Begrenzing in de demper

beginner

gilera!
Ik heb een yasuni r waar ik de prop ( bij de cilinder) er al heb uitgehaald..
Nu wil ik ook de begrenzing bij de demper eruit halen maar ik weet niet of dat veel gaat uitmaken met snelheid..
Als dit geen groot verschil is laat ik hem er gewoon inzitten..
Qua geluid enzo wat verandert er dan ?
Grtzz
 
Advertisement - register to remove this

denk dat je wel harder gaat.. stuk harder
geluid geen verschil lijkt me;) probeer het zou ik zeggen.
die demper begrenzingen bij yasuni zitten vaak los dacht ik, kan je er zo uit schuiven
 
kleine how to :

je haalt de veer eerst van de demper , dan de klem los draaien die om de demper zit , demper eraf pakken. de veer pak je er het beste af met een verentrekker (te koop bij online winkels) of als je wat meer lef hebt met een zijkniptang of een waterpomptang oid.

http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=1670_1674&products_id=739

ik zet daarna de demper met het bochtje aan het einde in de bankschroef , meestal met wat dik karton oid ertussen tegen het beschadigen.

dan haal je de flens eraf (zorg wel dat de pakking heel blijft!) :

yasunidemper5.jpg


dan kun je de achterkant van de demper loshalen , deze valt in de huls van de demper en word afgedicht door een O-ring , deze kun je eventueel even voorzichtig (!) heen en weer wippen met een schroefendraaier zoals te zien op de foto.

yasunidemper6.jpg


daarna krijg je dit te zien :

demperyasuni.jpg


daarna haal je de lasjes weg van de begrenzer met bijv. een dremel :

demperyasuni4.jpg


daarna kun je bijv. met een schroevendraaier de begrenzer eruit wippen , wel voorzichtig want de buis in de demper is niet superstevig! ook kun je er draad in tappen en er een bout in draaien om vervolgens daar aan te trekken.

demperyasuni1.jpg


dan heb je het dus ongeveer zo erbij liggen als je klaar bent met de begrenzer te verwijderen , de begrenzer is de onderste op de foto.

demperyasuni2.jpg
 
ik heb een doppler S3R en daar zaten ook twee begrenzers in maar die in mijn demper was heel er simple om er af te halen
maar bij de flens die moest ik er even uit boren
 
Back
Top