Laat je meetresultaten even weten
Dit is niet goed moet echt 0Ohm zijn, waarschijnlijk ligt je motorblokje niet goed aan massa.Scooterrun said:Meet tussen de twee groene draden, de weerstand moet nagenoeg 0 Ohm zijn = 127 Ohm
De pickupspoel is dus in orde.Scooterrun said:Meet tussen een groene en de rood/witte draad, de weerstand moet ongeveer tussen de 100 en 200 Ohm zijn = 148 Ohm
Scooterrun said:Meet tussen een groene en de zwart/gele of zwart/grijze draad, ik kan het niet goed zien op de foto, de weerstand moet niet helemaal 0 zijn maar een waarde van 0,x tot 1 Ohm zijn = 0.7 Ohm
Dit is niet goed, contactslot niet in orde of indien van toepassing schakelaar bij de standaard maakt sluiting.Scooterrun said:Meet tussen een groene en de zwart/witte draad, de weerstand met het contactslot op "uit" is nagenoeg 0 Ohm, de weerstand met het contactslot op "aan" moet oneindig zijn, de meeste multimeters geven dan OL, L of I aan = 0.5 Ohm Op contact is deze = 2.7 Ohm
Dit ziet er ook netjes uit.Scooterrun said:Meet tussen een groen en de zwart/rode draad, de weerstand moet ongeveer tussen de 300 en 600 Ohm zijn = 474 Ohm
Scooterrun said:de secundaire spoel van de bobine = 9K Ohm
Scooterrun said:Zwart/Wit is dan de massa = 0 Ohm
Hoi Sparky,Het snelste maar niet de beste methode is met een multimeter de weerstand meten tussen de draden bij de cdi.
Trek de connectoren van de cdi en meet tussen de onderstaande draden.
Zet de multimeter hiervoor op het laagste Ohm-bereik, meestal is dit 200 Ohm.
Meet tussen de twee groene draden, de weerstand moet nagenoeg 0 Ohm zijn.
Meet tussen een groene en de rood/witte draad, de weerstand moet ongeveer tussen de 100 en 200 Ohm zijn.
Meet tussen een groene en de zwart/gele of zwart/grijze draad, ik kan het niet goed zien op de foto, de weerstand moet niet helemaal 0 zijn maar een waarde van 0,x tot 1 Ohm zijn.
Meet tussen een groene en de zwart/witte draad, de weerstand met het contactslot op "uit" is nagenoeg 0 Ohm, de weerstand met het contactslot op "aan" moet oneindig zijn, de meeste multimeters geven dan OL, L of I aan.
Zet de multimeter op het laagste kilo Ohm-bereik.
Meet tussen een groen en de zwart/rode draad, de weerstand moet ongeveer tussen de 300 en 600 Ohm zijn.
Zo nu heb je wat richtwaardes die je snel en simpel kunt controleren.
Laat je meetresultaten even weten