Begrenste nitro?

FR3SSHR0X.

Well-Known Member
Heb nu al maandje of 2 een nitro ben het beetje beu ori te rijden dus wat doe ik plof er effe een bidalot uitlaat onder met korte demper naar mijn verbazing blijft de snelheid hetzelfde maar heb enkel meer trekkracht --'
tevens ook polini for race 3 getest en heb daar hetzelfde probleme hij wilt niet harder als 55! heb al malossi koppeling getest ,polini 2g koppeling ander drukveer,trekveer malossi vario niets werkt.. nu denk ik dat mijn cdi begrenst is?maar vind het dan beetje kl*te om zo effe een onbegrensde cdi te gaan kopen en nog steeds met dat probleem te zitten,weet niet of het uitmaakt maar het is een a klasse nitro... wie kan me helpen aub?
 
Advertisement - register to remove this

Nitro = aerox?

Dan is er geen CDI begrenzer. Wel een begrenzer in de vario, de varioring. Haal die er maar eens uit. Als die er niet meer in zit dan moet je scooter waarschijnlijk gewoon beter afgesteld worden (carburatie, en daarna pas vario/koppeling)
 
Nitro = aerox?

Dan is er geen CDI begrenzer. Wel een begrenzer in de vario, de varioring. Haal die er maar eens uit. Als die er niet meer in zit dan moet je scooter waarschijnlijk gewoon beter afgesteld worden (carburatie, en daarna pas vario/koppeling)

Vario ring is er al uit... en de brommer is al afgestelt ;s

prop uit de uitlaat gehaald, carberateur afgestelt?
al gebeurt
 
Dan is hij niet goed afgesteld, of je cilinder is gigantisch versleten maar dat zou je dan ook wel aan moeilijk starten e.d. moeten merken. Of je vario is niet in orde, je snaar komt niet bovenin, noem maar op. Begin gewoon met 101% zeker te zijn dat de carburatie afstelling goed is, door het te CHECKEN (bougiekleur e.d.), niet doordat hij "zonder stotteren loopt". Dan kan hij zomaar veel te arm nl
 
Last edited:
Men cilinder is nog geen 2000km oud ry amper een maand met die cilinder...
en hij deed dat van in begin al toen ik hem kocht ;s heb al andere koppeling getest andere vario maar dat helpt ook niet ;s
zou het aan men riem dan zo hard liggen?
 
"Een andere vario gekocht" hoeft niet perse goed te zijn. Het gaat erom dat vario en halfpoulie bij elkaaar horen/matchen en dat je snaar tot bovenin komt (doordat hij de juist dikte heeft en de vario/koppeling in lijn liggen) en dat je vario goed geshimd is (dat is voor dat in lijn liggen)

Maar nogmaals, dat is allemaal als de carburatie 100% zeker goed gemaakt is en niet "wel lekker rijdt" want dat zegt niet alles
 
"Een andere vario gekocht" hoeft niet perse goed te zijn. Het gaat erom dat vario en halfpoulie bij elkaaar horen/matchen en dat je snaar tot bovenin komt (doordat hij de juist dikte heeft en de vario/koppeling in lijn liggen) en dat je vario goed geshimd is (dat is voor dat in lijn liggen)

Maar nogmaals, dat is allemaal als de carburatie 100% zeker goed gemaakt is en niet "wel lekker rijdt" want dat zegt niet alles

ik had de vario etc van men spitro afgehaalt dus die waren in perfecte staat en werkte ook 100%
 
Heb probleem gevonden.. Zit ondertussen nu al polini for race 3 uitlaat op maar heeft nog klein dipje morge ofso 19mm carbu en wat sproeiertjes en hopenlijk gaat ie dan beter hij gaat nu zo een 85 90 helemaal ori buiten drukveer gewichtjes en vsnaar en uitlaat

het was dus iets miniskuul dat er aan was dat niet klopte
 
Diepe kras = ingelopen?
Waarschijnlijk is de vario daar ingelopen doordat de scooter steeds met varioring heeft gereden.

Weet niet ik heb hem 2dehands gekocht voor geen geld dusja die kerel zei tegen mij van dat er maar een goede 5000km mee gereden was en dat die die enkel en alleen gebreukte voor naar zen werk te ryde 1km verder als hem tegen 25km/u
 
Dat zegt iedereen die een scooter verkoopt, alles wat ze zeggen moet je eigenlijk negeren en gewoon zelf kijken voelen ruiken oordelen.
 
Back
Top