belgië boetes

ja ligt er hier in belgie ook een beetje aan welke agent je voor je hebt en hoe je tegen hun praat enzo.. als je de lul gaat uithangen kan het goed zijn dat je bv een max boete voor iets krijgt, ben je heel beleefd kunnen ze nog wel eens iets door de vingers zien.

ik had dan ook binnen de week mn papieren en verzekering in orde gemaakt, dat telde ook wel voor een stuk mee:)
 
is gewoon dikke zeik... voor school staan ze met de rollen en als dan na school al die scoots de poort uit komen.... hup een voor een op de rollen begin van het jaar stonden er +-30 scooters id stalling op school... nu nog maar 8 de rest allemaal meegenomen... dus hoe fel zuigt zoiets
 
geloof me hier in st niklaas zijn de flikken amel streng kreed gewoon door twee rode lichten me mijn lief erop (gelukkig zag die mijn neon niet, geen steuntjes hij reed toen wel nog mor 40 met originele uitlaat) kmocht 175euro afdokken hij zei ge et chans want normaal wast 250 ps kwist nie dat ge een spatbord moest emmen? mijn geel plakaatje dient daar voor is da ook goe? kdenk nie dak wanneer ik gepakt wordt me 65ofzo dak mor iet van 250euro moe afdokken mijn brommerdealer zei me da wanneer ik gepakt wordt 8000 tot 10000 euro mag betalen + alst buiten st niklaas is bv sint pauwels ofzo magk nog takeldienst betalen en zinnek brommer kwijt. heb al een paar keer gehad da ze mij zien rijden tegen 65 (rijdt nog nie rapper)met mijn blauwe neon aan da ze mij gewoon negeren maar ook nog toenk originele uitlaat had en mijn lief vervoerde zonder steuntjes hield iemand mij tegen ey manneke afstappen ge et geen steuntjes en steld em maar af want die rijdt te rap ook al reed ik toen nog mor 40 ofzo.het suckt hier in st niklaas want ier zijn teveel flikken vooral wanneer de scholen uitzijn
 
nu we dit topic toch omhoog kicken.. als ge ene begrenzer hebt, scooter rijdt 40-45 maar stottert fel. dan nemen ze hem wss mee voor technisch onderzoek neem ik aan? of zouden ze het geloven?

en als ze die vinden is wss ook nog extra boeten van paar honderd euro? ^o)
iemand ervaring mee toevallig? :)
 
ze hebben mij wel eens opgewacht in anonieme wagen voor mij te pakken... dit was voor 2de keer gepakt, ze hebben me gevold tot net voor mijn deur... super gezellig... ben toen scooter 6 maand kwijt geweest en heb advocaat moeten voorzetten om scoot terug te krijge, gelukkig was dat gelukt! moest hem toen afstellen binnen de 2 weken naar 25km/h, en de opgefokte stukken moest ik ingeven :) en sindsdien ben ik gestopt met snel rijde, toch iets wat ik mis maar ik heb ma al 2000€ betaald voor boetes en dat is al veel te veel

maarjah heb zelf nu gehoord dat er nieuwe wetten uitkomen voor Februari, als je scooter als Klasse B(45km/h) 80km/h rijd dat ze hem rechtstreeks pressen(in een blokje maken)

grtz mvg Marijn
 
Flikken pakkem me nooit :)

Pfff steek een Zotte setup en ze pakken je nooit , ale ik heb da voor gehad met een zwaantje die acher mij aan reed en ik w8e tot wanneer hij bijna stil stond dan ben ik vertrokken ik heb hem zekers 10 min achter mij gehad maar ja ik ben dan een voetpad op gereden parkje binnen en dan m'n brommer stil gezet en dan hem op een veiligge plaats gelegd en ben na een half uurtje erachter gegaan en ja ik was onderweg naar huis en opeens een combi achter me maar die kon me zeker niet bij houden tussen al dat verkeer ben ik ontsnapt en ja toen heb ik maar mijn kappen in een anderre kleur gedaan , Nu ben ik bezig met een Lc te maken dan ga ik ze eens Uitdagen die homofiele + filmpje maken ( men ac ging tegen de 120 ;) )
 
Jij bent echt fucking stoer!

Door jou word het alleen maar erger begrijp je dat wel?

En al helemaal roekeloos wegrijden en andere daarbij in gevaar brengen :L , ik hoop dat ze jou er de volgende x met je ,, 120 '' er vanaf trappe!
 
Ik ben zelf een Belg. Een paar jaar geleden heb ik een scooter klasse B gekocht, tweedehands. Die reed zo ongeveer 55 km/u. Enkele maanden nadat ik hem gekocht had, werd ik plots tegengehouden door twee zwaantjes. Die zeiden dus dat mijn brommer nogal hard ging. Ik moest meekomen naar het bureau voor de test. Daar plaatsten ze hem op de rollentestbank. Eerst testten ze hem onbelast. Hij haalde 62-63 km/u. Toen nog een keer terwijl ik erop zat. De teller ging tot 55.

Het was geen probleem, ik mocht gaan. Ik heb geloof ik wel geluk gehad, want veel anderen hebben al behoorlijk wat problemen gehad voor 55 km/u.
 
Last edited:
hm ik ben pas geleden verhuist naar belgie (net over de grens),
Had in nl een metrakit handmade eronder, nu heb ik alles standaard alleen vario ring eruit.

Aangezien ik volgende week 16 wordt, heb ik me maar alvast een begrenzer bestelt, (Heb vorige week zat, gebelt en nog geen bericht terug:(...)
Hopen dat ze binnen een week bellen en hem opsturen, maar dat zal wel niet :X
 
In grote steden vooral antwerpen is het dramatisch mijn broer word soms 3X in dezelfde week op de rolletjes gezet.
In het politiedistrict waar ik woon is er zelfs een auto speciaal voor aangewezen die de hele dag rondrijd en bromfietsen en scooters tegenhoud voor de rolletjes.
En hier is het exact zoals in eerste post beschreven staat.
(op mijn pro justicia stond dat de boete een meervoud van 500€ waren)
 
Ik vind het toch echt niet kunnen dat men zulke extreme boetes geeft als je brommer 10 km/u te snel kan rijden. Je krijgt toch ook geen duizenden Euro's boete als je met de auto of motor geflitst bent voor 10 km/u te snel rijden!! En trouwens, je mag in België toch nergens sneller dan 120 km/u, waarom worden auto's en motoren dan niet verplicht begrensd op die snelheid, en krijgen de eigenaars zware problemen als blijkt dat hun voertuig toch sneller kan??
 
Stormbeest said:
Ik vind het toch echt niet kunnen dat men zulke extreme boetes geeft als je brommer 10 km/u te snel kan rijden. Je krijgt toch ook geen duizenden Euro's boete als je met de auto of motor geflitst bent voor 10 km/u te snel rijden!! En trouwens, je mag in België toch nergens sneller dan 120 km/u, waarom worden auto's en motoren dan niet verplicht begrensd op die snelheid, en krijgen de eigenaars zware problemen als blijkt dat hun voertuig toch sneller kan??
omdat 95% van de scooter rijders toch vol gas houd en niet naar de teller kijkt
 
het hangt er allemaal een bekke van af waar ge gepakt word, ik ben tegen ge houden geweest ging 86 op de rollen en ik moet alleen de afstellings kosten betalen
 
databorg said:
het hangt er allemaal een bekke van af waar ge gepakt word, ik ben tegen ge houden geweest ging 86 op de rollen en ik moet alleen de afstellings kosten betalen
is idd te zien waar, welke regio, welke flikken, welke situatie,...
Maar over het algemeen is het TE ERG aan het worden.
Er gebeuren ergere/slechtere misdrijven dan scootertjes die "te snel" rijden.
 
Hier in België naaien ze je gewoon superhard...

Ik ben met mijn std ontgrensde sonic proberen gaan lopen van de flikken nadat ze mij "gespot" hadden. Ik ben in het midden van de baan gaan rijde zodat de auto's achter mij me niet voorbij zouden kunnen én de politie niet aan me zouden geraken. Zijn die flikken toch wel ff de klootzak uit beginnen hangen én via links aan komen gereden en pal voor mij tot stop geslipt zodat ik niet anders kon dan alles toeslaan of tegen de combi te zitten. Daarna kwamen ze naar mij en sleurden ze me tegen een heg. Begonnen te roepen én te duwen, maar ik ben rustig gebleven.

Blijkt het dat ik een boete krijg omdat ik "vluchtmisdrijf" heb gepleegd, het verkeer gehinderd heb, té snel reed en de politie heb uitgescholden. (én het enige wat ik gezegd heb; "jullie hebben percies niks beter te doen dan scootertjes tegen te houden, terwijl er in Brussel mensen voor hun mp3 worden neergestoken.")
Nouja, die boete zou rond de 1000-2500€ worden. Het is de eerste keer dat ik tegengehouden word en m'n scootje reed 66 op de rollen. (-8 is dus 58, waarvoor ik beboet word).

EDIT; Leuk om te weten is ook dat ik in de stad Sint Niklaas gepakt ben maar door de politie van een andere gemeente. Nu zijn ze me komen takelen en moet ik de takelkosten niet betalen tot in het magazijn van sint niklaas maar tot volledig in het andere dorp...
Ik vind het dik gezeik, maar vanaf dat ik m'n sonic terugheb steek ik er een zware straatsetup onder, en ga ik lekker rondknallen in m'n dorp... Geen last van politie hier...
 
Last edited:
vriend van mij reed ook weg, politiecombi plots uit zijstraatje, mijn maat omver gereden om hem te doen stoppen. Ik vraag me dan af, hoe ver mag de politie gaan. Mijn vriend kon voor het zelfde geld dood zijn, wat dat dan wel nodig voor een stom brommertje?:s

BELGIE BARST:p
 
Back
Top