Benzine komt niet in cilinder

Status
Not open for further replies.

Quadbeuner

Member
Hoi,
Ik heb een quad met een yamaha neos 50 blok eronder. Deze had erg weinig compressie (2 bar) nieuwe voetpakking gemonteerd en starte aleen naar de luchtschroef bijna helemaal dicht te hebben gezet. Nu heb ik 40 keer vol gas gedaan en tussendoor 5 leer gekickt, de bougie was helemaal droog. (Hij zou dan toch allang moeten zijn verzopen ?) Hoe kan ik ervoor zorgen dat er wel benzine in de cilinder, komt membraan is nog goed.
 
Advertisement - register to remove this

Daar gaan we weer.

De benzine die in de tank zit gaat door een (vacuum)kraan, benzinefilter en carburateur de cilinder in. Als een van deze niet werkt/verstopt zit komt er geen benzine in je cilinder.

Kan je er hiermee nogsteeds niet uitkomen zou ik aanraden een keer de zoekfunctie te gebruiken
 
Komt de benzine wel in je carburateur? Daar moet je als eerst naar kijken. Vervolgens draai je je luchtschroef helemaal dicht en 1.5 slag open en kijk je wat er dan gebeurt.

Komt er nou geen benzine uit je tank in je carb dan kan het vuil in de tank zijn wat gezien je vorige fotos en het feit dat het toch een quad is best logisch kan zijn. Ff je benzine kraan schoonmaken met wat frisse benzine en je kraan schoon maken als deze uit je tank is. Vervolgens test je je vacuum.

Door op je vacuum slang te zuigen zou er benzine uit je benzine slang moeten komen als je er hard genoeg op zuigt. En je weet dat je membraam goed is omdat???
 
Komt de benzine wel in je carburateur? Daar moet je als eerst naar kijken. Vervolgens draai je je luchtschroef helemaal dicht en 1.5 slag open en kijk je wat er dan gebeurt.

Komt er nou geen benzine uit je tank in je carb dan kan het vuil in de tank zijn wat gezien je vorige fotos en het feit dat het toch een quad is best logisch kan zijn. Ff je benzine kraan schoonmaken met wat frisse benzine en je kraan schoon maken als deze uit je tank is. Vervolgens test je je vacuum.
Ja er komt benzine in de carburateur, er zit wel aan de kant van de inlaat een nippel waar een vacuum slang op kan. is het niet zo dat een benzinekraantje een soort van vacuum pomp is ? Het probleem is dat de benzine niet van de carburateur naar de cilinder stroomt.
 
Benzine kraan is idd geen vacuum pomp. Waarom sluit je dat slangetje niet aan en probeer je het niet gewoon? Kunnen hier niet alles moeten voorkauwen toch
 
Benzine kraan is idd geen vacuum pomp. Waarom sluit je dat slangetje niet aan en probeer je het niet gewoon? Kunnen hier niet alles moeten voorkauwen toch
Het probleem is dus dat er ALEEN EEN AANSLUITING IS GEEN SLANGETJE.
Sorry dat ik alles vraag maar wil gewoon graag een oplossing
Post automatically merged:

Zou het ook moeten werken als ik een slangetje op die aansluiting zet en daaraan zuigt ?
 
Je topic is dicht. Gebruik de search. Doe zelf wat moeite. Zelfs de meest simpele dingen wil of doe je niet (proberen).

we zijn hier al maanden bezig om die quad van jou rijdend te krijgen maar elke keer blijf je hangen dat je de meest basis dingen niet doet of test.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top