Benelli 491 sport valt uit

Meindert42

Member
Ik heb als project een benelli 491 sport gekocht en ik heb onlangs de vlotternaald vervangen en nieuwe trekveren gemonteerd. Het probleem is nu dat hij de eerste paar minuten na starten(koude motor) perfect rijd alleen na een paar minuten wilt hij geen gas meer geven en valt hij bij gas geven uit. Wie kan mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Misschien dat het brandstofmengsel te arm wordt als de elektrische choke zijn werk heeft gedaan.

Probeer eens de stekker uit de choke te trekken voor je de scooter starten en kijk dan of hij met dit rijkere mengsel wel redelijk blijft lopen.

Wat is de groote van je hoofdsproeier?
Wat voor luchtfilter zit op de scooter is dit in orde of lekt deze aan alle kanten?
Heb je al op valse lucht getest als de scooter warm is en dreigt uit te vallen bij gas geven?
 
Misschien dat het brandstofmengsel te arm wordt als de elektrische choke zijn werk heeft gedaan.

Probeer eens de stekker uit de choke te trekken voor je de scooter starten en kijk dan of hij met dit rijkere mengsel wel redelijk blijft lopen.

Wat is de groote van je hoofdsproeier?
Wat voor luchtfilter zit op de scooter is dit in orde of lekt deze aan alle kanten?
Heb je al op valse lucht getest als de scooter warm is en dreigt uit te vallen bij gas geven?
Ik heb gestart zonder de choke en had hetzelfde probleem.
Uit mijn hoofd is de grootte hoofdsproeier 63
Op de scooter zit een origineel luchtfilter en naar mijn idee is de staat daarvan goed.
Hoe kan ik op valse lucht testen als hij warm is?
Ik heb geprobeerd eerst gas gegeven en ondertussen remreiniger in het luchtfilter te spuiten, dat leek goed te gaan. Toen ik even wachtte en zonder remreiniger gas gaf, viel hij weer uit..
 
Last edited:
Back
Top