Benzine blijft aanzuigen, en komt via luchtfilter eruit

F12Spook

Vrroem...
Hallo iedereen!
Ik heb een probleem met m'n carburateur.
pas toen ik weg wilde op m'n scooter, kwam ik erachter dat een volle tank de vloer van de garage in was gelekt. Toen ik hier 's middags naar keek zag ik dat dit alles door mijn luchtfilter was gekomen. Ik heb een zij-standaard, en hij lekt dan ook alleen als 'ie scheef staat. er blijft dan maar benzine stromen omdat 'ie zo scheef staat, beetje raar, maar dat gaat dan zo rechtstreeks m'n luchtiflter in. Ik weet er allemaal maar weinig van, maar zie wel dat dat vlotterventiel normaal wel goed werkt, en die vlotter zelf blijft ook niet hangen.
dit hoort toch niet? jullie weten vast wel wat 't probleem is

Kan het mss zo zijn dat het vlotterventiel niet goed werkt omdattie scheef staat, waardoor benzine aangezogen blijft komen?
maar de vacuümslang zuigt toch niet vacuüm als de scooter uitstaat?
wat kan ik hieraan doen, want er zijn toch nog veel meer mensen die een zijstandaard hebben!? moet ik dan maar een gewoon/origineel standaard kopen?

Bvd.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

moet niks uitmaken , als de vacuumkraan of benzine kraan doorstroomt hoort ie niet te lekken , of de vlotter zit dan vast , of vuil erin (water bijv.) , vlotternaald lek (kun je niet zien) , of de vlotter lek.
 
melf #50 said:
moet niks uitmaken , als de vacuumkraan of benzine kraan doorstroomt hoort ie niet te lekken , of de vlotter zit dan vast , of vuil erin (water bijv.) , vlotternaald lek (kun je niet zien) , of de vlotter lek.
wat bedoel je met water?
waar mag geen water zitten dan?
(niet dat dat nu ergens zit ofzo, maartoch)

Maar kan het niet zo zijn, dat omdat de scooter zo erg scheef staat, dat de vlotter niet goed de toevoer van de benzine afsluit?

ik heb trouwens even een foto gemaakt van t deel van m'n carburateur waaraan 't luchtfilter vastzit,
wat zijn/doen die met rood omcirkelde gaatjes?
url]

en hoe doe ik dit plaatje goed =\
 
Dit had ik ook.. gewoon je carb ff HELEMAAL uit elkaar halen en helemaal goed schoonmaken..

Wat je ook kan doen als ie schoon is, is op de benzineaansluiting blazen en dan je vlotter omhoog duwen.. als het goed is kan je dan niet meer blazen..

succes ermee!
 
devin said:
Dit had ik ook.. gewoon je carb ff HELEMAAL uit elkaar halen en helemaal goed schoonmaken..

Wat je ook kan doen als ie schoon is, is op de benzineaansluiting blazen en dan je vlotter omhoog duwen.. als het goed is kan je dan niet meer blazen..

succes ermee!
Ja dit heb ik dus al gedaan, als ik er op blaas kan er dan echt geen lucht doorheen komen, =\
en hij was toch echt behoorlijk schoon. ik had 'm helemaal uitelkaar ja. maar, ik zal 'm nog wel een keer eronderuit halen dan..... :S
 
Last edited:
Ok, scooter weer inelkaar gezet gedeetelijk :p
maar dit is 't probleem: hij heeft de afgelopen nacht lekker veel zitten weglekken weer, heel fijn, maar, als ik de vacuümslang eruit haal, dan lekt 'ie niet. de carburateur blijft dus maar lucht aanzuigen. wat kan ik hier aan doen? stomme carb :p wat is r fout met dat geval? :)
bvd...............
 
malossi_aero said:
zet er gewoon een benzinkraan tussen als je dat dicht heb zitten gaat het niet meer lekken.

wanneer ziet die benzine kraan dan wanneer die benzine door moet laten? ik ga niet elke keer als ik ergens stop de benzinekraan dichtdraaien :p
Want nu moet ik de hele tijd als ik mn scooter ergens stal het vacuümslangetje eraf trekken... -_-
 
F12Spook said:
wanneer ziet die benzine kraan dan wanneer die benzine door moet laten? ik ga niet elke keer als ik ergens stop de benzinekraan dichtdraaien :p
Want nu moet ik de hele tijd als ik mn scooter ergens stal het vacuümslangetje eraf trekken... -_-
Ok, natuurlijk hoort de vlotter dat tegen te gaan, Haha.. maar er is niks met m'n vlotter! Aaaaaaaargh :p raaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrr :p
 
Back
Top