Bedradingsschema BC1

Robert,

Om welke scooter gaat het?
Ik weet niet precies hoe je gemeten hebt, ik veronderstel connector los bij cdi en van daaruit gemeten?
Waar stond je meter op?
 
Robert,

Om welke scooter gaat het?
Ik weet niet precies hoe je gemeten hebt, ik veronderstel connector los bij cdi en van daaruit gemeten?
Waar stond je meter op?

Hoi Sparky,

Wat een razendsnel antwoord.
Het gaat om een Znen grande retro 2011
Connector los bij de cdi en op de zwart rode draad vanaf de stator krijg ik geen waardes op mijn multimeter (deze stond op laagste kilo OHM) mijn meter geeft standaard OL als ik niets meet en daar blijft hij op staan. Op de rood witte draad vanaf de pick-up meet ik 142.5 OHM en op de zwart witte meet ik ook niets, ook als het aanstaat dan meet ik niets.

Ik zal morgen als ik tijd heb om alles door te meten alle waardes noteren en evt wat foto’s maken.
Ik hoop dat je me verder wilt helpen.
 
De rood/witte draad, deze loopt naar de pickupspoel, lijkt alvast goed.

Robst3r said:
op de zwart witte meet ik ook niets, ook als het aanstaat dan meet ik niets.
Deze zin begrijp ik niet helemaal.
De zwart/witte draad meet je inderdaad OL, als de scooter op contact staat en moet veranderen naar 0 Ohm als je de scooter van contact neemt.
Is dit niet het geval, kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn namelijk:

1. breuk in de zwart/witte kabel tussen cdi en contactslot. Let op deze draad loopt via de connector die bij je contactslot hoort.
2. slecht contact of losgescoten connector van het contactslot.
3. slechte massaverbinding van contactslot naar massa, bij de chineesjes is deze draad meestal groen.
4. probeem aan het contact in het contactslot.

Voor wat betreft de rood/zwarte draad, deze hoort normaal een paar honderd Ohm te meten.
Bij sommige scooters, zoals Peugeot loopt deze draad vaak ook via het contactslot, dus doe de meting eens opnieuw met contact aan en contact uit?
 
Hoi sparky ik heb de zwart witte uit de stekker van de CDI getrokken dus die blokkade zou weg moeten zijn en ik heb de roodzwarte draad doorgemeten bij de stekker van de CDI en bij de stator, met contact uit en aan bij maar op allebei de standen doet mijn meter niets!
Wellicht een kapotte ontsteking dan?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    186.8 KB · Views: 18
  • image.jpg
    image.jpg
    285.1 KB · Views: 18
Als je op de rood/zwarte geen weerstand meet naar de min-pool van je accu kan inderdaad de ontsteekspoel op je stator defect zijn, maar het kan net zo goed de rood/zwarte kabel van je cdi naar de stator zelf zijn die een slecht contact/breuk vertoont of de connector van je stator.
Deze connector bevindt zich ongeveer 20 tot 30 cm boven de doorvoer van de kabels bij het vliegwiel. (je eerste foto van bijdrage#24.)
Je zou deze connector even kunnen losnemen en dan de weerstand meten van deze connector naar de connector van de cdi, deze weerstand moet dus 0 Ohm zijn en je kun de weerstand meten van de andere connector helft, die richting stator gaat, naar massa (=min-pool accu), deze weerstand moet een paar honderd Ohm zijn.
 
Als je op de rood/zwarte geen weerstand meet naar de min-pool van je accu kan inderdaad de ontsteekspoel op je stator defect zijn, maar het kan net zo goed de rood/zwarte kabel van je cdi naar de stator zelf zijn die een slecht contact/breuk vertoont of de connector van je stator.
Deze connector bevindt zich ongeveer 20 tot 30 cm boven de doorvoer van de kabels bij het vliegwiel. (je eerste foto van bijdrage#24.)
Je zou deze connector even kunnen losnemen en dan de weerstand meten van deze connector naar de connector van de cdi, deze weerstand moet dus 0 Ohm zijn en je kun de weerstand meten van de andere connector helft, die richting stator gaat, naar massa (=min-pool accu), deze weerstand moet een paar honderd Ohm zijn.
Ja deze connector had ik ook al doorgemeten en was 0.
Denk dat ik maar een nieuwe ontsteking ga bestellen, ik dacht aan deze https://h5.nl.aliexpress.com/item/1...009_0131&spm=a2g0n.search-amp.list.1417464595
Bedankt voor je hulp en ik zal laten weten of dat dit het probleem was
 
Back
Top