ProjectRox said:Ik heb dus een e gekeurde uitlaat op men scooter maar wat houd dat nu in? Want hij gaat er wel harder van, dus wat heeft dat e keur nou voor zin? Want je krijgt toch gewoon een boete als je op de roller moet lijkt mij.
Volgens mij heeft het met het geluid te maken, voor auto's en motoren kun je ook uitlaten kopen zonder keurmerk (die wel of niet teveel herrie maken) maar bij die uitlaten zal het echt niet om begrenzers gaan.A-Bizar said:Goed gekeurd zolang de begrenzers er nog in zitten.
Maar waarschijnlijk is bij jou de prop er al uit gehaald. Dus geen goed gekeurde pijp meer
KoB said:Volgens mij heeft het met het geluid te maken, voor auto's en motoren kun je ook uitlaten kopen zonder keurmerk (die wel of niet teveel herrie maken) maar bij die uitlaten zal het echt niet om begrenzers gaan.
Dat is wel zo, maar als je de prop eruit haalt en je scooter voldoet nog steeds aan de eisen (luchtverontreiniging, maximum geluidsniveau van 97dB (90dB voor snorfietsen e.d.) en het maximum vermogen/koppel) dan is er volgens mij niks aan de hand.A-Bizar said:voor auto's ligt het snelheids limiet wat de auto mag halen wat hoger he (+/- 250)
In elke (in nederland) goed gekeurde pijp die ik in mijn handen heb gehad, zat een prop.
m. bromfiets: motorrijtuig op twee of drie wielen, met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km/h, uitgerust met een verbrandingsmotor met een cylinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of met een elektromotor en niet zijnde een gehandicaptenvoertuig; motorrijtuigen die op de in artikel 5.6.1, tweede lid, bedoelde wijze zijn voorzien van één of twee gele of oranje platen dan wel gele of oranje vlakken, worden mede als bromfiets aangemerkt; als bromfietsen worden voorts aangemerkt vierwielige motorrijtuigen:
a. met een ledige massa van minder dan 350 kg, de massa van de batterijen in elektrische voertuigen niet inbegrepen,
b. met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 45 km/h, en
c. uitgerust met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking met een cylinderinhoud van ten hoogste 50 cm3 of uitgerust met een ander type motor met een netto maximum vermogen van ten hoogste 4 kW;