Benzine of diesel?

Maar boven de 100 moet de benzine het wel afleggen (hoe spijtig ik het ook vind)!



Hebben de 1.4 en 1.6 niet dezelfde versnellingsbak?

De 1.4 16v en de 1.6 8v <2000 hebben inderdaad nog dezelfde bak, na 2000 is er geloof ik de 1.6 16v gekomen met een andere (betere) bak.

Boven de 100 weet ik het niet wat een diesel doet vs een benzine.. Zal geen meters schelen :D
 
Diesel is tof hoor!
Ik werk bij voortaan bij de ford, maar als ik een Ford Docus 1.8 benzine rij en de zelfde uitvoering van de auto alleen dan de Ford Focus 1.6 tdCI.

Dan geef mij die diesel maar die is vele male sneller!
Je voelt echt gewoon dat je een duw krijgt als die turbo in komt.

En dan icm een automaten bak is het helemaal af (bmw 530 diesel ofzo, echt rlx)

Tis jammer dat ik de automaten bakken van volkswagen niks vind anders kocht is een automaat..... mja das weer een andere discussie ;)
 
Ik rij nu al 1,5 jaar een diesel. Heb alleen ooit een klep van mn turbo kapot gehad. Verder nog helemaal niets. En als ik dan zie wat andere lui met hun benzinemotors voor onderhoud en dingen stuk hebben. Ben ik allang blij!
 
Diesel is tof hoor!
Ik werk bij voortaan bij de ford, maar als ik een Ford Docus 1.8 benzine rij en de zelfde uitvoering van de auto alleen dan de Ford Focus 1.6 tdCI.

Dan geef mij die diesel maar die is vele male sneller!
Je voelt echt gewoon dat je een duw krijgt als die turbo in komt.

En dan icm een automaten bak is het helemaal af (bmw 530 diesel ofzo, echt rlx)

Tis jammer dat ik de automaten bakken van volkswagen niks vind anders kocht is een automaat..... mja das weer een andere discussie ;)

Jammer dat een TDI met (Tiptronic) automaat zo saai rijdt, anders is het wel een lekkere combi... Heb een x in een vorige type Passat TDI 130pk gereden, een x met automaat, en een x met handbak, in dezelfde week... Vond die automaat maar irri, motor werd er veeeel slomer door, met handbak was wel lekker pittig... Maar een 330d/530d met automaat lijkt me een topbak om te rijden...
 
Ik rij zelf ook diesel. Opel Vectra sport 2.2 DTi 16v. Bevalt super! Tijdens het rijden zou je absoluut niet zeggen dat je diesel rijdt.

Vorige week ben ik terug gekomen uit kroatië. Het was knap rustig op de weg dus heb aardig gas gegeven. Hele stukken 180/190 km/uur gereden. Zelfs nog stukken de cruise control op de 200 km/uur of hoger gehad. Top van de auto lag op 220 km/uur (op de teller). En zelfs met deze snelheden kon ik bijna de 1000 km op een tank van 60L halen.

Ok...de belasting voor een diesel is gewoon het dubbele vergeleken bij een benzine auto. Maar een benzine auto aftanken is tegenwoordig ook niet meer leuk. En al helemaal niet als je naar het verbruik van een pittige benzine motor kijkt.

Maarja, voor de keuze tussen benzine/diesel ligt het natuurlijk gewoon aan het aantal km dat je per jaar rijdt.

Voor mij niks anders dan een diesel :W
 
ik heb mijn rijbewijs niet dus weet niet of ik veel ga rijden, denk het wel natuurlijk. zowieso probeer ik wanneer ik die auto heb elke dag naar school te kunnen als dat te betalen is (heen en terug 30 km)
 
ik heb mijn rijbewijs niet dus weet niet of ik veel ga rijden, denk het wel natuurlijk. zowieso probeer ik wanneer ik die auto heb elke dag naar school te kunnen als dat te betalen is (heen en terug 30 km)
 
K weet uiteraard niet hoe ruim je in je geld zit.. Maar als je die auto eigenlijk niet echt nodig hebt, zou ik liever nog ff doorsparen. Ik vind het persoonlijk nogal zonde om een auto te kopen, puur voor het bezitten ervan. Als ik jouw verhaal zo hoor ben je nu al dingen aan het bedenken om te doen om die auto rendabel te maken.. (Correct me if i'm wrong!) N auto is al snel veel duurder dan je zou denken.

Maar goed, even terugkomend op je verhaal. Ben zelf echt helemaal verslingerd aan de volkswagen diesels, dingen rijden zo verschrikkelijk fijn! Ben zelf aan het kijken voor een 150pk diesel, ding kan echt heel snel zijn, maar ook nog behoorlijk zuinig. Helaas wel prijzig in aanschaf ;)

Maar even voor jouw idee, een Golf 3 TDI met 110pk rijdt ook absoluut niet verkeerd hoor..
 
wat je zegt mark zit wel wat in.. Maar het blijkt toch ook dat diesel minder snel kaduuk gaat dan benzine ? en die 110 pk is toch een TDI met rode I ?
iig bedankt voor de hulp
 
Diesels zijn relatief heel betrouwbaar ja, en ze gaan sowieso langer mee. Mits je er zuinig op bent uiteraard, netjes warm rijden etc :) Maar goed, auto's van de generatie waar jij t over hebt zijn allemaal wel betrouwbaar hoor! Dr wordt tegenwoordig haast geen rommel meer gemaakt.

Ja, alles zilver was dacht 90pk, rode I is 110, Rode DI is 130pk en alles rood is 150.. Ze zijn dr ook met wat nieuwere motoren, hebben n 6versnellingsbak en net iets meer pk.
 
Diesels zijn relatief heel betrouwbaar ja, en ze gaan sowieso langer mee. Mits je er zuinig op bent uiteraard, netjes warm rijden etc :) Maar goed, auto's van de generatie waar jij t over hebt zijn allemaal wel betrouwbaar hoor! Dr wordt tegenwoordig haast geen rommel meer gemaakt.

Ja, alles zilver was dacht 90pk, rode I is 110, Rode DI is 130pk en alles rood is 150.. Ze zijn dr ook met wat nieuwere motoren, hebben n 6versnellingsbak en net iets meer pk.

Hoezo dan? Is namelijk echt bullshit. En zo fijn vind ik ze niet rijden eigenlijk, ze maken echt veeeeel herrie als ik vergelijk met een JTD motor.
 
Diesels zijn relatief heel betrouwbaar ja, en ze gaan sowieso langer mee. Mits je er zuinig op bent uiteraard, netjes warm rijden etc :) Maar goed, auto's van de generatie waar jij t over hebt zijn allemaal wel betrouwbaar hoor! Dr wordt tegenwoordig haast geen rommel meer gemaakt.

Ja, alles zilver was dacht 90pk, rode I is 110, Rode DI is 130pk en alles rood is 150.. Ze zijn dr ook met wat nieuwere motoren, hebben n 6versnellingsbak en net iets meer pk.

Zilveren TDI is 90/100/105 pk
Rodi I is 110/115 pk
Rode DI is 115/130pk
Rode TDI is 150pk

Dan heb je nog 3 cilinder TDI's met meerdere rode letters, zescilinders met en zonder rode I, nieuwe 140/170pk viercilinder TDI weet ik zo ff niet... Dan hebben we het nog niet over de blauwe & groene I-tjes van de bedrijfswagens en de Lupo 3L gehad...

Oftwel, was het maar zo simpel... Noem de auto, zal ik zeggen welke motoren erin zitten ;)
 
Hoezo dan? Is namelijk echt bullshit. En zo fijn vind ik ze niet rijden eigenlijk, ze maken echt veeeeel herrie als ik vergelijk met een JTD motor.

Diesels zijn zwaarder geconstrueerd & draaien minder toeren... Tuurlijk gaat dat in de regel langer mee...

En TDI's lopen lomp, dat kan ik na 80.000 TDI kilometers objectief beoordelen :+ Oude JTD's lopen ook lomp trouwens, werd een x niet vrolijk van een 146 1.9 JTD...
 
146 is dan ook wel de eerste alfa waar JTD in lag. Maar benzine gaat net zo lang mee hoor, alleen je ziet het nooit omdat mensen die veel rijden gewoon diesel kopen. En de zwaardere constructie is alleen om trillen tegen te gaan.
 
TDI is rauw en maakt veel herrie, daargelaten hebben ze wel een lekker explosief koppel wat er vrij vroeg in komt. Voor de snelheidsbeleving zou ik persoonlijk lekker TDI gaan rijden en wil ik comfort in een diesel dan nijg je toch snel naar een mooie 330d waar een goede 6in lijn ligt te ronken:D
 
Back
Top