Begrenzer: stottert, maar nauwelijks slomer

TheRamon

Gewoon Ramon..
Hallo,

Ik heb vandaag een begrenzer gemaakt voor mijn Aprilia SR50 R, gewoon een 'eurobegrenzer' idee: een condensatortje. Ik heb 0.47uF gebruikt, echter merkte ik hier nauwelijks wat mee. Toen heb ik 0.33uF toegevoegd, nu merkte ik dat hij inderdaad slomer was, maar nogsteeds 70, heb niet lang getest. Wél stotterde hij.

Setup + afstelling:
STD 50cc
Gianelli Reverse
4,5 grams rollen
sproeier 58
Std drukveer
Malossi gele trekveren

Ik zit nu dus eigenlijk in het slechtste deel van 2 werelden: hij is bijna niet slomer, maar stottert wel.
Ik zou zeggen, sterkere condensator(en) om hem slomer te maken, maar aan de andere kant denk ik aan zwakkere, voor het stotterprobleem.
Hoe kan ik dit oplossen?

MVG,
Ramon
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb er ook gemaakt en die werkte wel redelijk goed. Het enige probleem dat ik tegenkwam is tijdens het 'op toeren komen' dat de ontlading niet snel genoeg gebeurde waardoor er niet genoeg signalen werden onderbroken met als gevolg dat ik terug te snel reed :p Ik heb dit kunnen oplossen door bv. zwaardere rollen te steken, wat gelijk staat aan minder toeren, waardoor de ontsteking gevoeliger is voor onderbroken signalen.

Wat je zegt over sterkere en zwakkere condensatoren klopt, maar ik vind 0.47uF een beetje weinig om mee te beginnen.
Ik deed het ruw begrenzen met 1 tot 3uF en finetunen met 0.5 tot 0.05 uF.
 
Toevallig heb ik dit nét geprobeerd ;)
4,8 rollen erin gedaan, maar nogsteeds dat gestotter...
Hoger in de rollen moet ik niet gaan want dan verlies ik vermogen zonder de begrenzer. Gebruik nu ook geen 0,47uF, maar 0,47 samen met 0,33 ;) Als ik hoger ga begrensd ie misschien meer snelheid, maar gaat hij waarschijnlijk ook nóg meer stotteren.
 
Back
Top