Ik heb een benelli 491 st, nieuw gekocht in 2004 en een heel aantal jaren op gereden. Inmiddels staat ie eigenlijk alleen nog maar te roesten in de schuur en zocht ik een nieuwe hobby, dus ik dacht laat ik eens kijken of ik 'm een beetje kan opknappen. (Ik heb zelf nooit het onderhoud gedaan en ook geen ervaring met scooters / brommers, dus vandaar dat ik hier maar wat beginners vragen kom stellen. )
Inmiddels heb ik 'm al aardig open geschroefd en het een en ander eraf gehaald.
1) hoe weet ik wel motorblok dit is. Ik zie op het blok geen typeplaatje o.i.d. staan. Ik heb gelezen dat de 491 st een tijd met minarelli horizontaal ac is geleverd, maar ook een tijde met een morini blok.
Mijn uitlaat was redelijk verroest en ook vastgeroest aan de cylinder (als ik het goed zeg). De uitlaat is afgebroken en zit voor een deel vastgeroest en ik gok dat ik dat er ook niet meer af ga krijgen.
2) Wat kan ik het best doen. De cylinder vervangen en een nieuw uitlaat eronder zetten?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp (en er gaan vast nog meer vragen komen)!
Inmiddels heb ik 'm al aardig open geschroefd en het een en ander eraf gehaald.
1) hoe weet ik wel motorblok dit is. Ik zie op het blok geen typeplaatje o.i.d. staan. Ik heb gelezen dat de 491 st een tijd met minarelli horizontaal ac is geleverd, maar ook een tijde met een morini blok.
Mijn uitlaat was redelijk verroest en ook vastgeroest aan de cylinder (als ik het goed zeg). De uitlaat is afgebroken en zit voor een deel vastgeroest en ik gok dat ik dat er ook niet meer af ga krijgen.
2) Wat kan ik het best doen. De cylinder vervangen en een nieuw uitlaat eronder zetten?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp (en er gaan vast nog meer vragen komen)!