er vrij vroeg in komt. Voor de snelheidsbeleving zou ik persoonlijk lekker TDI gaan rijden en wil ik comfort in een diesel dan nijg je toch snel naar een mooie 330d waar een goede 6in lijn ligt te ronken:D

Even in te gaan op explosief koppel.

Vandaag even sprint getrokken met een VW Golf TDI (90pk) en een VW Golf 1.6 FSI (?pk)

De FSI trok de TDI er redelijk makkelijk uit. Mijn beleving is juist dat een FSI sneller is dan een TDI.
 
Even in te gaan op explosief koppel.

Vandaag even sprint getrokken met een VW Golf TDI (90pk) en een VW Golf 1.6 FSI (?pk)

De FSI trok de TDI er redelijk makkelijk uit. Mijn beleving is juist dat een FSI sneller is dan een TDI.

Je moet ook meer richting de 130pk gaan kijken voor dat explosieve koppel.. Dan houd je FSI t niet meer bij hoor ;)
 
Je moet ook meer richting de 130pk gaan kijken voor dat explosieve koppel.. Dan houd je FSI t niet meer bij hoor ;)

Bedoel je, je kan beter een diesel kopen met 130pk dan een FSI met 130pk ?

Om nog even te editten. Het ging om een TDI met 105 pk.

En een FSI met 115 Pk ? ? ?
 
Bedoel je, je kan beter een diesel kopen met 130pk dan een FSI met 130pk ?

Om nog even te editten. Het ging om een TDI met 105 pk.

En een FSI met 115 Pk ? ? ?

Nee, je kan beter een 130/150pk diesel kopen dan een 90pk diesel, voor t koppel ;) Trouwens, als je tegenwoordig een diesel hebt met evenveel pk als een benzine is de diesel vaak net zo snel, door t hogere koppel..
 
Nee, je kan beter een 130/150pk diesel kopen dan een 90pk diesel, voor t koppel ;) Trouwens, als je tegenwoordig een diesel hebt met evenveel pk als een benzine is de diesel vaak net zo snel, door t hogere koppel..

Dat is dus niet zo. 0-100 tijden, topsnelheid etc ligt puur op vermogen. Maar in het gebruik zal je diesel sneller aanvoelen door het koppel van de turbo.
 
Zal k wel in n vlaag van verstands verbijstering getypt hebben, slaat als een lul op n drumstel :7 Haal verschillende dingen door elkaar..
 
Last edited:
Zilveren TDI is 90/100/105 pk
Rodi I is 110/115 pk
Rode DI is 115/130pk
Rode TDI is 150pk

Dan heb je nog 3 cilinder TDI's met meerdere rode letters, zescilinders met en zonder rode I, nieuwe 140/170pk viercilinder TDI weet ik zo ff niet... Dan hebben we het nog niet over de blauwe & groene I-tjes van de bedrijfswagens en de Lupo 3L gehad...

Oftwel, was het maar zo simpel... Noem de auto, zal ik zeggen welke motoren erin zitten ;)

Nog even in te gaan op de rode letters. Deze zijn bij de huidige modellen niet meer toepasbaar. Alles is dus zilver.
 
Dat is nog netjes, Range Rover diesel krijg ik niet meer dan 1:10 uit, terwijl een collega van me 1:12 doet met een Lexus GS450h :o

Maandje terug hadden we die Q7 van mn pa met een dubbelasser erachter waar 'iets" te veel kilo's oplagen. 1:5 / 1:6 reden we 8P
 
Heb hier nu een Leon FR TDI van een collega voor de deur staan en daar zitten toch echt 3 rode lettertjes op... (Nieuwste model) Of is dat alles zilver dan weer alleen bij VW doorgevoerd?
 
Back
Top