belgië boetes

ivanos

Banned
hier in belgië heb je 2 soorten brommers net zoals bij jullie.

A klasse =25km/u en geen rijbewijs
b klasse =45km/u en wel rijbewijs voor brommer

Wanneer je tegengehouden word en op de rollerbank moet. En je rijd meer dan 9km/u teveel

a klasse dus 34km/u
b klasse dus 54km/u
Mag je je brommer 30 dagen vaarwel zeggen, daarna een opslagkosten van 2.5 euro per dag. Dan voorkomen te politierechtbank.
Minimum boete van 250 tot 8500 euro. en rijverbod van 30 tot 365 dagen.
Dit voor je eerste keer voor te komen!!!!!!

Bij herhaling van het voorkomen gewoon dubbel rekenen en brommer nooit meer terug.

Hier op de bureau in sint-niklaas staan al reeds: aprilia sr x2, zenith, aprilia rs50, 3x fox, derbi sm, en ontelbare camino's en puch's. allemaal van mij en mijn vrienden "geweest".
Samen( met 3 gasten ) hebben wij de laatste 4 jaar een 30.000euro betaalt aan boetes, zwijgen we nog over advocaten en juridisch advies.

Dus je ziet jullie denken soms dat belgië beter is maar, wij kennen geen boetes van 40-50-140-210 ofzo.
Het begint met 250euro en inbeslagname van brommer.
Ik lach in nederland wanneer ze mij tegenhouden en ik 50 euro moet betalen. Hier kijken ze ook niet naar staat waarin je brommer verkeerd.


Camino is voor de flikken hetzelfde dan een scoot met schijfremmen bv.
Te snel is te snel. en kost je handen vol geld


Nu rijd ik een jaar op een fireblade en moet ook al 3x voorkomen maar deze keer correctionele rechtbank. Zal wat worden denk ik.http://img198.exs.cx/img198/6769/rrgeflitst1hr.gif
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Razma said:
klopt, in Nederland hoor je vaak mensen klagen, mar Belgie is over het algemeen veel strikter.. (ervaring)

Ik word altijd beleefd behandeld door de ned. politie of dat andere marchose ofzoiet.
Maar in belgië is het van. "AFSTAPPEN NU!" euh waarom meneer; heb ik iets misdaan, "DAT ZULLEN WE STRAKS WEL OP DE TESTBANK ZIEN!" Maar meneer ik sta hier gewoon stil te staan wachten op groen licht? "GAAT GE MEE OF MOET IK U VAN UWE SCOOTER STAMPEN!!"

Ik ben ook al eens opzettelijk van de baan gereden door de politie. UITLEG POLITIE : " ik ken dat, jij gaat toch gaan lopen!" geen lichten aan of sirene, maar gewoon jongeren van de baan rijden.
 
3 jaar geleden heb ik niet moeten voorkomen.
Was dan nog met een camino klasse A. Deed 85 op de rol.
gewoon andere cilinder+uitlaat gaan monteren en boete van 7500 bef (+/- 185€) toegestuurd gekregen.

voor de rest was die flik toch redelijk beleefd tegen mij, ook al had ik'm de verkeerde papieren voorgeschoteld (had er 2 op zak van m'n eerste camino die gestolen was) en heeft die nog moeten zitten zoeken naar het framenummer die maar half leesbaar was door het herspuiten van't kader :p

maja is dan ook al 3-4 jaar geleden...
 
ivanos said:
hier in belgië heb je 2 soorten brommers net zoals bij jullie.


Minimum boete van 250 tot 8500 euro. en rijverbod van 30 tot 365 dagen.
Dit voor je eerste keer voor te komen!!!!!!


hoe komt het dan dat ik in mijn pro justitia staan heb dat het tussen de 200 en 2000 euro boete is?

en tem 62 is het nog een bromfiets, vanaf 63 is het een motorfiets en gebruiken ze boetes voor: - niet verzekerd (want je bent verzekerd voor een bromfiets)
- geen geldige papieren (idem)
- geen rijbewijs voor motorfiets
-...
noem het op, ze verzinnen het :S
 
Ik woon in Lommel (limburg)
aantal vrienden van mij hebben het ook al meegemaakt :)

Ze doen hier eigenlijk weinig controles maar als ze er doen rukken ze wel in een keer door.

wallaroo, sito eronder, reed ongeveer 60.
brommer aantal maanden in beslag genomen boete van 300€ ofzoiets.

andere gast met wallaroo. reed 65/70
was wel weggereden, aantal keer door rood licht, geen helm, geen licht, ...

boete van 1200 euro en 15 dagen rijverbod en dan nog 1800 voorwaardelijk tot 2009
wallaroo is 8 maanden in beslag genomen :)
toen hij hem terug kreeg was hij al 18

zuigt dus goed hard.
en ze overdrijven hier met het in beslag nemen van shit.

zoals al vermeld wordt moeten nederlanders niet klagen

'shit man ik heb een boete van 250€'

terwijl ze met een gila, c16, multivar, .... weet ik veel wat nog.

als dat hier is dan ben je je scooter LANGGGG kwijt, overigens wordt het snelle spul ook nog van je scooter/brommer gehaald bij in belsag name (maar dat zal ook wel in nederland zijn)
 
ik dacht dat wij al hard genaait werden, maar in belgië....
2000 euro voor een "opgevoerde brommer" hebben ze daar in belgië een klap van de molen gehad ofzo :S
 
vriend van mij heeft 2500eur boete aan zijn rekker, deed op de rollen 54km/h, wat er door kan, maaar had de dag er voor zwaar vluchtmisdrijf gepleegd, door rode lichten enzo
 
Spasta said:
hehe zie je idd goed,
heb dus maar beetje respect voor snelle scooter rijders in belgie :p

jah idd, ben zelf gepakt door de landveraders met men std. racer.
stunt naked 2004 / technigas / multivar 2000 / mallosi v-snaar en ik ging op de baan iets van 90 - 95. toen ze me tegenhielden moest ik mee naar het bureau. ik zat gans de tijd met chocke te prutsen en uiteindelijk ging hij op de rollen niet harder dan 84 km/uur. maar heb nog niks van boete ontvangen ? :s
 
Het is nu ook nog niet zO erg dat ze je van je brommer rijden en dat je 2000 euro betaald voor je "opgevoerde scoot"... Ik woon in Kortrijk en rij al meer dan een jaar rond zonder ook al maar 1 keer te zijn tegengehouden terwijl ik met een zx (krul-)uitlaat zit (verder ori buiten fly clutch) en ik bijna elke dag door Kortrijk-stad moet om naar school te gaan. En believe me, ik zie veel combi's en zwaantjes.. Mss heb ik gewoon geluk:p
Een vriend van me is met z'n zx en powerfilter enzo tegengehouden geweest een paar maanden terug.. Hij was beleeft en moest de dag nadien de brommer komen tonen, had em origineel gezet, en verder geen problemen.
Je hebt tolerante flikken en je hebt strengere die je met plezier 50 euro boete geven als je geen spatbord hebt oid.. (heb zelf geen spatbord)
Het is gewoon zeer erg gekomen, het laatste jaar.
Nu gaan ze in Kortrijk school na school af met de rollen, dus het is echt wel een "razia":p Maar het is nu ook nog niet zo dat je als je 60 doet, je een boete van 2000 euro naar je hoofd gesmeten krijgt en je brommer x-aantal weken kwijt bent hoor. (vriend van me deed 62 op de rollen en kon er nog net door :))
Laten we gewoon hopen dat het niet erger komt.
Door vriendelijk te zijn en mee te werken kom je al ver :)

ps: waar is de tijd dat je nog met 70cc, powerfilter, krul enzo door stad kon scheuren zonder dat de flikken wisten wat dat allemaal was :p
 
als je beleefd blijft tegen de flikken kan het ook zijn dat ze je gewoon matsen, ik ben vandaag mn schakelbrommer terug mogen gaan halen, was tegen gehouden, zonder papieren van de brommer, verzekering klopte niet enzo,had ook geen rijbewijs, wat je wel nodig hebt omdat het een B-klasse is heb de paieren en verzekering in orde gemaakt en kreeg mn brommer terug mee zonder ook maar 1 boete te hoeven betalen.

dus ze zijn zoo slecht nog niet in belgie;)
 
Roedi.. said:
...

dus ze zijn zoo slecht nog niet in belgie;)

Maar wat ik dan niet snap, is dat je de ene keer 2000 of zelfs meer kan krijgen, en de andere keer nix, of iets kleins :rolleyes:

Ik bedoel, in heel Nederland is het best constant. Bijvoorbeeld in Drenthe kun je voor roller max 125 krijgen, en wordt ook nooit ingenomen (volgens plaatselijke wijkagent) Maar voorderest is het naar verhouding redelijk gelijk...
 
Back
Top