Belachelijk

70ccAerox

Well-Known Member
Dat de de Formule 1 langzamerhand saai aan het worden is wisten we al. Dat het door Ferrari komt wisten we ook al. Schumacher wint (bijna) alles. De fia heeft de kwalificatie aangepast en ook wat andere regels. Maar wat ik zonet lees is echt BELACHELIJK gewoon
Voorstellen voor langzamere Formule 1 bekend De Internationale Automobiel Federatie (FIA) heeft vandaag haar voorstellen om de Formule 1 langzamer te maken bekend gemaakt. Deze voorstellen worden automatisch van kracht als de teams voor zes september niet met alternatieve voorstellen komen. Deze alternatieve voorstellen moeten ook door acht Formule 1 teams worden goed gekeurd.

In de voorstellen is belangrijkste wijziging ongetwijfeld de motor. De FIA wil dat de motoren komend jaar niet één maar twee Grand-Prix weekenden mee gaan. In 2006 moet dan met 2,4 liter V8 motoren worden gereden. Teams die niet met een V8 motor gaan rijden mogen ook met V10 motoren blijven rijden, deze worden dan wel begrenst door de FIA.

Daarnaast wil de FIA de neerwaartse druk van de bolides met 25% verlagen. De diffuser zal een maximale hoogte krijgen. Daarnaast wordt de minimale hoogte van de voorvleugel hoger en zal de achtervleugel verder naar voren komen. Daarnaast wordt het bodywork aangepast.

Daarnaast krijgen de teams volgend nog maar één set banden voor de vrije trainingen en één set voor de kwalificatie en race. Dat betekend dat er ongeveer 400 kilometer op een band zal worden gereden, nu is dat nog ongeveer 80 kilometer. Mocht er tijdens de race een band kapot gaan dan mag deze in de pits worden vervangen door een oude band van het eerst setje, tijdens deze pitsstop mag het team verder niet aan de bolide doen.


Nog even en er komt een verbod op benzine en mag je alleen maar met diesel rijden :|
Wat is jullie mening hierover?
 
Advertisement - register to remove this

Slaat helemaal nergens op. Die Formule 1 auto's zijn al hartstikke veilig (100% veilig zal het overigens nooit worden, maarja dat hoort bij de sport). Kijk maar naar de race van afgelopen zondag waar Trulli crashte en over de kop ging. Als je niet beter wist zou je denken dat ie dood zou zijn geweest na die crash, maar er was niets aan de hand (tsja, zo goed als niets natuurlijk, kneuzingen reken ik niet tot verwondingen, die komen bij biljarten nog wel voor). Dit bewijst wel weer hoe veilig die auto's zijn.
En waarom willen ze de downforce druk met 25% verlagen??? Door die downforce heeft een auto toch alleen maar meer grip en is het dus veiliger???
 
Door minder downforce wordt de bochtensnelheid lager, en is die lager dan is de kans op een zware crash op hoge snelheid ook al kleiner.

Van de ene kant vind ik het wel goed dat er zo streng op veiligheid gelet wordt.
Maar van de andere kant, het is en blijft een hightech sport, diegene wat de meeste know-how heeft wordt uiteindlijk kampioen (zoals schumacher/ferrari de afgelopen jaren).

Ik ben het er dus ook totaal niet mee eens dat dit soort dingen gebeuren in de F1 (het verbannen van alle snufjes waardoor het team beter wordt zoals traction control/start launch, en ingrepen op bodywork en banden). Maar van de andere kant het wordt er wel eerlijker op.
 
't gaat ze ook niet om de veiligheid :rolleyes:

Als iedereen 't saai vindt worden vanwege een zeker iemand, verliest de F1 belangstelling en komt er dus minder geld in 't laatje.
Vandaar dat ze proberen om het spannend te houden door die beperkingen :) sim-pel

F1 = geld
 
Oke, Ze krijgen v8 2.4.. wat schiet je er mee op, dat het langzamer word, MAAR als de kleine teams het nu al niet voor elkaar hebben, waarom dan naar die v8?

Hebben ze dan ineens wel geld om hun motor door te ontwikkelen.. Ik vind, ga weer terug naar het oude kwalificatie systeem.. Door al die maatregelen word schumacher en ferrari er echt niet slechter op hoor.
 
Vind er al vrij lang niets meer aan en zeker niet als er van alles veranderd word wat de sport juist leuk en intressant maakte...ze kunnen beter een leeftijdsgrens instellen zoals ze bij de 125cc ook gaan doen.

Weg met die ouwe rotten :p

Of Schumie moet gewoon bij een minder goed team gaan rijden net als Rossi heeft gedaan.....je hoort het tegenwoordig steeds meer: De MotoGp is beter.
 
Mja , ik vind het geen slechte verandering.Mindere teams krijgen idd de kans om een beter blok te ontwikkelen omdat een 8 cilinder goedkoper is te ontwikkelen dan een 10 cilinder.
Snelheid heeft zowiezo weinig invloed op spanning.Dus het kan er maib alleen beterr op worden

PS , ze willen de motogp ook al terug gaan brengen naar 890 cc , is ook niet echt een slechte keuze.
 
Xearo said:
mijn mening is hoe harder hoe leuker, mits het niet ten koste gaat van de veiligheid.
Tis wat ik zeg, 't is een hightech sport. Het gaat er gewoon om wie het hardste rijdt. Natuurlijk spelen er ook andere factoren mee zoals betrouwbaarheid/de rijder/ strategie. Maar ik vind dat je de sport in ze waarde moet laten door gewoon de foefjes van de teams toe te laten (tot bepaalde hoogte natuurlijk, geen RC-f1-auto's ofzo :P).

Maar ja, das mijn mening. Ik vond 't eigenlijk allemaal best tot seizoen 2002 (door de oude kwalificatie, niet de dominantie van MS :L ), en vorig jaar natuurlijk (beste seizoens sinds 2000 door de spanning +ralf+ ).
 
Sinister -D- said:
Tis wat ik zeg, 't is een hightech sport. Het gaat er gewoon om wie het hardste rijdt. Natuurlijk spelen er ook andere factoren mee zoals betrouwbaarheid/de rijder/ strategie. Maar ik vind dat je de sport in ze waarde moet laten door gewoon de foefjes van de teams toe te laten (tot bepaalde hoogte natuurlijk, geen RC-f1-auto's ofzo :P).

Maar ja, das mijn mening. Ik vond 't eigenlijk allemaal best tot seizoen 2002 (door de oude kwalificatie, niet de dominantie van MS :L ), en vorig jaar natuurlijk (beste seizoens sinds 2000 door de spanning +ralf+ ).

Ben het met je eens, de Formule 1 is niet voor niets al jaren de koningsklassen en wie heeft er niet van gedroomd om ooit in zo'n auto te rijden? (bij wijze van spreken dan ;)). De formule 1 is de Formule 1 en die moet je niet teveel binden! IMO! ;)
 
Geef die mensen 2 jaar en ze rijden net zo hard als voor de beperkingen.
Kijk maar naar de huidige smallere auto's en profielbanden.
 
en tog vind ik het kwalificatiesysteem van nu wel wat hebben. Als je vooraan wilt starten, dan moet je dat bekopen met een vroege stop, en andersom. Echter, Schumi heeft dat, samen met ferrari, wel wat beter door.
Wat ik zou doen, is domweg de autos van de koplopers verzwaren, zodat de wat mindere teams ook naar voren kunnen. Zo hou je het (redelijk:P) spannend.
En Jos weer toevoegen, en f1 is voor ons kikkerlandje weer interessant:P
 
als ze zo doorgaan haal je die dingen nog in met je scooter man :| wtf is wrong with those peaps :| langzamer... pfff, eerst van een v12 naar een v10 nu weer naar een v8 :( DIT SLAAT HELEMAAL NERGENS OP!!!! maar ja wat doe je er tegen? wereld wijd protest indienen dat ze niet zachter maar juist nog harder moeten, maar of het nut heeft.... ik denk het helaas niet :(
 
BaasB said:
Wat ik zou doen, is domweg de autos van de koplopers verzwaren, zodat de wat mindere teams ook naar voren kunnen. Zo hou je het (redelijk:P) spannend.

Dit vond ik dus een van de (sorry dat ik het zeg) een van de domste opmerkingen van de heer Olav Mol zelf.
Waarom ga je in godsnaam de winnaar een extra gewicht in ze auto plaatsen :rolleyes: Dan ga je toch de winnaar van een grandprix bestraffen.

Stel : Er is weer zo´n lekkere waterrace zoals Brazilie vorig jaar, er rijdt een Minardi op kop (wat had gekunt aangezien de aantal uitvalles toen) die wint de GP, dan krijgt die een X-aantal kilogram extra in de wagen. Zou belachelijk zijn, dan komt er nooit meer iets van terecht (niet dat dat nu wel gebeurt :rolleyes: )
 
wat een onzin

winnaar van grandprix krijgt volgende race wat kilotjes erbij, de tweede ook maar wat minder, de derde nog wat minder.
Dat is in mijn ogen tog een van de beste oplossingen om het geweld van ferrari wat te drukken.
Al die grappen hierboven gelden voor elke auto, dus daarmee straf je elk team, terwijl het doel is dat je een wat spannendere f1 kijgt
 
Nu ga ik weer zeggen wat ik al eerder aangehaald had. ´t is een hightech sport. Daar moet je gewoon zo snel mogelijk rijden. Dan moet je rijders niet gaan bestraffen met gewicht erbij. IMHO is dat dus onzin. Maar dit is mijn mening erover zoals ik al zei.

Edit - en stel. Schumacher en Montaya winnen om de beurt een race. Die krijgen dus om de race weer een x/aantal kilo erbij. Dan blijven in vergelijking tot elkaar op het zelfde gewicht steken. Het enige voordeel wat daaruit kan komen is dat middemoters korter bij de topteams komen. En zodra dat zij dan een race hebben gewonnen, dan zitten ze weer op hetzelfde niveau waar ze dat jaar in begonnen zijn.

PS - kan de naam niet verandert worden in "het F1-topic" ofzo. Vind 2 "t wel leuk hier :p
 
Last edited:
Back
Top