This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

belgische bromfiets wetgeving revolutie

Status
Not open for further replies.
Snap het nu!

Die boetes ZIJN niet achterlijk en zijn enkel PEANUTS tegenover het geen je moet betalen als je opgevoerd ergens tegen knalt!
 
Karoshi said:
Snap het nu!

Die boetes ZIJN niet achterlijk en zijn enkel PEANUTS tegenover het geen je moet betalen als je opgevoerd ergens tegen knalt!
die boetes hier in osn landje van 1000-2000 euro worden ook echt AMPER uitgedeeld, je leest eht wel HEEL veel,
wat ze wel doen is je scooter meenemen voor een maand + boete,
als het meezit
maar 1000+ dat heb je toch wel iets ergs gedaan
 
Karoshi said:
Snap het nu!

Die boetes ZIJN niet achterlijk en zijn enkel PEANUTS tegenover het geen je moet betalen als je opgevoerd ergens tegen knalt!
ik ben het volledig met jou eens.

alleen is het heel simpel, de "scooterjeugd van tegenwoordig" snapt het allemaal nog niet. ze leren er pas van als het fout gaat. dus als het telaat is. ik vind dat ze hier in nederland zelfs maar de boetes een flink eind omhoog moeten gooien. misschien dat ze daar van leren.

De boetes zijn hoog... maar ik heb liever een hoge boete dan onverzekerd, want JA! dat ben je als je opgevoerd rondrijdt, een auto schade toe brengt of NOG erger... een kind aanrijd.

een vriend van me heeft ooit een keer met een schakelbrommer een ford focus in de prak gereden... en mooi dat hij alles zelf mocht betalen. ookal zaten er alleen maar originele onderdelen op. de brommer kon wel 60 (!) km per uur. dus verzekering keerde niet uit.

stel je voor, als je een kindje van een jaar of 3/4/5 van een drie-wieler af jaagt met je 'opgevoerde' scooter die wel 60 gaat............
 
ik vind het niets slecht als brommers harder al 45 zouden mogen (natuurlijk geen 100 he ) maar 80 lijk een redelijke snelheid zoals in italie maarja je hebt altijd van die overenhtousiatse bestuurders die niet kunnen rijen en geen inzicht hebben maar die rijen stax ook even gevaarlijk in hun autootje rond door de woon wijken waar ook kinderen spelen en over die boutes ik vind het gewoon apsurt als jeh het verglijk met andere misdrijven en ja je ben nog een puber dus ja iedereen voerde zijn brommer op das was vroeger en dat is nu en ze brengen er echt niet het aantal opgevoerde brommers die rondrijden mee naaronder want bijna iedereen die ik ken (woon zlef in belgie ) rijd harder dan 45 dus ja wat heb je eraan gewoon iemands jeugd verpesten !!!!
 
GROSSIE said:
Vet, 125cc branden @ 16jaar8P

tering hoeveel ongelukken wil je hebben?


Check Italy, ik ga er vaak, denk je dat die cops een ruk
geven dat die kereltjes zonder helm rijden op een
dikke setup, wheelies maken terwijl ze 14-16j zijn?

Ik heb veel Italiaanse vrienden, 1 er van vertelde dat
2 cops naar hem toe zijn gekomen, om zijn scoot te
bezichtigen, derna mocht hij zelfs nog een toertje rijden...

Mja, ik vind 25/45km/u gewoon kut maar wat mijn standpunt
weet ik zelf niet eens.
Toch vind ik dat er een groot onderscheid is tussen verkeersbewuste
personen en de roekeloze kiddies...

Wel ben ik compleet tegen de hoge boetes hier in België,
want welk (normaal) kind kan 1000-2000euro uit zijn mouw schudden??
+ de ouders zijn ook de dupe...
Dit alles kan leiden tot economische problemen en zelfs meer!
 
Karoshi said:
Snap het nu!

Die boetes ZIJN niet achterlijk en zijn enkel PEANUTS tegenover het geen je moet betalen als je opgevoerd ergens tegen knalt!

Dat begrijp ik nog wel, maar ik weet niet wat jij verdiende op je 16e en hoelang je wel niet voor die scooter gespaard heb. Maar IK heb er heel lang voor gespaard en hard voor gewerkt en dan vind ik die boete's heel erg onredelijk,+ de kans dat hij in beslag genomen word. Ik vind het in NL al belachelijk hoe het hier gaat... maargoed. En met die verzekering vind ik persoonlijk onin ik ken zat mesnen die opgevoerd een ongeluk gehad hebben en alles gewoon trug gekregen hebben. Tenzij je met je EVO 70 over straat dagelijks blaast en je maakt een ongeluk dan willen ze wel moeilijk doe ndenk ik zo. ( Dat mensne met 70cc op openbare weg rijden vind ik sowieso belachelijk maargoed wie ben ik...)
 
Waarom dan ook niet de max. straf voor moorden omlaag?

zijn toch genoeg mensen op de wereld

net zoiets lomps, je overtreed de wet, daar krijg je straf voor,
stel je eens voor criminelen die de wet gaan bepalen :haha:

Of de hells angels gaan protesteren tegen de hoge straffen voor drugssmokkel. omfg!

mark dutroux: wordt maar 2 weken opgesloten, "ja 20jaar is 1/4 van iemand zn leven dat is toch belachelijk, krijgt hij geen kans meer"
 
ikzelf woon in belgie. ben ook al eens een keer gepakt met de brommer maar weet je toen ik 80 reed dan hadden de automobelisten geen last van mij en ik niet van hun omdat ik meekon met het verkeer. maar na ik gepakt was was het 45 voor mij. nu je weet wel dat je in belgie ook op de weg moet rijden. ik rijd elke morgen naar school op een baan waar vrachtwagen moto's auto's komen met de snelheid van 70 tijdens spits uur. ik met men lekkere 45 ertussen.ik hou iedereen op en ze rammen me bijna letterlijk van de baan en zelfs al agresieve mensen op me gehad. dus: LAAT DE BROMMERS 70 GAAN DAT ZE MEEKUNNEN MET HET DAGELIJKS VERKEER EN ZO HEEFT IEDEREEN ER WAT AAN
 
GROSSIE said:
Vet, 125cc branden @ 16jaar8P

tering hoeveel ongelukken wil je hebben?

In Duitsland mag je als je 16 bent en een rijbewijs (dus niet enkel een theoriecertificaatje) hebt gehaald op een op 80 km/u begrensde 125cc motor(scooter) rijden.

Er gebeuren daar kennelijk niet dusdanig veel ongelukken dat ze die regel afschaffen...

Op die manier geef je de jeugd wel de mogelijkheid om op een redelijk verantwoorde wijze (dus met het behalen van een echt rijbewijs) steeds een stapje hoger te gaan. Een tussenstap tussen 45 km/u en (in principe) onbegrensd, lijkt mij zo gek nog niet...

/edit
Je zou hier idd tegenin kunnen brengen dat je op je 16e nog geen goed verantwoordelijkheidsgevoel hebt, maar ik zie vaak genoeg (mss nog wel vaker dan op brommers) 18-jarigen in hun (snelle) auto rijden die dat net zo goed niet hebben...
/edit
 
Last edited:
Het ging er dus om dat het GEEN begrensde 125cc motoren zijn.

Als je dat gaat invoeren rijd 80% zich kapot.

Ze moeten gewoon de scooters onbegrensen , 49cc , klaar.

Niet gaan klote met 125cc etc , want dan zijn er genoeg mensen die dat gaan onbegrensen en 120+ over straat gaan lopen rijden.

Ik vind het prima zo , zo haal je tenminste het klote volk van de straat af.

Jammer genoeg worden de mensen die wel fatsoenlijk 80 oid kunnen rijden ook gepakt, maarja daar kan je geen onderscheid in gaan maken helaas
 
Waarom moeite doen...
16 jarige jongetjes rijden gewoon onverantwoord en daar moeten de goede onderlijden.
Rij 2 jaar netjes 45 en boek daarna in je auto, motor
 
Plakkie said:
Waarom moeite doen...
16 jarige jongetjes rijden gewoon onverantwoord en daar moeten de goede onderlijden.
Rij 2 jaar netjes 45 en boek daarna in je auto, motor

en dan kunde dingen uitspoken die je niet met een scooter mocht ?
wheelys trekken , hard rijden ,enzenz...
45 is soms gewoon te traag, nu zeker dat je nietmeer op het fietspad mag rijden .Als je op een baan (limit70/h) op 't wegdek same met auto moet rijden , en je rijdt keurig 45 of zelfs iets minder of meer....en er komt een zware volgeladen camion , bus , of gewoon een auto 30cm van je linker handvat voorbij gevloge(niet alle automonilisten rijden netjes 70 waar ze 70 mogen)...dan vind ik het achteraf toch nie zo'n veilig idee....ik ben voorstander van scooters max 100 laten rijden, met nummerplaat , dan kunnen de hardrijders geflitst worden.... ik ben een keurige en voorzichtige bestuurder vind ik persoonlijk , al heb ik van mijn leven nog niet vaak met een scooter gereden die trager ging dan 80.....en toch heb ik slecht 1 accident gehad waarbij een automobilist door rood reed , en ik kwam dan nogeens van rechts...met andere woorden , ik wil dat scooters sneller rijden(met een bepaalde limit natuurlijk), ik wil ook dat iedereen een nummerplaat krijgt , en boete's moeten ook wat gemindert worden (belgië is land van superboetes)...
Wat ik bedoel is , laat scooter sneller rijden, maar straf alleen diehene die verkeersregels overtreden en hard rijden.!
 
waarom zijn ze in belgië nog steeds zo dom. Ik snap dit land soms echt niet hoor. Beter geven ze elke bromfietser een nr-plaatje! Zo kan je controleren op snelheid door middel van flitsen, controleren op verzekering want bij elke uitgeschreven nr-plaat hoort een desbetreffende verzekering etc.

Ik heb het me al een paar keer uit men hoofd gepraat om een dergelijke brief op te sturen maar ik wil me ook niet in een nestje werken. Met meerdere personen kan je idd wel iets forceren en zeker als je genoeg publiek vind die mee wil protesteren!

Ook snelle onderdelen mag je in belgië niet verkopen zelfs als gewone jongen niet hebben liggen in je huis. Wat moet er dan gebeuren met echte tuners die hun machine enkel gebruiken op legale meetings of sbo racers die thuis aan hun brommer werken en de nodige sbo bewijzen hebben dat ze echt racen ? Gaan ze dan huiszoekingen gaan doen enz... Allemaal beetje onnodig vind ik het hier in belgië! Soms heb je er echt geen plezier meer aan om een snelle machine te hebben maar goed! Ik vind wel dat ze hard moeten optredden tegen nakkers die de veiligheid in gevaar bregen door met hun machine door steden etc. te gaan knallen maar wat doe je fout als je even op een afgelegen stuk wat gaat testen als je daar NIEMAND mee in gevaar brengt en er niemand mee stoord?

Ik hoop dat jullie eens een degelijk woordje kunnen praten met een van de bevoegde personen die hier voor zorgen!

veel succes iig!
 
Huh??!!

Vanaf hoeveel km/h word je brommer afgenomen ?
want moet nu begrensd rondrijden ,,maar elke km/h die ik te snel mag ga ik te snel hoor want de Flikkers zeggen als hij ... tesnel gaat ;"laat hem afstellen" maar geen boetn en al die Shiiit
Ciaooo
 
ik zie hier een discussie over de boetes dat deze te hoog zijn waarop anderen antwoorden dat dat zo hoort want als je een ongeval veroorzaakt trekt de verzekering zich terug en blablabla...

nu 45 rijden is niet zo moeilijk, iedereen kan het, je kan zelfs een setup maken die de stenen uit de grond trekt en toch niet harder als 50 gaat maar wat ik wil zeggen is dat die 'rollen' langs geen kanten juist gaan en toch word je beboet op die snelheid die die rollen aanduiden.

dat is onrechtvaardig, er zijn al tientallen gevallen bekend van mensen die er zeker van waren dat hun scoot niet harder als 45 kon en de procureur hebben aangevochten voor de rechtbank.
zij hebben toen ook gewonnen gehad, op de rollen gingen sommige 60+ en 70+.
op aanvraag van de rechter is met GATSO apparatuur op een lange rechte baan(vliegveld) van min 2KM lang volgas gereden door de eigenaars zelf en daarbij zijn snelheden gemeten bij die mensen van 35 tot 45kmh.

maw : zij waren compleet in hun recht maar door die *** rollen die voor geen meter juist gaan en ook verkeerd worden gebruikt hebben zij hun scoot 2jaar moeten missen(!!) en dan toch nog gelijk gekregen met alle puinzooi erbij(2j lang van rechtbank naar rechtbank lopen)


nog een detail voor de topic starter en eventueel de mensen die de politie wil aanspreken als hun de scoot op de rollen willen zetten tijdens een controle, zeg het volgende als je die wet van franchimont uitvoert :
""de curvometer die gebruikt is heeft tevens ook geen 'remrol' die de situatie op de weg nabootst zoals een echte testbank voor motoren met name rol en windweerstand.""

je advokaat zal hiermee ook goed hard kunnen smijten
 
Status
Not open for further replies.