begrenzer op afstand bediening

Status
Not open for further replies.

Divided

Banned
aangezien ik gepakt ben ...
moet ik een begrenser maar aantal vraagjes
als je een begrenzer maakt volgs dit schema :
begrenzer_maken_3%5b1%5d.jpeg


en je vervangt de schakelaar voor een ontvanger en je stopt een zender in bv je jaszak .

ben je goedkoper uit als de begrenze van piscasso(ofzo)

maar gaat dit werken ..
en zend zo zender door je jaszak heen naar de scooter hoe zit het met het ontvangst/zend berijk ?
 
Advertisement - register to remove this

Je kunt ook een afstandsbediening en ontvanger van een radiografische auto gebruiken. Je hoeft er dan alleen maar voor te zorgen dat de schakelaar van je begrenzer ook aanblijft als je 1 keer op de knop hebt gedrukt :)
 
dat zou je dan met een relais moeten doen, voordeel van mijn oplossing is dat het niet duur is, en dat niet iedereen een radiografische auto in huis heeft. en je hebt niet nog meer dingen bij je... gsm, alarm, enz
 
Een RF-zender/ontvanger is vrij prijzig. Nog wel goedkoper dan een kant-en-klare begrenzer, maar nog vrij prijzig. En dan moet je er ook nog een relais bij kopen.

Aan een IR-zender/ontvanger heb je niets, die moet je richter op een oogje (als je afstandsbediening op je tv).

Ikzelf heb ook plannen om zelf wat scooter-electronica te bouwen, waaronder een alarm en een begrenzer, dus heb al beetje rondgekeken naar prijzen van onderdelen. Maar tis nog allemaal vrij duur...

Overigens is de werking van de begrenzer van begrenzer.nl algemeen bekend. Je kunt ook gewoon zien dat het een jackplug en een weerstandje is, en meer is het ook niet. Maar het werkt zoals hij beloofd dat het werkt, dus snap niet wat er oplichting aan is. Het is hoogstens een beetje duur.
 
zenith_ust said:
scoop643

zeer mooi schematje :)....
hier ga ik serieus over na denken ...
vergeet geen pics te maken.... lijkt me wel lol om het is te zien in het echt :~



-edit- Is wel lache dat als hij in beslag is genomen, staat hij zo op het bureau, dan kunnen ze hem dus nooit meer aan krijgen als hij het via een contact doet, dus als hij deze schakeling tussen een draad plaatst (massa ofzo), dan bel je, en dan wil je scooter niet meer aan..... +ralf+
 
ik heb hem met een bladveerschakelaar onder de dop van de benzine

1 slag los en begrenser staat aan (bij runner)

overigens waterdichte schakelaar en bedrading is afgedicht met siliconen en krimpkous
 
zenith_ust said:
scoop643

dat je schema verandert :(
post nog eens die schema met die telefoon.

en melf ja richting aanwijzer zit wat in ...
ik zit net ook zo te kijken van HOE KOMT DIE FOTO HIER |( |( |(

waarschijnlijk heb ik die foto een keertje geload laatst en die andere verwijderd :mad: dus ga hem ff opnieuw opzoeken of maken en weer posten8P8P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top