Begrenser met afstandsbediening of met schakelaartje?

-Peoples-

Well-Known Member
Ik heb het idee dat wanneer ik er 1 met afstandsbediening neem, de politie een of ander universeel radiosignaal-gevalletje hebben waarmee ze mijn begrenser uit kunnen zetten. Heeft iemand zoiets als eens meegemaakt?

Ik twijfel enorm. Het is al enkele jaren geleden dat ik een 80cc scootertje had en de boetes zijn behoorlijk verhoogd. Ik heb geen flauw idee hoeveel ik op de roillerbank zal gaan halen maar over de 2.0 ben je je scoot kwijt he.

Advertisement - register to remove this

Overigens denk ik niet dat de politie een "universele" zender hebben waarmee ze alle frequenties aangaan. Als het goed is is het ook niet alleen een signaaltjes waarop een begrenzer schakelt, maar een code. Dus je moet de juiste code op de juiste frequentie uitzenden om de begrenzer te schakelen. Als het goed is werkt de afstandsbediening van de ene begrenzer dan ook niet op een andere begrenzer.
En anders kun je altijs nog een begrenzer met schakelaar nemen, en hier zelf een zender/ontvanger setje op aansluiten welke wel met codering werkt.

mijn vriendin heeft een simpele begrenzer en die doet het perfect , heb het in het knipperlicht schakelaartje gebouwd :)

laatst is ze nog aangehouden en ging prima :)

alleen zou ik dus wel 1 met verschillende standen nemen en m net iets sneller laten lopen dan std om geen argwaan te wekken..

http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php/cPath/63_105/products_id/240

als je de kabels gewoon goed wegwerkt en het kastje op een plaats stopt waar je niet makkelijk bij komt valt het nooit op..

Zou zowieso geen eentje met AB nemen, die moet je dan altijd bij je hebben (ook als je in de zomer in je t-shirt aan het rijden bent), en dan word je aangehouden, moet je hem dus net als je gsm uit je broekzak vissen!

Dat ziet een agent dus wel. Als jij met je hand op je stuur net onder je kapje of ergens ander (ik heb hem ook ergens anders gehad) dat ziet een agent nooit, ook al rijd hij naast je (ervaring :X)

En eurobegrenzer heb ik geen ervaring mee. Ik heb die van scooparts.nl gekocht, werkt ook perfect, en was iets van 15-20€.

En als ze het niet vertrouwen en hem mee nemen voor TO op het bureau vinden ze hem altijd (begrenzer), want dan lopen ze altijd al je draden van je ontsteking na, en dan komt een begrenzer meteen aan het licht omdat die op je signaaldraad zit. En dan maakt het niets uit of je nu eentje met ab of zonder hebt.

p.s. weet neit of je het weet, maar begrenzer zit ook een boete op. Namelijk "belemmering van ambternaar in functie" ofziets. en die zijn ook pittig:P

En het klopt, eerste keer 2kw (ouder dan 18 jaar) is €226,- en je raad het al voor de 2e keer kost hij €452,- euro

de eurobegrenzer is als je het pinnetje wegflikkert in feite gewoon een onomkeerbare begrenzer. ik vraag me ook eigenlijk af of ze je dan een boete kunnen geven op grond van "belemmering van ambternaar in functie". want dan zouden ze je net zo goed een boete kunnen geven voor die prop in je uitlaat en die varioring. die haal je er ook zo uit. als je die eurbegrenzer dr op pleurt raad ik je wel aan om hem zo in te stellen dat je niet met je 80cc en je snelle uitlaat maar 0,5-0,6 kW hebt. stel hem gewoon in op 0,9-1,0 kW, heb jij een boete van 45euro, is de politie blij en kom jij dr mee weg.

Back