ben z`n 50 cc sprinter

vandaag naar de vrije sprint in strijen geweest, heel veel gereden. Dus als mensen filmpjes/foto`s hebben gemaakt post ze hier maar:)

dsc01839a.jpg
 
Ah, was jij dat! Zat goed snelheid in in ieder geval, en die kuip die eerder in je topic staat lijkt me helemaal erg vet erbij. Enige foto die ik heb is deze:

[ir]http://xs138.xs.to/xs138/09184/dsc_3876__large_458.jpg[/ir]
 
goed donderdag was Jubbega;
Ik woensdag al naar het noorden afgereisd op uitnodiging van ries, daar aangekomen wat pasta gegeten en nog wat gesleuteld. S`avonds op een mooie testplek geoefend. Daar had ik weer het probleem dat het achtertandwiel los kwam.

32zj4ma.jpg


Maargoed donderdag vroeg eruit en richting Jubbega, daar aangekomen stonden Johan en Jeroen er al en waren bezig met de tent opbouwen.
Partytent opgebouwd sprinter klaar gemaakt voor de keuring, zonder problemen door de keuring heen en het startnummer opgehaald.
Heat 1 en 2 bijna dezelfde tijden gereden, met een eindsnelheid van 98 kilometer per uur. De tijd was 9.0xx Had de 4de kwalificatie tijd gereden.

dsc02162a.jpg


Daarmee had ik de snelste eindsnelheid, een stuk hoger dan de andere rijders. Daarna de tandwiel verhouding aangepast. Voor de eerste omloop waarin ik weer tegen geijtenbeek moest:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=ZdXVDJ7foT8"]YouTube - 50cc sprint omloop, Benjamin vs. geijtenbeek[/ame]

Ik won de run en zat bij de 1ste vier rijders.
In de finale moest ik tegen teus boers, na een valse start verloor ik de run:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=t9RiYEQYIUk"]YouTube - Jubbega 2009 ben vs teus[/ame]

Eerste kon ik niet meer worden, ik kon nog voor de 2de, 3de en 4de plaats rijden. Voor de 2de plaats moest ik tegen Bram Rietveld op de van schie kreidler, deze run verloor ik nipt helaas.
Toen de laaste run voor de 3de plek tegen andre van veen, was veruit de beste run van de dag. En een nieuw persoonlijke record van 8.716 :D

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=prHT6NtVD3k"]YouTube - 50cc klasse, omloop 2, benjamin[/ame]

op het podium:
dsc02211a.jpg

thuis:
cimg3036a.jpg

Al met al ben ik best tevreden met de 3de plaats, voor damwoude ga ik nog het wat dingen aanpassen en testen hopelijk dat het dan nog wat beter gaat.
 
Last edited:
Zo maar eens een verslagje van Genemuiden:
Vorige week moest alles nog in elkaar veel gesleuteld, en nog veel tegenslagen gehad. Blok wilde niet het vermogen geven wat er op damwoude inzat. En we hadden simpelweg te weinig tijd om het probleem op te zoeken. Jeroen heeft me tot 2 uur zaterdagochtend nog helpen sleutelen waarvoor nogmaals hartelijk bedankt :thumleft:
Zaterdagochtend om 6 uur opgestaan, en de sprinter aangetrapt en nog even geoefend met starten. Maar het begon te miezeren dus ik had wielspin als ik wegree. Maar gestopt en de sprinter op de kar geladen.
Jeroen heeft naar Genemuiden gereden zodat ik nog een beetje uit kon rusten, onderweg Patrick ook nog opgepikt.
Aangekomen op Genemuiden sprinter naar de keuring gebracht, voor de keuring werd ik nog geintervieuwd en had ik al veel leuke reacties op mn sprinter gehad :D Werd zonder problemen goedgekeurd en na een vestje opgehaald te hebben maar weer terug gegaan naar de tent.

dsc03632b.jpg


Vlak voor de rijdersmeeting begon het te regenen, ze hadden gelukkig de baan zo goed mogelijk afgedekt dus de baan bleef redelijk droog.
Toen de baan weer redelijk droog was toch begonnen met sprinten. Vlak voor de eerste run schoot het tonnetje van de gaskabel los. Mn vader, Patrick en Jeroen waren snel heen en weer gegaan om spullen te halen en ik kon nog net op tijd starten. De baan was nog een beetje vochtig, wat resulteerde in een beetje wheelspin. Toen hij eenmaal grip had ging hij vol op het achterwiel! Zoiets had ik nog nooit meegemaakt, dus ik verprutste daar mn run een beetje mee, ik ree de 7de tijd. Dus dat was net genoeg om naar de omloop te gaan.

genemuiden2009174bf.jpg


2de heat ging al een stuk beter ik kon hem beter onder controle houden, maar nog steeds niet helemaal. Ik ging met de 6de tijd door naar de omloop. In de eerste omloop moest ik tegen Kevin. Ik had een super start en kon op het gas blijven en won de run :OO: Dit had ik echt niet verwacht! Op het filmpje kan je ook zien dat ik mn hand de lucht in steek :D

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=fQTlP0bDARU"]YouTube - MVI 0721[/ame]

Maargoed ik was door na de laatste 4, Ik had de 3de tijd gereden en moest tegen nummer 4. Dat was andre van der veen. Ik had weer een super start, en hij niet. Dus ik won weer :D

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=uJefrGsjJQU"]YouTube - Benjamin Buijs vs Andre van der Meer[/ame]

Toen mocht ik voor de 1ste plek gaan rijden, helaas verloor ik deze run. Maar de kreidler van Bram liep gewoon veel harder. Daarna moest ik nog voor de 2de of 3de plaats. Ik moest weer tegen Andre van der Veen, hij had wel een goede start, en ik wat minder. Dus ik had de 3de plek.
En daar ben ik hardstikke tevreden mee :^^:
 
Ik vind hem er strak uitzien. Ik heb hem even bekeken op Genemuiden.

Oke leuk, stel je de volgende keer even voor dan ik bijt niet;)

Goeie prestaties!

Dankje tom!

Erg gave machine! De looks zijn echt vet!

Dankjewel:D

heej, ik stond naast jou op de parkeerplaats, bij genemuiden.

Hij ziet er zeker strak uit! en het loopt ook nog als een malle ;Psucces ermee !

oke dat is dan toevallig! Rij jij met voor en achter slicks toevallig? Dan weet ik waar mee was.

Zeer net ding! met het kuipje erbij ziet het er echt oldskool uit. zeker nice. ook goeie prestaties. veel succes nog!

Kuipje staat er zeker heel mooi bij.

komt t voorste kuipje dr ook nog op ?

Nee helaas, kuip is verkocht. Misschien komt er ooit wel eens wat terug.
 
echt deftige dingske :)
nu dat ik hier toch ben zit ik met eenvraagje ik ben mij vandaag om een 70 cc mhr geweest en achter 17.50 carbu maar ik kan toch nog niet echt voluit gaan ..ik haal denk ik de 40 dus dat klopt niet echt zoude jullie mij wat info kunne geven over de carbu voor hem te regelen :) ? btw mijn pakking is niet 100% meer zou dat aan dit kunne ligge ? mvg kevin
 
oke dat is dan toevallig! Rij jij met voor en achter slicks toevallig? Dan weet ik waar mee was.

ja, dat klopt. de groen\blauwe aerox.
ik was samen met me vader en een vriend van mij. mijn vader heeft ook nog wat foto's gemaakt. en toevallig ook een van jou met je brommert.
Foto-Z8VZG8XZ-D.jpg
 
Back
Top