Benelli 491

Status
Not open for further replies.

bertusweed2

-BXT- Aerox
Na inmiddels al 3 peugeot's te hebben gehad, wilde ik wel eens wat anders. Bij een vriend van me (harrynac) haddden we veel geprutst met Minarelli Horizontaal. Dat moest ik ook hebben:D

Zaterdag 17-4-04 zag ik een Benelli 491 staan voor 175 euro. Hij stond vlakbij, en kom hem te voet halen :rolleyes:
Uiteindelijk meegenomen voor 145 euro.

De scooter was helemaal compleet op het voorspatbord na.

Het enige was dat ie niet starte (ws lekke keering). Ook is de voorvork lek.

Dit project staat nog in de beginfase. Ik ben van plan om hem eerst helemaal te strippen, dus tot op het frame, en dan gelijk het frame ff schuren en spuiten.

Hij staat er nu zo bij:
Apr18004.JPG

Er ligt nu een heuse Tecnigas next R onder 8P voor de rest standaard.

Ws wordt dit mijn nieuwe straatscooter, en wordt de setup dus niet zo geweldig. Ik zit te denken aan een MHR-R 70cc icm Yasuni C16. Dat is allemaal nog niet zeker.

Vandaag ga ik strippen (de scooter dan:P), en vanavond ws een update (met foto's)

update's volgen

Advertisement - register to remove this

vet projectje, persoonlijk vind ik de benelli 491 egt een mooie scooter met een egt apparte look...zeker het volgen waard dit projectje

update

na 2 uur de carterkap er af kunnen halen (alle bouten dol:|)
Lagers en keeringen zijn verrot, het blok zal dus gesplitst moeten worden.
foto's volgen in de loop van de avond/nacht:P

Zou beter een Athena Vlinder halen... heb ik tenminste gedaan... Stukken sneller uit de doos...

update

volgens mij is dit een ploegscoot geweest oid, want er zat een kilo zand en zooi aan het blok.....:|

het blok:
Apr18009.JPG

Omdat ik altijd peugeot heb gesleuteld, heb ik geen gereedschap voor minarelli. Toevallig paste de koppelingsleutel van peugeot gewoon op mina. Morgen ga ik een vliegwieltrekker halen, en ws morgen ook het blok opengooien (splitsen). Morgen meteen ook een lager/keering setje en een pakkingset kopen.

hoe het frame er nu bijstaat:
Apr18005.JPG

de zooi onderdelen:
Apr18008.JPG

enkele kappen (slecht gespoten in een soort parlemoer):
Apr18012.JPG

Apr18013.JPG

Morgen weer een update........:)

Nou Bert, ben benieuwd :P Kwilde misschien met een vriend van mij ook gaan kijken naar deze Besnelli, maar toch maar niet gedaan.

Setup is best aardig, maar waarom geen EVO50/MHR50 :D 50Cc power is veel vetter hoor :)

Succes verder

Klopt, voorvork staat idd beetje naar binnen (op foto lijkt het erger dan het is).
Maar ja, voorvork ga ik toch nog reviseren en evt. recht maken. (of ander kopen).
Balhoofd is iig 100% recht. vorkpoten zelf ook.

blok gaat ws ook naar de straler :W

Erg leuk, een benelli projectje. Al een ideetje over de kleurtjes. Kan anders wel ff een fotoshopje voor je maken;)

over de kappen heb ik nog niet nagedacht. wat mij betreft kun je wel wat photosoepjes maken (mail maar naar bertusweed@hotmail.com , dan post ik ze hier wel).

Ik heb al wel over het motorische gedeelte nagedacht:

Ik wil deze scooter gebruiken voor op de weg, een straatscooter dus. Misschien ook om mee te sprinten, maar dat gaat wel samen:rolleyes:

Ik wil hem (voorlopig) AC houden !!! (ook vanwege budget)

Zat te denken aan:

- Alu 70 AC (wat voor een weet ik nog niet)
- Doppler asje + c3 lagers
- Yasuni C16
- 21mm dellie
- evt. (als budget toelaat) mhr overange
- evt. (als budget toelaat) mhr vertanding

Originally posted by @ngry-spy
8P mooie schoenen 8P
:D

de dealer was vandaag gesloten, dus vliegwieltrekker enz enz ga ik morgen halen.

Die polini 70cc ga ik ook meteen morgen halen.

Vandaag ga ik m'n speedfight ff standaard maken (vanwege rollerbankjes in den bosch), en misschien nog wat klein spul schoonmaken oid

Status
Not open for further replies.
Back