Begrenser met afstandsbediening of met schakelaartje?

-Peoples-

Well-Known Member
Ik heb het idee dat wanneer ik er 1 met afstandsbediening neem, de politie een of ander universeel radiosignaal-gevalletje hebben waarmee ze mijn begrenser uit kunnen zetten. Heeft iemand zoiets als eens meegemaakt?

Ik twijfel enorm. Het is al enkele jaren geleden dat ik een 80cc scootertje had en de boetes zijn behoorlijk verhoogd. Ik heb geen flauw idee hoeveel ik op de roillerbank zal gaan halen maar over de 2.0 ben je je scoot kwijt he.

Advertisement - register to remove this

Er zit een vaste code in, en die kan je opvragen door het contact aan te zetten terwijl je de rem inknijpt.

Wist je dat? nee...

Je kan hem trouwens ook weer aan zetten door de kode 'in te remmen'.

ik zou er iig geen een met afstandbediening nemen, weetniet of meerdere mensen dr last van hebben gehad (ik ken 2 mensen die dat wel hadden) maar je moet echt staan mikken op je begrenser kastje voor ie aan wou, lijkt me geen handig id als de wouten naast je staan..

die met morsecode / schakelaar werkt volgens mij gwoon het best..

morsecode zou ik ook niet nemen.
Agent zei een keertje tegen mij, niet uizetten aanlaten. Die gasten weten ook wel dat je daarmee een begrenzer uit kan zetten.
En met een schakelaar hoeft hij niet uit. Dit was dan ook maar 1x gebeurt maar toch.

En 2e nadeel ervan is dat je ELKE keer je code in moet toetsen, maat van me heeft hem daarom maar weg gedaan omdat hij er scheitziek van werd.

khem ook zo'en een begrenzer me morsecode en daar zen ek twee keer mee weg gekomen. het nadeel is wel da ge elke keer die code moet in geven me u rem ligt en dan moete natuurlijk zien da de nie te hard opvald as ge da doe. maar voor de rest is da wel goed want ge moet geen verdachte bewegingen doen om de begrenzer op, te zetten ast nodig.

scoop643 said:
morsecode zou ik ook niet nemen.
Agent zei een keertje tegen mij, niet uizetten aanlaten. Die gasten weten ook wel dat je daarmee een begrenzer uit kan zetten.
En met een schakelaar hoeft hij niet uit. Dit was dan ook maar 1x gebeurt maar toch.

En 2e nadeel ervan is dat je ELKE keer je code in moet toetsen, maat van me heeft hem daarom maar weg gedaan omdat hij er scheitziek van werd.

was jouw vriend ff vergeten dat je de begrenzer gewoon tijdens het rijden aan kan zetten door de code weer in te ehh remmen...

Zie je ergens polizie > rem de code weer in.

toch lijkt mij niets beter dan gewoon een met schakelaar (mits je die goed ken verstoppen) alsje die remcode weer moet doen (weetnie psies hoe dat werkt) maar valt dat die agent misschien ook niet op datje zo vaag rijd?!

zijn er trouwens verder nog mensen met afstandsbediening ervaringen? vraag me nou af of iedereen problemen met die dingen heeft..

Gewoon zoals ik het zeg. Je kan de begrenzer ook weer aanzetten... Gewoon nog een keer de code invoeren, en dat kan terwijl je aan het rijden bent.

Je hoeft dus helemaal niet je contact uit te doen, zodra je een agent ziet tik je gewoon weer de code in.

maar als de agent naast je rijd, en jij drukt 10x je rem in, (zachter/harder rijden) dan valt die agent dat ook wel op...

helemaal als hij achter je aan rijd.... ziet hij het ook (vaak rijd hij naast je of voorop dan, maar die gasten zijn echt niet dom en hebben spiegels!

Maar mijn maat deed hem weg, omdat hij hem elke keer uit moest zetten met starten.

Back